Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد عبدالملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه پد بالگرد اورژانس  فرسفج مقابل پایگاه اورژانس شهر فرسفج مردادماه امسال افتتاح شد اظهار کرد: پد بالگرد داخل شهر فرسفج با هماهنگی اداره ورزش و جوانان به مردم این منطقه ارائه خدمات دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار متر مربع از زمین فوتبال 2 هزار متری اداره ورزش و جوانان تسطیح و به منظور استفاده از بالگرد اورژانس در اختیار ما قرار گرفته است،از خیران خواست که برای تسطیح و آسفالت پد بالگردهای سطح شهرستان اورژانس را یاری دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه اورژانس هیچ درآمد اختصاصی ندارد و همه خدمات اورژانس به مردم به طور کلی رایگان است تاکید کرد: حفظ و نگهداری بالگرد هزینه‌ای بسیار بالاست با توجه به شرایط محدود منابع مالی و اقتصادی سخت امروز ما به شدت به یاری خیران نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه اگر نزدیک جاده اصلی برای ایجاد پد بالگرد اورژانس شهر فرسفج خیر یا خیرانی زمین در اختیار اورژانس دهند به طور حتم بهتر است خاطرنشان کرد: تاکنون دو زمین معرفی شده؛ اما به لحاظ کارشناسی ایراد داشته و مورد تایید قرار نگرفتند.

عبدالملکی درباره تاثیرگذاری پدهای بالگرد بر نجات جان بیمار در شرایط اضطرار توضیح داد: اورژانس هوایی برای بیمارانی که دچار سکته مغزی و قلبی به ویژه سکته مغزی می‌شوند اثرگذاری بسیار بالای در نجات بخشی جان انسان دارد.

وی زمان انتقال این بیماران را «زمان طلایی» یعنی حدود یک ساعت دانست و تاکید کرد: اگر این بیماران در این زمان به مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی برسند و خدمات لازم را دریافت کنند، عوارض بر بدن آن‌ها نمی‌ماند و از خسارات اجتماعی، روحی و روانی و حتی اقتصادی به فرد و سپس به جامعه تحمیل نمی‌شود، و فرد به زندگی عادی خود بر می‌گردد.

مدیر پیش بیمارستانی اورژانس شهرستان تویسرکان با تاکید بر اینکه همه خدمات اورژانس حتی انتقال بیمار با بالگرد در هر شرایط و مکان رایگان است، از وجود هفت پد بالگرد در سطح شهرستان خبر داد و افزود: پد بالگرد اضظراری اورژانس در میررضی، گردنه دولایی،میانده، فرسفج، سرکان، اشتران و بیمارستان جدیدالاحداث ۱۵۴ تختخوابی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فعال و به مردم شهرستان خدمات دارند.

وی با بیان اینکه پدهای بالگرد اورژانس به جز بیمارستان جدیدالاحداث سردارسلیمانی هیچ کدام آسفالت نیستند تصریح کرد: پد بالگردها اضطراری فقط برای نشستن و بلند شدن است اما اگر آسفالت باشد خدمات‌دهی بهتر صورت می‌گیرد در صورتی که پد خاکی باشد زمان‌های شاید گردو خاک دید خلبان کور کند، برهمین اساس یاری و همکاری خیران را برای آسفالت پدها و... می‌طلبیم.

عبدالملکی با اشاره به اینکه برای ایجاد پد بالگرد در ولاشجرد زمین در کنار مسیر جاده تویسرکان به کنگاور داریم خاطرنشان کرد: برای تسطیح آن بسیار پیگیری کردیم؛ اما تاکنون هیچ اقدامی نشده است، به همین منظور از دهیاری روستای ولاشجرد و اداره راه و شهرسازی ولاشجرد ‌می‌خواهیم این زمین را برای ارائه خدمات اورژانس تسطیع کنند.

 وی با بیان اینکه خدمات صفر تا صد اورژانس رایگان است و همه امور آن عام المنفعه و با همکاری خیران انجام می‌شود بیان کرد: اعتبار دولتی اورژانس متاسفانه ناچیز است که آن هم برای تامین داور و تجهیزات صرف می‌شود.

مدیر پیش بیمارستانی اورژانس شهرستان تویسرکان با تاکید بر اینکه ایجاد پد بالگرد در مسیر خیرآباد به عنوان یک ضرورت، نیاز است، گفت: زمین برای ایجاد پد بالگرد به اورژانس داده شده؛ اما برای تسطیح متاسفانه هنوز دستگاه‌های مربوطه هیچ اقدامی نکردند، ایجاد پد بالگرد در ولاشجرد و گردنه خیر آباد در دو مسیر اصلی شهرستان باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: پد بالگرد ایجاد پد بالگرد بالگرد اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ در ٢٠٠ مترمربع زمین به همت خانواده شهید صولت رئیسی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

وی افزود: برای احداث این پایگاه یک میلیارد و ۶۵٠ میلیون تومان هزینه شد.

اعرابی اضافه کرد: با افتتاح این پایگاه ماموریت‌های شهر اردل تقسیم و خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی