Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به تعداد مرزهای اضافه شده در کشور گفت: در هفت سال گذشته ۱۳ مرز رسمی شامل مرزهای زمینی، هوایی و مرز ریلی به تصویب رسیده و به مرزهای رسمی کشور اضافه شده است.
 
او از آغاز ساماندهی کولبران خبر داد و افزود: لایحه توسعه معیشت مرزنشینان، ساماندهی سوخت مرزی و بازارچه مرزی تهیه شده است و در حال حاضر با تصویب دولت ۱۵ بازارچه مرزی در ۴ استان مرزنشین تشکیل شده تا ساماندهی کولبران به صورت رسمی و در چارچوب قانون آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ذوالفقاری تصریح کرد: آنچه برای کولبران و مرزنشینان در نظر گرفته شده این است که بتوانند از معافیت‌های گمرکی استفاده کنند یعنی جهت خرید کالاهای تحریمی برای این افراد معافیت گمرکی اعمال شود، هدف از ایجاد چنین معافیتی این است افراد از مجاری غیرقانونی تردد نکنند و مشکلات بیشتری به وجود نیاید.
 
او در پاسخ به انتقادات که می‌گویند کولبران سرمایه ندارند در بازارچه‌های مرزی مشغول کار شوند، گفت: اگر معافیت‌های گمرکی اعمال شود و اجازه ورود قانونی کالا صادر شود، کولبران و مرزنشینان با شخص تاجر مسائل دیگر را حل می‌کنند، مهم معافیت گمرکی برای مرزنشینان بود که خوشبختانه به سرانجام رسیده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات حمایتی ما از مرزنشینان و کولبران این است که قرار است از محل ۲۰ درصد فروش سوخت به آنها کمک کنیم.
 
منبع: برنا  برچسب ها: سردار ذوالفقاری

منبع: خرداد

کلیدواژه: سردار ذوالفقاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند