Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: اهداف شوم دشمن برای ایجاد قحطی در تهیه کالاهای ضروری و بهم ریختگی در کشور به طور کامل ناکام ماند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در دویست و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گزارش «وضعیت تأمین و توزیع کالاهای اساسی و ضروری مردم در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ و برنامه سال ۱۴۰۰» ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش فعالیت‌ها و اقدامات بانک مرکزی، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در ایجاد سیستم‌های هوشمند سفارش، تخصیص اعتبار، ترخیص کالا و چرخه توزیع کالاهای اساسی و تمهیدات لازم برای تأمین کالاهای اساسی در ماه‌های پایانی سال و سال ۱۴۰۰ تشریح شد.

در این جلسه همچنین، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گزارشی از برنامه‌ها و وظایف دستگاه‌های ذیربط برای کنترل قیمت و نظارت بر بازار کالا ارائه کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اجرای برنامه‌ها و مؤلفه‌های مطرح در گزارش ارائه شده، گفت: موفقیت و پیروزی بزرگی در خنثی سازی هدف شوم و اصلی دشمن مبتنی بر ایجاد قحطی و فشار غیرقابل تحمل و کمبود در تهیه کالاهای ضروری و در نتیجه ایجاد بهم ریختگی در کشور به دست آمد و هدف گذاری دشمن کاملاً ناموفق و ناکام ماند.

روحانی در مورد برنامه سال ۱۴۰۰ برای تأمین کالاهای اساسی گفت: دولت با قوت تدابیر و سیاست‌های معیشتی خود را ادامه خواهد داد و هر جا که حقوق مردم در میان باشد، تمام قد از معیشت مردم و تأمین کالاهای اساسی با ارز ترجیحی که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز گنجانده شده، دفاع می‌کند تا در سال آینده نیز مردم در تأمین کالاهای خود با مشکلات روبرو نشوند.

وی اضافه کرد: سیاست‌های بازرگانی کشور از مرحله تأمین تا حمل و توزیع باید با هماهنگی کامل مدیریت شود و قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با هماهنگی همه دستگاه‌های ذیربط این مأموریت را دنبال خواهد کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: این چرخه و زنجیره باید به نحو مؤثری کنترل شود و اجازه داده نشود نوسانات قیمت بیش از این بر معیشت و اقتصاد خانوار فشار بیاورد.

روحانی با بیان اینکه مردم و فعالان بازار نباید در این حوزه احساس رهاشدگی و بی سامانی داشته باشند، گفت: سامانه جامع تجارت باید در این مقطع به نحو مؤثر در راستای ارتقای شفافیت مورد بهره برداری قرار گیرد و ضروری است همه دستگاه‌ها به سرعت اقدامات خود را در این سامانه اطلاع رسانی کنند.

وی تصریح کرد: باید با تقویت این سیستم هوشمند و شفاف، تمامی دستگاه‌های ذیربط در زمینه مدیریت نوسانات قیمت کالا به ویژه در آستانه سال نو هماهنگ و دقیق عمل کنند.

بر اساس تصمیم امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت و سایر دستگاه‌های ذیربط موظف هستند، در چارچوب برنامه‌های دولت و با هماهنگی یکدیگر در یک وضعیت نظام‌مند، با تأمین کالاهای اساسی مردم، قیمت کالاها را به ویژه در مورد اقلامی که با ارز ترجیحی تأمین شده‌اند، به شکل دقیق کنترل و مدیریت کنند.

کد خبر 475472

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بودجه ۱۴۰۰ حسن روحانی رئیس جمهور لایحه بودجه 1400 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تأمین کالاهای اساسی دستگاه های ذیربط دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات

از اول فروردین ماه تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28500 تومان یک میلیارد و 26 میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ 2 میلیارد و 383  میلیون دلار و برای خدمات 117 میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی 689 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 96  میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 26 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 462 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 223 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 167 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 138 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 194 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 197، 29، 174، 103 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 199 میلیون دلار ارز نیمایی و 183 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع 2716 کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه