Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی کوریر نوشت: در بخش‌هایی از کشور سوئد واکسیناسیون با واکسن سوئدی ـ انگلیسی آسترازنکا به دلیل عوارض جانبی بالا در بین کارکنان بیمارستانی فعلا متوقف شده است. بر این اساس از هر ۴۰۰ مورد واکسیناسیون با این واکسن ۱۰۰ مورد از عوارض جانبی آن رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از افراد بخصوص از تب بالا رنج می‌برند.

مدیر بخش دارو در منطقه سرملند سوئد اعلام کرد: ما واکسیناسیون با این واکسن را برای بررسی‌های کامل و جلوگیری از فقدان پرسنل متوقف می‌کنیم.

شرکت آسترازنکا البته در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان اعلام کرده که عوارض اعلام‌شده بر اساس انتظارات آن‌ها در بررسی‌های بالینی بوده است. این شرکت پیش از این تب را به عنوان یکی از عوارض نسبتا شایع و البته خفیف و سریع این واکسن اعلام کرده بود. سایر عوارض جانبی واکنش های موضعی و سیستمیک موقتی مانند درد و حساسیت در ناحیه تزریق، سردرد خفیف تا متوسط، خستگی، لرز، و ضعف و درد عضلانی عنوان شده است.

در مطالعات بالینی واکسن آسترازنکا، تب تنها در ۱۰ درصد موارد به عنوان یک عارضه جانبی مشاهده شد با این همه در برخی مناطق سوئد این عارضه در ۲۵ درصد موارد افراد واکسینه‌شده دیده شده است.

مدیر پزشکی این شرکت در شمال اروپا اعلام کرده که این با بررسی‌های ما مطابقت ندارد و عوارض نشان داده شده نسبت بیشتری از آنچه ما انتظار داشته‌ایم بوده است. وی در عین حال این را جای نگرانی ندانسته است. وی اعلام کرد که این واکسن در حال حاضر به میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا و حتی در آزمایش‌های بالینی تزریق شده و هیچ عارضه جانبی جدی در آن دیده نشده است.

با این همه در منطقه سرملند سوئد توصیه می‌شود که این واکسن برای جلوگیری از کمبود پرسنل پزشکی به همه کارکنان بخش‌ها تزریق نشود.

در شهرستان گوئولبورگ سوئد هم واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا به کادر درمان به دلیل مشاهده عوارض جانبی بالا متوقف شده است. همچنین گزارش‌هایی از استان یونکوپینگ سوئد درباره عوارض جانبی بالای افراد واکسینه شده با این واکسن گزارش شده است.

با این همه نهادهای دارویی سوئد و دولت این کشور نمی‌خواهند سیاست واکسیناسیون خود را تغییر دهند.
 

کد خبر 585426 برچسب‌ها سلامت كروناويروس واکسن سوئد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت كروناويروس واکسن سوئد عوارض جانبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد