Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با صدور پیامی به اختتامیه هفتمین دوره «سوگواره ملی علمدار کربلا» در استان ایلام، گفت: حضور گسترده بچه های مسجد در این سوگواره مایه مباهات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، متن پیام مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به شرح زیر است:

 

حضرت عباس عليه السلام که بر ایشان سلام و درود باید، ملقب به اسماء و صفاتی پسندیده هم چون: ابوالفضل ،ابوفاضل، باب الحوائج، علمدار کربلا، صدیّق، قمر بنی هاشم و سقای طفلان کربلا می باشند که هریک از این این اسماء، القاب و صفات، به دلیل ویژگی خاص آن حضرت، به ایشان اعطاء گردیده؛ آن حضرت در ۳۵ سالگی در روز عاشورا بنا بر لزوم اطاعت از ولیّ امر و امامش، به قصد رساندن آب به تشنه لبان خیمه های اباعبدالله الحسین، با نهایت شجاعت، رشادت و دلاوری، به صورت جانگداز، اما در نهایت عشق به مطلوب و محبوب و وصال به خالق هستی؛ با لب هایی تشنه در کنار نهر فرات به شهادت رسیدند که فداکاری و ارادت ایشان به مقتدا و مولايشان در نهایت ادب و تواضع، زبانزد خاص و عام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام صادق (عليه السلام) در خصوص ایشان می فرمایند: «كانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِيٍّ نافِذَ البَصيرَةِ صُلبَ الإيمانِ جاهَدَ مَعَ أبي عَبدِاللّه ِ و أبلى بَلاءً حَسَنا و مَضى شَهيدَاً؛ عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ، بینشی عظیم و ایمانی استوار داشت؛ در محضر امام حسین(ع) جهاد کرد و در راه حضرتش، جانبازی و ایثار کرد و به شهادت رسید». آری؛ دارنده بینشی عمیق که امروزه مورد نیاز جامعه در همه سطوح جامعه می باشد.

 

استان ایلام که مردم ولایتمدار و همیشه بیدارش، سال هاست با کمال افتخار، خادم زوّار محترم حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس (عليهم السلام) می باشند؛ امسال شاهد برگزاری هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا، در بخش های آواها و نواهای عاشورایی بود و این سوگواره، نقطه عطفی در برگزاری این سلسله سوگواره های بزرگ ملی بود که مداحی، نوحه خوانی، چاوش خوانی و لالایی خوانی را نیز در بر داشت.

 

هر چند پنج دوره از این سوگواره در سال های گذشته در رشته های شعر و عکاسی نیز برگزار شده بود؛ اما امسال علی رغم محدودیت های ناشی از شیوع بیماری منحوس کرونا؛ در بخش دریافت آثار از سراسر کشور با استقبال و حضور گسترده نوجوانان، جوانان و بچه های مسجد در فضای مجازی روبه رو گردید که مایه مباهات و روشنی بخش چشمان خادمان این عرصه می باشد.

 

اینجانب، ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری این سوگواره ملی، به ویژه جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر کریمی تبار نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه استان، جناب آقای عمران خودآموز مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای سید محمد علوی فر رییس محترم ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، اعضای محترم شورای سیاستگذاری و سایر همکاران محترم در سطح استان؛ امیدوارم طی سال های آتی، ظلّ توجهات حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، همکاری بچه های مسجد و اعضاء و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، شاهد برگزاری هر چه باشکوه تر و پررونق تر چنین برنامه ها و مراسم، در سطح کشور باشیم. انشاء الله.

 والسلام علیکم و رحمت الله و بركاته

 حبیب رضا ارزانی

 ۲6 بهمن ۱۳۹9، برابر با دوم رجب المرجب ۱44۲ هجری قمری

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: دکتر حجت الاسلام ارزانی سوگواره علمدار کربلا ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ایلام گذرگاه عتبات عالیات است که این میهمان‌نوازی و میزبانی افتخار بزرگی است و به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدحسن نامی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی اظهار کرد: با حضور میدانی استاندار و مسئولان استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارائه شد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، افزود: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مقاومت مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

نامی با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات است که نشان دهنده روحیه ولایت‌مداری مردم استان است.

کد خبر 747872

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است