Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت آرا برای مسایل اساسی نظام امری لازم و ضروری است.

حجت الاسلام جواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به طرح شفافیت آرا گفت: ما معتقدیم در مسایل کلان نظام حتما نیازبه شفافیت داریم؛ مثلا در مورد طرح پالرمو یا FATF و CFT و برجام باید مردم در جریان رای نمایندگان شان قرار می گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع مردم باید بدانند که نماینده شان در مسایل کلان نظام به چه چیزی رای داده اند.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: البته در مسایل جزیی ما معتقدیم ضرورتی به بحث شفافیت نیست؛ مثلا در مورد مسایل صنفی گاهی اوقات نظرکارشناسی این است که با توجه به منابعی که داریم امکان برخی مسایل وجود ندارد. ممکن است صنفی در رابطه با افزایش حقوق یا مزایای شان معترض باشند و در این رابطه مطالبه ای داشته باشند اما منابع کشور اجازه این افزایش را ندهد و نمایندگان دلایل منطقی برای مخالفت با این موضوع داشته باشند. اگر در این راستا رای نمایندگان شفاف شود، قطعا عده ای شروع به تبلیغات سوء علیه مجلس و نمایندگان منی کنند و می گویند که نمایندگان بر فرض مثال با بحث افزایش حقوق پرستاران، معلمان، ناظران کشاورزی و یا مخابراتی ها مخالف هستند و همین خودش گرفتاری هایی را ایجاد می کند.

 

نماینده مردم سنقر و کولیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع گاهی اوقات برخی صنوف خواسته هایی دارند که خواسته های آنها قانونی و در چهارچوب نیست؛ مثلا می بینیم صنفی می گوید می خواهیم استخدام رسمی شویم، این در حالی است که ممکن است قانون این اجازه را ندهد. ما باید پوپولیستی رای دهیم که فشار بیرونی بر روی ما نباشد و وقتی قانون اجازه این مسیئله را به ما ندهد راه به جایی نمی برد و یا باید کارشناسی رای دهیم که آن رای رای مخالف است و ممکن است تحت فشار اجتماعی قرار گیریم و در این رای ما عقلانیت حاکم نیست. اگر ما در چینن مسایل جزیی که نیاز به کار کارشناسی و دقیق داریم رای خود را شفاف کنیم ممکن است باعث التهاب در جامعه شویم و هجمه بیرونی علیه نمایندگان و مجلس راه بیفتد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم در طرح شفافیت آرا برای مسایل اساسی نظام امری لازم و ضروری است اما در مورد مسایل جزیی که نیاز به چکش کاری و کار کارشناسی دارد و لزومی به شفافیت نیست.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح شفافیت آراء شفافیت آرا شفافیت طرح شفافیت آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات دور دوم مجلس اظهار کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی نسبت به ترغیب و تشویق مردم نسبت به شرکت مردم در انتخابات دور دوم مجلس نقش کلیدی دارند.

او افزود: شرایط اقتضا می‌کند که رسانه ملی و گروه‌های تاثیر گذار از هیچ تلاشی برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات فروگذار نکنند و تلاش بیشتری در این حوزه انحام دهند.

رئوفیان متذکر شد: اصلی که به هر نظام سیاسی مشروعیت مردمی می‌بخشد مشارکت مردمی در انتخابات است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم بیش از هر کلید واژه‌ای، به ویژه در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، از این کلیدواژه استفاده کردند تا اینکه مشارکت مردم نسبت به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌های رسمی افزایش پیدا کرد.

عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: مردم از شرایط موجود و عملکرد دولت و مجلس ناراضی‌اند و خواهان تحول هستند.

او متذکر شد: مجلس باید نسبت به ایجاد تحول در جامعه تلاش کند که لازمه تحقق این امر شکل گیری کمیسیون‌های تخصصی مبتنی بر معیار‌های تحول آفرین است. همچنین هیات رئیسه مجلس باید بتواند منشا تغییرات مثبت باشد و لازمه آن انتخاب اعضای با کفایت برای هیات رئیسه است.

رئوفیان درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: نمایندگان مجلس باید به اولویت‌های مردم از جمله کاهش نرخ بیکاری و کنترل نوسان ارز بپردازند، چرا که این موارد مشکلات عدیده‌ای را برای کشور رقم زده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی