Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:34:08 GMT

دهمین جشنواره مدولباس فجر فعالیت خود را آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۵۵۴۱

دهمین جشنواره مدولباس فجر فعالیت خود را آغاز کرد

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر که البته از روز گذشته با برپایی دو وبینار در بخش بین‌الملل آغاز به کار کرده بود، از امروز با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، صدیقه پاک‌بین دبیر جشنواره و جمعی از فعالان بخش‌های مختلف عرصه مد و لباس در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌دوره از جشنواره، تنها بخش نمایشگاهی به‌صورت حضوری برپا شده و سایر بخش‌ها همچون کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، بین‌الملل و مؤسسات به شیوه مجازی برگزار می‌شود؛ در حقیقت بخش‌هایی همچون اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، ویترین ملی، خانه‌های مد و مؤسسات فرهنگی، هنری و آموزشی حوزه مد و لباس که همه‌ساله در قالب برپایی غرفه‌های، محلی برای هم‌افزایی و هم‌اندیشی جامعه مد و لباس کشور بود، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این فرصت را از دست داده‌اند.

بخش‌های اصلی جشنواره دهم مد و لباس فجر شامل طراحی و تصویرسازی (مسابقه و نمایش)، علمی پژوهشی، صنعت و فناوری‌های نوین، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، خانه‌های مد و مؤسسات مد و لباس، استان‌ها و اقوام (به‌صورت غیرمتمرکز در سراسر کشور) و بین‌الملل است.

در بخش رقابتی جشنواره، آثاری در بخش‌های طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، چادر، پوشش سر و مسابقه زنده طراحی (از ایده تا ا جرا) به رقابت گذاشته شده‌اند و همچنان اخباری درباره چندوچون بخش مسابقه زنده به دلیل محدودیت‌های کرونایی منتشر نشده است.

به گفته شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در جمع حضار مراسم افتتاحیه، در سال جاری کرونا مشکلات متعدد بسیاری را در مسیر برگزاری جشنواره و پیش پای برگزارکنندگان قرار داد، بااین‌همه به احترام تمامی هنرمندانی که در این دوره از جشنواره حضور به هم رساندند، تمام تلاش راه به کار بسته‌اند که نمایشی درخور از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره داشته باشند.

موضوع ویژه این دوره از جشنواره در کلیه بخش‌های مسابقه شهر کاشان است و در قالب شعار «بهشت کاشان» تلاش شده که هنرمندان تمامی بخش‌ها، آثاری را از جغرافیا، تاریخ، فرهنگ و هنر این منطقه ارائه دهند.

دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر که تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مد و لباس و همچنین شناسایی، تبیین و تثبیت چارچوب‌ها و استانداردهای کیفی گونه‌های مختلف محصولات مد و لباس از مهم‌ترین اهداف آن عنوان‌شده، تا روز دوم اسفندماه ادامه دارد.

کد خبر 5148812 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره مد و لباس مد و لباس جشنواره مد و لباس فجر ترجمه معرفی کتاب سازمان سمت انقلاب اسلامی ایران حوزه هنری کتاب و کتابخوانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تازه های نشر قاسم سلیمانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مطبوعات ایران رایزنی فرهنگی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات مد و لباس لباس فجر بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان

با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت‌ و مسئولان استانی و محلی، فعالیت شهرداران دهه هشتادی در رفسنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، آئین رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان، هم‌زمان با نهمین روز از اردیبهشت ۱۴۰۳ و روز ملی شوراها با حضور نوجوانان دهه هشتادی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار شد.

در این مراسم که سیداحمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، مجید کهنوجی شهردار رفسنجان، سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان و جمعی از اعضای شورا حضور داشتند، نمایندگان شهرداران محله برنامه‌های خود را ارائه دادند.

به گزارش ایمنا، پویش «شهردار شو» به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان و به منظور فراهم نمودن فرصتی برای مدیریت دهه هشتادی‌ها در فضایی کاملاً رقابتی برگزار شده است و در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ شهردار محله دختر و پسر در ۵۰ محله رفسنجان مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 748856

دیگر خبرها

  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • معجزه لورکوزن؛ دهمین فرار از باخت بعداز دقیقه۹۰
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو