Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها-رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار برقراری زنگ نماز در مدارس کشور شد و گفت: برخی خانواده‌ها برای نماز خواندن فرزندانشان افراط‌وتفریط می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در پنجمین اجلاس استانی نماز استان قم که در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد، با قدردانی از مراجع تقلید، مسئولان و حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین قرائتی در توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه، اظهار داشت: موضوع این دوره از اجلاس نماز، به پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد اختصاص‌یافته که اگر این‌ها با هم پیوند بخورند می‌تواند تأثیرگذاری به سزایی در نهادینه کردن فرهنگ نماز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه باید نگاه‌ها در حوزه نماز علاوه بر آموزش به نقش الگویی تبدیل شود، افزود: علاوه بر محیط مدرسه، معلمان،دبیران و مدیران باید نقش الگویی در نماز داشته باشد تا شاهد تأثیرگذاری آن در نحوه رفتار و برخورد دانش‌آموزان باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ضلع نخست ترویج و آموزش نماز، خانه و خانواده‌ها هستند که نقش اساسی و کلیدی برای فرزندان دارند و باید نام خوب را برای آنان انتخاب کرده و آنان را در مسیر تعلیم و تربیت اقدام کنند.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه والدین همچنین باید ارتباط دوسویه با مدرسه برقرار کنند و از محتوای کتاب‌های درسی به‌ویژه تربیت نماز و مدارس بیگانه نباشند، افزود: این موضوع سبب می‌شود تعارض در آموزش اتفاق نیفتد و آموزش دانش‌آموزان برای اقامه نماز در محیط خانه و مدرسه را تطبیق داده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: همچنین باید همسویی بین اولیاء دانش‌آموزان، مربیان،معلمان و مدیران انجام شود به‌طوری‌که والدین در توصیه فرزندان برای اقامه نماز، از زور و تحمیل استفاده نکنند. نباید طوری برای انجام عبادت فرزندان برخورد کرد که روز خوش از عبادت نداشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: برخی خانواده‌ها برای نمازخواندن فرزندان، راه افراط‌وتفریط را در پیش می‌گیرند که متأسفانه برخی سخت‌گیری‌ها چنان زیاد است که فرزندان را دچار مشکل می‌کند.

امام‌جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود از نداشتن پیوست فرهنگی در مدرسه‌سازی و برخی مجتمع‌های بزرگ مسکونی انتقاد کرد و گفت: باید مدرسه‌سازی و مجتمع‌های بزرگ مسکونی پیوست فرهنگی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه ساخت مدرسه بدون پیوست فرهنگی یک طرح ناقص و ناکارآمد است، افزود: این مهم باید در برنامه‌های آموزش و پروش به‌عنوان یک اولویت دنبال شود و شاهد ساخت مساجد و یا نمازخانه‌های بزرگ و مجهز برای مدارس باشیم.

حسینی‌بوشهری همچنین خواستار نواخته شدن زنگ نماز در مدارس شد و گفت: مدارس باید همانند زنگ کلاس ریاضی، فیزیک، شیمی و سایر دروس  زنگ نماز داشته باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری: دشمنان تاب و تحمل درخشش دانشمندان و اندیشمندان ما را ندارندآیت‌الله حسینی بوشهری: برای گشایش معیشت مردم چشم به بیرون کشور داشتن انتظار بیهوده‌ای استانتقاد آیت‌الله حسینی بوشهری از شرایط اقتصادی/ گرانی در کشور بیداد می‌کند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: همچنین باید در هنگام نماز کلاس‌های درس تعطیل و دانش‌آموزان برای ادای نماز تشویق شوند و مدیران مدرسه به همراه سایر معلمان به‌ویژه معلوم دروس غیر از معارف در صفوف اول نماز حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه شخصیت رهبری تا سایر مسئولان از مدارس شکل‌گرفته و روزی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی بوده‌اند، افزود: باید در مدارس به برگزاری مدارس و ارتقاء روحیه معنوی در بین دانش‌آموزان که مسئولان آینده کشور هستند توجه بیشتری شود.

وی بیان کرد: مسئولان در مدارس نیز باید تقسیم در فریضه ادای نماز مسئولیت را به‌صورت چرخشی برای دانش‌آموزان تعریف کرده و آنان را با برنامه‌های مختلف ازجمله اهداء هدایان برای شرکت در نماز تشویق کنند.

وی گفت: ائمه جماعت نیز باید در تبلیغ فرهنگ نماز و ادای آن طوری برنامه‌ریزی کنند که مظهر لطف و محبت برای دانش‌آموز باشند، حتی در اردوهای ایام فراغت آنان نیز شرکت کرده و با همراهی دانش‌آموزان چهره بشاش و مهربان ببیند و تحت تأثیر فضای مجازی نسبت به دین و روحانیت قرار نگیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در سخنان خود از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان قم و فعالیت‌های استاندار این استان در حوزه نماز قدردانی کرد و گفت: درخواست ما این است بخشی از بودجه‌های فرهنگی را در حوزه نماز هزینه کنند تا شاهد تربیت دانش‌آموزان شایسته باشیم.

به گزارش تسنیم، در این مراسم که با حضور آیت‌الله سعیدی، استاندار و سایر مسئولان برگزار شد، فعالان نماز مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/459/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جامعه مدرسین حوزه علمیه آیت الله حسینی بوشهری دانش آموزان داشته باشند خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

وی افزود: تبعه‌ای که کد یکتا دارد و بطور قانونی زندگی می‌کند؛ آموزش و پرورش ملزم به ثبت نام در مدارس است.

او تعداد فرهنگیان استان را ٤٣ هزار نفر اعلام کرد که در ٦ هزار و ٢٠ مدرسه مشغول به تدریس هستند و تعداد کلاس مدارس استان را ٢٩ هزار و ٢٧٤ مورد ذکر کرد.

وی با بیان اینکه مخالف تعطیلی مدارس به هر علت هستم گفت: در دو سال اخیر هیچ مدرسه‌ای تعطیلی نشده است؛ در تلاش برای بهبود خوابگاه‌های مدارس عشایری و روستایی هستیم.

رضایی افزود: در دو سال اخیر عملیات ساخت بیش از ٥٠٠ مدرسه را تمام کردیم؛ در استان کرمان ٢٥٠ مدرسه با وجود یک تا ٥ دانش آموز در راستای تحقق عدالت آموزشی مشغول فعالیت هستند.

او شعار هفته معلم امسال را "همه ما مدیون توایم معلم " اعلام گفت: عطا احمدی یک معلم بازنشسته است که ٢٦٠ مدرسه را در کرمان ساخته است.

وی خبر داد: ١٢ معلم نمونه در استان کرمان انتخاب شده اند و فروغ نادری به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به سوالی گفت: تدریس معلمان زن در مدارس متوسطه پسرانه نوبت دوم ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.

او افزود: دانشگاه فرهنگیان نقطه ثقل آموزش و پرورش است.

وی خبر بازسازی اردوماه‌های جوادیه و باهنر با بیش از ٦٠ میلیارد تومان با همکاری شرکت‌های مس و گل گهر را نیز اعلام کرد و گفت:خوابگاه ٤٠٠ نفره در اردوگاه باهنر ساخته خواهد شد.

رضایی کسب رتبه اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و رتبه دوم در کل شاخص‌ها، انتخاب به عنوان موفق‌ترین مدیر کل، کسب شش رتبه تک رقمی در کنکور سال قبل، کسب رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی در کنکور، کسب ١٣ مدال در جشنواره خوارزمی، رتبه اول اعزام راهیان نور، رتبه اول سلامت، افتخار آفرینی در کسب رتبه مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، راه اندازی ٩٠ پایگاه مطالعاتی، جذب ١٥٠٠ دانش آموز بازمانده از تحصیل، تطبیق مدارک ٢٥٠٠ مهدکودک در استان، راه اندازی ٣٥ مرکز سنجش دانش آموزان پایه اول، تجهیز مدارس استان به سیستم پایش تصویری با ٧ میلیارد تومان را از جمله افتخارات و اقدامت آموزش و پرورش برشمرد.

وی اظهار داشت: ٢٥٤ حوزه امتحان نهایی در استان به منظور برگزاری امتحانات نهایی انتخاب شده اند که به راکت الکترونیک و دوربین مجهز شده اند.

او همچنین از تداوم طرح تجاری سازی مدارس استان خبر داد.

وی گفت: مرکز آمار ایران تعداد دانش آموزان ترک تحصیل کرده در استان را ٧ هزار و ٥٠٠ نفر اعلام کرده که ما این عدد را به این صورت قبول نداریم.

رضایی در پایان اظهار داشت: ساخت اردوگاه شهید سلیمانی از محل اعتبارات وزارت نفت در شهر کرمان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت