Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه «ناس» عراق، «واین ماروتو» سخنگوی نظامی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش ظهر امروز در توییتی نوشت: براساس اطلاعات جدید درباره حمله به فرودگاه اربیل، تقریبا 14 راکت از نوع 107 میلی متری ساعت 21 و 30 دقیقه دوشنبه شب به این فرودگاه شلیک شد که سه راکت به داخل منطقه شرق آن برخورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این حمله باعث کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن حدود 8 تا 9 نفر دیگر شد.

این سخنگو گفت: دولت محلی اقلیم کردستان عراق رهبری تحقیقات را برعهده دارد و اطلاعات بیشتری را ارایه خواهد کرد.

این درحالی است که ماروتو سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش بامداد سه شنبه در بیانیه‌ای شمار زخمی‌ها را شش نفر طرف قرارداد و یک نظامی آمریکایی عنوان کرده و گفته بود: گزارش‌های اولیه از اصابت آتش غیرمستقیم به نیروهای ائتلاف در اربیل در دوشنبه شب حکایت دارد که به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن پنج فرد طرف قرارداد و یک نظامی آمریکایی منجر شد.

برخی رسانه‌ها نیز بامداد امروز به نقل از وزارت دفاع آمریکا نوشته بودند که پیمانکار کشته شده، تبعه این کشور بوده است.

منابع خبری عراقی دوشنبه شب گزارش دادند که چند فروند راکت به نزدیک فرودگاه اربیل اصابت کرده است. پایگاه نظامی «الحریر» آمریکا در مجاورت این فرودگاه قرار دارد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی «دجله» عراق گفت که نیروهای امنیتی فرودگاه را به عنوان اقدامی پیشگیرانه بستند و مسیرهای منتهی به آن نیز مسدود شد.

وی افزود: نیروهای امنیتی نیز به طور گسترده اقدام به گشت زنی در اطراف فرودگاه اربیل کرده‌اند.

درپی این حمله، برخی منابع خبری از پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز فرودگاه اربیل خبر دادند.

همزمان پایگاه خبری «المعلومه» عراق به نقل از برخی منابع خود دوشنبه شب نوشت که آتش از پایگاه آمریکا در نزدیک فرودگاه اربیل زبانه کشیده است.

یک منبع امنیتی عراقی به شبکه تلویزیونی العهد عراق گفت که راکت‌ها از داخل استان اربیل شلیک شده است.

در همین ارتباط، «نجم الجبوری» استاندار نینوا تاکید کرد که موشک‌ها از هیچ منطقه‌ای در مرزهای اداری این استان شلیک نشده است.

یک منبع امنیتی عراقی به شبکه تلویزیونی «السومریه» این کشور گفت: خودرویی که از آن راکت‌ها شلیک شده است، در مرز اداری شهر اربیل پیدا شده است و این راکت‌ها از نوع کاتیوشا 107 میلی متری با برد هشت و نیم کیلومتر بوده است.

مدیر فرودگاه اربیل ظهر امروز به رسانه‌ها گفت که پروازها از فرودگاه اربیل به علت این حمله راکتی همچنان متوقف است.

برچسب‌ها انفجار اقلیم کردستان عراق ایالات متحده آمریکا نظامیان آمریکایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار اقلیم کردستان عراق ایالات متحده آمریکا انفجار اقلیم کردستان عراق ایالات متحده آمریکا نظامیان آمریکایی اخبار کنکور فرودگاه اربیل دوشنبه شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 748238

دیگر خبرها

  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟