Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@20:22:25 GMT

جشنواره مجازی طبخ آبزیان در رفسنجان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۰۸۲۴

جشنواره مجازی طبخ آبزیان در رفسنجان برگزار می شود

ایسنا/کرمان کارشناس شیلات جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: جشنواره مجازی طبخ آبزیان برای اولین بار در کشور در شهرستان رفسنجان برگزار می شود.

"آفاق فلاحتی" امروز 27 بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۶ درصد آبزیان استان کرمان در رفسنجان تولید شده و رفسنجان رتبه سوم تولید آبزیان استان را دارد.

وی افزود: ۶۰ درصد فعالان در بخش آبزی پروری، کشاورزان هستند و رفسنجان ظرفیت های نهفته‌ و پتانسیل خوبی در این بخش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنوع اقلیمی موجود در رفسنجان باعث شده پرورش انواع گونه های مهم مثل ماهیان خاویاری، گرمابی و سردابی، آرتمیا و ‌… فراهم باشد.

فلاحتی بیان کرد: از دهه ۱۹۸۰‌ در دنیا و چند دهه اخیر شاهد رشد آبزی‌ پروری در دنیا و ایران هستیم‌، رشد این محصول از سایر محصولات حیوانی  بیشتر و سرمایه گذاری در فعالیت های آبزی پروری نسبت به سایر شاخه های علوم دامی ریسک پذیریش کمتر و اطمینان‌ بخش تر است.‌

کارشناس شیلات جهاد کشاورزی رفسنجان با بیان اینکه آبزی پروری در رفسنجان مطابق استان‌های بزرگ است، اظهار کرد: منطقه نوق تنها واحد فعال در کشور است که تولید آرتمیا را برعهده دارد. این مرکز بحث تامین و نیاز سازمان شیلات داخلی و آبزی پروری را در کشور برعهده دارد و این پتانسیل در رفسنجان وجود دارد اگر حمایت شود تولیداتی خواهد شد که علاوه بر خودکفایی در رونق صادرات هم موثر است.

وی با تاکید بر اینکه امسال با دو مشکل اساسی روبرو بودیم، گفت: با وجود کرونا حمل و نقل بچه ماهی مشکل بود و به موقع نهاده ها به دست نمی رسید، مسئله دیگر خاموشی پمپ چاه‌ های کشاورزی بود که بخشی از فعالیت های آبزی پروری از گردونه تولید خارج شد.

فلاحتی ادامه داد: ما با طیفی از مزرعه داران مواجه ایم که مجوز صنعتی دارند و در طول سال می توانند پرورش را انجام دهند.  این افراد ۴۰ درصد تولید آبزی شهرستان را برعهده دارند و ما نتوانستیم از آنها حمایت کنیم.

کارشناس شیلات جهاد کشاورزی رفسنجان بیان کرد: متقاضیان باید برای انجام روند کار در حوزه آبزی پروری به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کند با توجه به مشاوره ای که به آنها می دهیم و بسته به موقعیت اجتماعی و دانش، فرد را حمایت می کنیم.

فلاحتی در ادامه از برگزاری جشنواره مجازی طبخ آبزیان برای اولین بار در کشور در رفسنجان خبر داد و گفت: در رفسنجان به دنبال یک مرکز پرورش آبزیان هستیم که مردم را برای خرید ماهی تشویق کند.

وی ادامه داد: در شرایط کرونایی آموزش آنلاین آبزی پروری را هر 10 روز به مدت دو ساعت داریم که نزدیک به ۷۰ نفر از این کلاس ها استفاده می کنند ضمن اینکه از شهرستان و استان های دیگر در این کلاس ها حضور دارند. درصدد هستیم که در سال های آینده از نرم افزارهایی استفاده کنیم که آموزش ها به صورت صوتی و تصویری با کیفیت خوب ارائه دهیم.

کارشناس شیلات جهاد کشاورزی رفسنجان با بیان اینکه یکی از برنامه ها و اهداف جهاد کشاورزی در زمینه پرورش ماهی آموزش در روستاست، تصریح کرد: دنبال محل های تامین اعتبار هستیم و با چند سازمان رایزنی شده که تسهیلات کم بهره برای این امر در نظر بگیریم و به این سمت برویم که هر خانوار روستایی بتواند در خانه اش یک حوضچه پرورش ماهی داشته باشد.

فلاحتی عنوان کرد: امسال بیش از ۳۰ نفر متقاضی پرورش آبزی در رفسنجان داریم که ۴۰ درصد آنها به دنبال گرفتن مجوز صنعتی و ۶۰ درصد به دنبال کارت های شناسایی و مجوز استخر ذخیره کشاورزی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

در نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ۱۴ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بوده و ۴ گروه در بخش آزاد حضور داشتند.

در بخش نمایشنامه نویسی ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ستاد مرکزی ارسال شده است.

مخاطبان این نمایش‌ها، گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودند.

این جشنواره یک روزه از ۱۰ صبح آغاز و ساعت ۲۲ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

سه نمایش برگزیده این جشنواره به مسابقات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در شهریور ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • رقابت بیش از 8 هزار نفر فردا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم