Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس فراکسیون نیرو‌های مردمی انقلاب اسلامی گفت: طرح شفافیت آرا نمایندگان در جلسه مجمع عمومی فراکسیون و با حضور رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس مورد واکاوی قرار گرفت و کلیات طرح مورد توافق بود، اما در جزئیات طرح ملاحظات و اصلاحاتی باید در شور دوم اعمال شود.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، «سیدمحمدرضا میرتاج الدینی» بیان کرد: در جلسه مجمع عمومی فراکسیون نیرو‌های مردمی انقلاب اسلامی طرح شفافیت آرا نمایندگان بررسی شد، در این جلسه ۱۴ نفر از اعضای فراکسیون دلایل مخالفت و موافقت و یا نکات اصلاحی خود را در خصوص این این طرح اعلام کرد کردند و پس از آن رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس توضیحاتی در مورد سازوکار اجرای شفافیت آرا نمایندگان ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس فراکسیون نیرو‌های مردمی انقلاب اسلامی افزود: شفافیت آرا نمایندگان با توجه به اهمیتی که دارد و جهت تبیین بیشتر در دستور کار فراکسیون قرار گرفته بود و نظر به اینکه با درخواست ۵۰ نفر از نمایندگان مجدد در دستور کار قرار گرفته است لازم بود اعضای فراکسیون از جزئیات آن آگاهی بیشتری داشته باشند.

وی گفت: اجرایی شدن این طرح با روح قانون اساسی سازگاری دارد و موجب کارآمدتر شدن تصمیات مجلس می‌شود، اما قطعاً ملاحظاتی در مورد جزئیات آن وجود دارد و باید در شور دوم اصلاحاتی در آن اعمال شود، اما این موضوع منوط به موافقت مجلس با کلیات است و نظر ریاست کمیسیون آیین نامه نیز این بود که این امکان وجود دارد که نگرانی‌های نمایندگان در بررسی جزئیات برطرف شود.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: دو شوری قرار دادن طرح برای این موضوع است که طرح در بررسی جزئیات کامل‌تر شود و امیدواریم در روز بررسی در جلسه علنی با توجه به اهمیت این طرح نمایندگان به کلیات آن اقبال نشان دهند و برخی نگرانی‌های البته صحیح و درست را نیز در ادامه مطرح و اعمال نمایند. 

بیشتر بخوانید: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجددا به صحن خواهد آمد

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی طرح شفافیت آرا نمایندگان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی طرح شفافیت آرا نمایندگان شفافیت آرا نمایندگان طرح شفافیت آرا انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و بعد از اتمام بررسی جداول بودجه خطاب به نمایندگان، اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابه‌جایی‌هایی داشته باشیم، اما این به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی بیان کرد کرد: بر این اساس، نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه دهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهند که وکلای ملت با ۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه با این موضوع موافقت کردند.

کد خبر 6092932 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود