Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@03:02:28 GMT

تردد مسافر از مرز دوغارون و اسلام قلعه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۹۲۶۷

تردد مسافر از مرز دوغارون و اسلام قلعه آغاز شد

بعد از انفجار در مرز دوغارون و اسلام قلعه و توقف تردد مسافر و کالا، طی اقدامات صورت گرفته تردد مسافر از عصر روز گذشته از سر گرفته شده است.

قدس آنلاین: روز شنبه ۲۵ بهمن‌ماه بود که انفجارهای مهیب و پی در پی به دلیل انفجار تانکرهای گاز، در مرز ایران و افغانستان و به سمت گمرک اسلام قلعه در خاک افغانستان رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مرز که مبادلات از کانال گمرک دوغارون خراسان رضوی و اسلام قلعه انجام می‌شود به طور کامل متوقف شد.

تازه‌ترین اعلام لطیفی -سخنگوی گمرک ایران- به ایسنا از این حکایت دارد که بعد از مهار آتش و اطفای حریق و لکه‌گیری آتش توسط آتش نشانان ایرانی در خاک افغانستان، شرایط به گونه‌ای فراهم شده که تردد اتباع در مرز امکان پذیر است و می‌توانند با همراه داشتن اسناد سفر اقدام کنند.

وی ادامه داد: در ساختمان گمرک اسلام قلعه مشکل خاصی ایجاد نشده و باسکول‌ها دچار حادثه شده‌اند که بعد از پاک سازی محل و قرار گرفتن باسکول مبادلات تجاری نیز میسر خواهد بود.

سخنگوی گمرک ایران یادآور شد که تیم‌ها و سازمان‌های مستقر در مرز و پیگیری‌های مسئولان در استان خراسان رضوی و هرات افغانستان برای فراهم شدن شرایط و برگشت به حالت قبل ادامه  دارد این در حالی است که با تمهیداتی که گمرک ایران و سایر دستگاه‌های مستقر در مرز انجام دادند، ۲۰۰۰ کامیون از درگیر شدن با سانحه نجات پیدا کردند.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مرز دوغارون گمرک دوغارون اسلام قلعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایرنا از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون