Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه فولاد در حالی پرونده شکایتش بابت محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی را به دادگاه عالی ورزش برده که پای وزیر ورزش هم به این موضوع باز شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پیش از آغاز فصل گذشته لیگ برتر فوتبال، باشگاه فولاد خوزستان اقدام به جذب محمد بلبلی از سپیدرود رشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضای قرارداد با این بازیکن آن هم بدون صدور فسخ قرارداد با باشگاه قبلی‌اش باعث شد سپیدرودی‌ها به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کنند. از آن طرف بلبلی بعد از امضای قرارداد با فولاد و مشکلات پیش آمده، با استقلال به توافق رسید و به این باشگاه پیوست.

کمیته وضعیت بعد از بررسی این پرونده در چند مرحله در نهایت محمد بلبلی را 4 ماه و باشگاه فولاد را از دو پنجره نقل‌و‌انتقالاتی محروم و به پرداخت 50 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد. در ادامه با درخواست تجدید نظر فولادی‌ها در کمیته استیناف این حکم تایید شد تا این باشگاه خوزستانی با توجه به حضور در لیگ قهرمانان آسیا، برای پیگیری موضوع و بازشدن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش به CAS شکایت کند. هر چند به دلیل اینکه حکم بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی از سوی کمیته استیناف، بعد از شروع فصل نقل و انتقالات اعلام شد بود، باشگاه فولاد توانست پیش از آغاز فصل جاری بازیکنان مدنظرش را جذب کند و محرومیت ذکر شده به دو پنجره بعدی موکول شد.

بعد از به جریان افتادن شکایت فولادی‌ها در دادگاه عالی ورزش، باشگاه استقلال که یکی از خوانده‌های این پرونده به شمار می‌آید با ارسال نامه‌ای به باشگاه فولاد اعلام می‌کند که طبق مصوبه مقام عالی وزارت ورزش «فقط دعاوی در قرارداد‌های با طرف خارجی، قابلیت ارجاع به فدراسیون بین‌المللی یا CAS را دارد». در ادامه باشگاه استقلال با اشاره به اینکه شکایت وارده به CAS خلاف مصوبه وزیر ورزش است، از باشگاه فولاد درخواست رعایت مفاد این مصوبه و پس گرفتن شکایت را می‌کند.

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد در پاسخ به این نامه به ماده 111 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون و بند 3 ماده 64 اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال استناد می‌کند که قوانین جاری فوتبال ایران به باشگاه فولاد برای شکایت به CAS اجازه داده است. همچنین در این نامه ذکر شده طبق بند یک ماده 20 آیین‌نامه مقررات نقل و انتقالات تعیین وضعیت بازیکنان، در قراداد‌های بین باشگاه‌ها و بازیکنان و دعاوی فی مابین آنها حق مداخله به اشخاص ثالث داده نشده است.

در زیر ابتدا تصویر نامه احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال و در ادامه پاسخ سعید آذری را مشاهده می‌کنید:

باشگاه استقلال در این نامه اعلام کرده طبق مصوبه وزارت ورزش باشگاه فولاد حقی برای ثبت شکایت برای این پرونده در CAS ندارد، آن هم به دلیل اینکه فقط شکایت‌‌هایی که طرف خارجی داشته باشد امکان ارجاع به فیفا و CAS را دارند. این در حالی است که باشگاه استقلال دو فصل پیش برای موضوع سوپرجام و اعلام قهرمانی پرسپولیس از سوی فدراسیون فوتبال که یک حکم داخلی و بدون طرف خارجی بود، به CAS شکایت کرد که البته این پرونده نیز با متحمل شدن هزینه‌هایی برای باشگاه خواهان بی‌نتیجه ماند.

در پرونده شکایت فولاد به CAS باشگاه استقلال فقط یکی از طرف‌های شکایت باشگاه فولاد خوزستان به حساب می‌آید و فدراسیون فوتبال،‌ محمد بلبلی و باشگاه سپیدرود دیگر طرف‌هایی هستند که در این پرونده حضور دارند. تاکنون باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال پاسخی به نامه‌های فیفا برای کسب اطلاعات نداده‌اند. فولاد که به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید در پلی‌آف این مسابقات به میدان برود، پیش از رسیدگی کامل به این پرونده، درخواست باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش در نیم فصل کرده تا بتواند بازیکنان مدنظرش را جذب کند. قرار است CAS درباره این درخواست در روز‌های آینده تصمیم‌گیری کند.

بلبلی و قدوس؛ تفاوت «از زمین تا آسمان» عاقبت 2 پرونده مشابه در فدراسیون ایران و فیفاشکایت فولاد خوزستان در CAS غیرقانونی است؟/ آذری: عده‌ای دایه‌ مهربان‌تر از مادر شده‌اندچک باشگاه استقلال برای انتقال بلبلی برگشت خورد

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسعود سلطانی فر دادگاه حکمیت ورزش CAS استقلال فولاد خوزستان مسعود سلطانی فر دادگاه حکمیت ورزش CAS استقلال فولاد خوزستان پنجره نقل و انتقالاتی فدراسیون فوتبال باشگاه استقلال باشگاه فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است

وزیر ورزش و جوانان گفت: مهدی الفتی با سهمیه‌ای که به دست آورد و مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کرد نشان داد اگر به این رشته‌ها توجه شود این استعدادها قطعا به افتخارات بزرگی دست پیدا خواهند کرد. حضور در المپیک یک افتخار برای کشورها و ورزشکار محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران که اخیرا موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شد امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو کرد.

هاشمی در این دیدار با ابراز خوشحالی از موفقیت اخیر ژیمناستیک کشور اظهار داشت: این موفقیت و کسب سهمیه می‌تواند شروعی باشد برای رشته‌هایی که شاید تا پیش از این هیچکس به موفقیت آن فکر نمی‌کرد و اینکه بتوانیم در رویداد‌های مهم کسب مدال کنیم. با استعداد‌هایی که وجود دارد و زحماتی که مجموعه فدراسیون انجام داد توانستیم به این موفقیت برسیم.

وی افزود: مهدی الفتی با سهمیه‌ای که به دست آورد و مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کرد نشان داد که اگر به این رشته‌ها توجه شود این استعداد‌ها قطعا به افتخارات بزرگی دست پیدا خواهند کرد. حضور در المپیک یک افتخار برای کشور‌ها و ورزشکار محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه حضور در المپیک یک اتفاق بزرگ برای هر ورزشکاری است، اظهار داشت: آن چیزی که در ابتدا مهم است حضور این ورزشکاران به عنوان سفیران کشور در این رویداد است و در مرحله بعدی گرفتن نتیجه از این مسابقات مهم است. تا همین جا که این سهمیه به دست آمده یعنی ورزشکار توانسته شایستگی‌های خود را نشان دهد. از همه دوستانی که برای این رشته مادر تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم و همدلی همه دوستان منجر به کسب موفقیت می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت ژیمناستیک اظهار کرد: از ابتدا یک سیاست را سعی کردیم به فدراسیون‌ها انتقال دهیم و آن هم ایجاد آرامش در جامعه ورزش است. در شرایط آرامش است که ورزشکار و کادر فنی و مجموعه فدراسیون می‌توانند فعالیت کنند.

وی افزود: موفقیت ورزشکار باعث خوشحالی مردم می‌شود و خوشحالی مردم نیز یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است. سلایق و رفتار‌های مختلف همیشه وجود دارد و اختلاف سلایق‌ها نباید منجر به ایجاد حواشی و لطمه خوردن به تیم ملی شود.

کیومرث هاشمی اظهار داشت: آن چیزی که خواست جامعه ژیمناستیک و پیشکسوتان این رشته است که در سایه همدلی و ثبات این رشته بتواند به موفقیت‌های دوچندان دست پیدا کند. باید همگی به فضای آرامش کمک کنیم و حیف است که این موفقیت‌ها به هدر برود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما حمایت از فدراسیون‌ها است و پیش‌بینی کرده‌ایم که ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها به روز شود. به فدراسیون‌ها اعلام کردیم که نیاز‌های اولیه را برای تجهیز کمپ‌های تیم ملی به ما اعلام کنند.

مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های وزارت ورزش اظهار داشت: خیلی خوشحالم که وزارتخانه و شخص وزیر توجه ویژه‌ای به رشته ژیمناستیک دارد و با این حمایت موفق شدم برای کشورم افتخار بزرگی را به دست آورم.

در پایان این دیدار وزیر ورزش از مهدی الفتی به دلیل افتخاری که برای کشور به دست آورد، تجلیل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست تاریخ ساز(عکس)
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟