Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از آغاز عملیات اجرایی سیستم روشنایی روستای گردشگری ملحمدره این شهرستان خبر داد.

کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سیستم روشنایی روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور از روز گذشته با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات میراث فرهنگی آغاز شده که ظرف دو هفته آینده عملیات اجرایی روشنایی مسیر اصلی داخل روستا افتتاح شده و به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد افزود: از سال ۹۷ تاکنون افزون بر یک میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات میراث فرهنگی برای جداره سازی و ۱۰۰۰ مترمربع کف سازی برای این روستای هدف گردشگری هزینه شده است.

اکبری‌شایگان ساخت چهار چشمه سرویس بهداشتی را از دیگر اقدامات انجام شده میراث فرهنگی شهرستان در روستای ملحمدره برشمرد و تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبار نسبت به عملیات اجرایی ادامه سیستم روشنایی ملحمدره در داخل کوچه های این روستا نیز اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به بحث کرونا و آسیب های آن به خانه های بوم گردی روستای گردشکری ملحمدره به تبع سراسر کشور خاطرنشان کرد: روستای ملحمدره دارای چهار خانه بوم گردی و یک سفره خانه سنتی بوده که در سال جاری افزون بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی از محل تسهیلات روستایی و عشایری به این تعداد خانه های بوم گردی روستای گردشگری پرداخت شده است.

اکبری‌شایگان در پایان با بیان اینکه  شهرستان اسدآباد دارای ۱۵۸ آثار تاریخی و باستانی بوده که ۵۸ اثر آن ثبت آثار ملی کشور شده اند، مطرح کرد: در حال حاضر پیگیری برای ثبت پنج اثر تاریخی دیگر این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور در دست اقدام قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها سيستم روشنايي روستای گردشگری ماسوله غرب کشور میراث فرهنگی سیستم روشنایی عملیات اجرایی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان، اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با موضوع تاب‌آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.

حسن‌پور، افزود: پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را دراین‌خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

کد خبر 6093859

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر