Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:21:34 GMT

۵۵ هزار بافنده فرش در اردبیل فعال است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۴۰۰۵

۵۵ هزار بافنده فرش در اردبیل فعال است

بقیه‌الله بابایی در حاشیه سفر رئیس مرکز ملی فرش ایران به اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سالانه ۸۰ هزار مترمربع تولید فرش در استان اردبیل انجام می‌شود که عمدتاً فرش‌های تولیدی در دو برند ترنج ایرانیان و وثوق است.

وی تعداد بافندگان بیمه شده را هفت هزار و ۲۴۳ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: اخیراً و با توافق انجام شده با بیمه اجتماعی عشایری و روستایی استان اردبیل ۳۶ هزار بافنده به این مجموعه معرفی شدند تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فرش استان اردبیل افزود: از این حیث استان اردبیل رتبه اول کشور را در معرفی به بیمه اجتماعی روستایی و عشایری دارد و همزمان با سفر رئیس مرکز ملی فرش ایران از این برنامه بیمه‌ای رونمایی می‌شود.

بابایی گفت: در کنار پوشش بیمه‌ای پرداخت تسهیلات از طریق مشاغل خانگی و تسهیلات روستایی برای بافندگان فرش در اولویت قرار گرفته ولی رقم آن محدود بوده که در سفر رئیس مرکز ملی فرش ایران مقرر شد تا تسهیلات اختصاص یافته به استان افزایش یابد.

وی ادامه داد: هشت نفر پشتیبان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تسهیلات روستایی بهره‌مند شدند که حداقل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

رئیس اداره فرش استان اردبیل به صدور پروانه پشتیبانی برای ۷۴ نفر از بافندگان فرش اشاره کرد و گفت: ۲ مجتمع بزرگ قالیبافی در اردبیل فعال است و در سطح استان سه واحد رنگرزی، ۱۰ واحد دار و ابزار فروش فرش، ۱۰ واحد ریسندگی و عرضه مواد اولیه و ۱۲ واحد قالیشویی فعالیت خود را در حوزه فرش انجام می‌دهند.

بابایی به فعال بودن ۴۰ نفر در حوزه طراحی و نقاشی فرش اشاره و تصریح کرد: به صورت غیرمتمرکز ۱۴۱ مورد پروانه صادر شده و با همکاری اتحادیه فرش تسهیلات پرداختی برای ۶ هزار و ۳۰۰ نفر با نرخ سود پایین در حال انجام است.

وی یکی از مشکلات این اداره را پایین بودن ارقام تسهیلات پرداختی دانست و بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا در سفر به سه روزه رئیس مرکز ملی فرش ایران بتوانیم مشکلات تولیدکنندگان و فعالان این عرصه را مطرح کرده و از طریق منابع ملی حامی آنان باشیم.

رئیس اداره فرش استان اردبیل تصریح کرد: در سفر رئیس مرکز ملی فرش ایران به استان اردبیل در کنار بازدید از مجتمع‌ها و کارگاه‌های مواد اولیه تولید فرش تلاش می‌کنیم تا جلسه کمیته فرش را نیز برگزار کنیم تا زمینه حمایت همه جانبه از فعالان این هنر صنعت اصیل ایرانی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرحناز رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران پیش از ظهر سه شنبه در سفر سه روزه به استان اردبیل در گام اول از یک کارگاه تولیدی واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بازدید و در جریان فعالیت این مجموعه تولیدی قرار گرفت.

در این سفر رئیس مرکز ملی فرش ایران با حضور در جلسه کمیته فرش که با حضور استاندار اردبیل برگزار خواهد شد، در جریان مشکلات و نارسایی‌های بخش تولید فرش استان قرار خواهد گرفت.

بازدید از کارگاه قالیبافی نیر و همچنین کارگاه‌های قالیبافی در خلخال از دیگر برنامه‌های سفر رئیس مرکز فرش ایران است که در مناطق مختلف استان اردبیل به انجام خواهد رسید.

کد خبر 5148688

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل فرش دستبافت فرش ویروس کرونا بوشهر شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه شیراز مجلس شورای اسلامی شهرکرد شهرستان کرج اردبیل مشهد لیگ برتر فوتبال ایران همدان استان اردبیل فرش استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل صمد نوتاش، رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل گفت: لیگ برتر رده سنی بزرگسالان فوتسال استان اردبیل با شرکت ۱۲ تیم به صورت رفت و برگشت انجام و ۶۶ بازی در این مسابقات برگزار شد.
وی افزود: در پایان این مسابقات، تیم ساوالان اردبیل به مقام قهرمانی دست یافت و تیم کیهان یاشیل مغان پارس آباد، نائب قهرمان شد.
مراسم اهدای جام و جوایز این مسابقات با حضور رئیس هیات فوتبال استان، پیشکسوتان و جمعی از مسؤولان در شهرستان مشکین شهر برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)