Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند گفت: نسبت به رعایت نکردن مسائل ایمنی و پیشگیری از حوادث در انبارهای برخی از اصناف و انبارهای شرکت نفت نگران هستیم.

به گزارش ایمنا، سید علی حسینی در این باره اظهار کرد: درباره رعایت مسائل ایمنی در راستای پیشگیری از حوادث با توجه به آموزش‌ها و جلسات متعدد با اصناف اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است، اما هنوز به وضعیت ایده‌آل نرسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هنوز بسیاری از مغازه‌ها ایمنی کافی نداشته و سیستم‌های سرمایش و گرمایش آنان استاندارد نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از ادارات در این شهرستان تاییدیه گواهی ایمنی اخذ کرده‌اند، ادامه داد: مشکلات موجود به لحاظ ایمنی را به ادارات تذکر داده‌ایم و به طور معمول نیز سازمان‌ها و نهادها در راستای رفع آن گام برداشته‌اند.

وی گفت: مجتمع‌های تازه‌ساز برای اخذ پایان کار الزاماً باید مسائل ایمنی را مراعات کنند و در حال حاضر نگرانی سازمان مربوط به مجتمع‌های ساخته شده سال‌های قبل از ۸۵-۸۶ است که از ساکنان این مجتمع‌ها در خواست داریم در راستای حفظ جان خود نیز به سمت ایمن‌سازی مجتمع قدم بردارند.

حسینی اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های جدی مربوط به انبارهای برخی از اصناف و تجار است که گاه در بافت قدیمی وجود دارد و ساکنان در اطراف آن انبارها از میزان اشتعال‌زایی مواد در این انبار اطلاعی نیز ندارند.

نگرانی از انبارهای در کوچه‌های کم عرض

وی با اشاره به رعایت نکردن مسائل ایمنی و پیشگیری از آتش سوزی در این انبارها بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: برخی از این انبارها در انتهای کوچه‌های کم عرض قرار دارند که در صورت بروز حادثه ماشین‌های اطفا حریق نمی‌توانند از آن عبور کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با بیان اینکه انبارهای ضایعات نیز با همین مشکل رو به رو است، اظهار کرد: چند شب پیش در سایت اداری در یک منزل مسکونی که پایان کار هم نگرفته بود، آتش سوزی رخ داد و هنگام مراجعه برای امدادرسانی مشاهده کردیم که مسیر خودروهای امدادی تبدیل به پارکینگ شده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در بیشتر جایگاه‌های سوخت بیرجند نیز با اشکالاتی در مباحث ایمنی رو به رو هستیم که هشدارها و اخطارها داده شده است.

حسینی با هشدار نسبت به ضرورت رعایت بیشتر مسائل ایمنی در انبارهای شرکت نفت، گفت: در مرز ماهی رود و منطقه ویژه اقتصادی گاه ۲۰۰- ۲۳۰ تانکر در کنار هم بدون رعایت مسائل ایمنی قرار دارند که این مسئله نیز حادثه ساز است.

وی اظهار کرد: مکان تخلیه تانکرها و مکان پارک تانکرها در زمان انتظار برای تخلیه باید استاندارد باشد که گاه این مهم رعایت نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند یادآور شد: حوادث در بیرجند نسبت به مدت مشابه سال قبل به واسطه آموزش‌ها و همچنین بحث کرونا (در رابطه با آتش سوزی منازل) کاهش داشته است.

منبع: مهر

کد خبر 475164

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر اصناف سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تجهیزات ایمنی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند مسائل ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر شنبه در مراسم روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد گفت: از جمله تاکیدات قرآن کریم توجه به امر خرد جمعی در پیش برد برنامه‌ها است.

استاندار قم بیان کرد: طبیعت انسان به گونه ای است که می بایست مشکلات خود را به صورت گروهی و اجتماعی مرتفع کند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش شورای‌های اسلامی شهرو روستا گفت: شورا ها از جمله نهادهایی است که ارتباط مستمر و نزدیکی با مردم و آشنایی با مشکلات دارند.

آقامیری تصریح کرد:مسوولان باید توجه داشته باشند که هدف اصلی خدمت به مردم است و باید قدردان فرصت خدمتگزاری به مردم را به عنوان خادمان آنان باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: نحوه واگذاری زمین به مردم از مواردی است که رضایت بخش نیست و در صورت تسهیل در این امر مهاجرت معکوس از شهرها به روستا محقق خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه هویت روستاها باید حفظ شود گفت: باید شرایطی فراهم شود که روستاها خودگردان باشند و محصولات و مایحتاج روستاییان در روستا تامین شود.

آقامیری تاکید کرد: مدیران باید در انجام وظایف و مصوبات توجه لازم را داشته باشند و این مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان است که در صورت بروز کم کاری با مدیران برخورد می شود.

وی اضافه کرد: عملکرد ۱۱ مدیر در استان قم مورد ارزیابی بازرسان قرار گرفته و احتمال دارد برکناری و جایگزینی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران باید نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام داشته باشند و مدیری که در اتاق خود را به روی مردم ببندد جایی در استان نخواهد داشت.

کد خبر 6090218

دیگر خبرها

  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها