Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، آرمان که ایثار باشد حتی اگر جنگی ندیده باشی جلوه‌های ایثار و فداکاری تکرار خواهد شد و این دفعه نوبت گروهی است که در سال‌های ۸ سال دفاع مقدس نیز با دستان خود جان فرزندان این مرز و بوم را نجات می‌دادند و تلاشی که امروز کادر بهداشتی و درمانی و پرستاری بیمارستان‌های کشورمان در مراقبت از بیماران مبتلا به «کرونا» می‌کنند، تداعی‌کننده تلاش‌های شبانه‌روزی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن دوران نیز جامعه پزشکی کشورمان با حضور در بیمارستان‌های صحرایی که در نزدیک‌ترین خط مقدم جبهه‌ها قرار داشت، به درمان مجروحان می‌پرداختند و این کار را داوطلبانه انجام می‌دادند به‌گونه‌ای که حتی وقتی بیمارستان‌های صحرایی توسط هواپیما‌های ارتش بعثی عراق بمباران می‌شد یا وقتی‌که این بیمارستان‌ها تا آستانه سقوط پیش رفت، هیچ‌یک باعث نشد تا این سپیدپوشان نجات‌بخش، دست از کار و تلاش خود که همان درمان و امدادرسانی به مجروحان بود، بکشند.

ابراهیمی از شهروندان مهابادی تلاش مدافعان سلامت  را جلوه‌ای از ایثار دوران دفاع مقدس دانست و گفت در این بین ما باید با رعایت بهداشت فردی فرشتگان سلامت را یاری کنیم.

او افزود: موظفیم رعایت توصیه‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشیم و این مدافعان خط مقدم نبرد با کرونا را کمک کنیم.

در این شرایط حساس، انسان‌هایی در خط مقدم نبرد با این ویروس منحوس به عنوان کادر پزشکی، سینه سپر کرده‌اند و با تعهدی که از قسم پزشکی‌شان سرچشمه گرفته و قدرتی که ریشه در فطرت بیدارشان دارد در راستای بهبود حال مبتلایان تلاش می‌کنند.

واقعیت این است که کادر درمان نه تنها در مهاباد رنگارنگ از رنج کرونا، بلکه در تمام کشور به ویژه مناطق با وضعیت قرمز شدیدا خسته است و این خستگی بیش از آنکه جسمی و نتیجه تلاش ۲۴ ساعته و بی خوابی‌های مداوم باشد، ناشی از بی توجهی‌های برخی شهروندان به تلاش‌ها و فداکاری‌های بی دریغ آنان است.

بیشتر بخوانید

اضطراب ناشی از ابتلا به کرونا باعث تنگی نفس می‌شود؟

الزامات پیشگیری از ویروس کرونا در مکان‌های خرید چیست؟

آن‌ها فداکارانه فرزندان و خانواده و عزیزان خود را در اولویت‌های بعدی گذاشته اند و اولویتشان بیمارانی شده اند که گاه نای نالیدن هم ندارند و ما خودخواهانه، آن‌ها را در هیچ جایگاهی از اولویت هایمان نمی‌بینیم.

وقتی داخل لباس یکپارچه و بدون درز و مجرایی برای تنفس، با ماسک‌های خشن غذا بخوری، نماز بخوانی و عرق کنی؛ اما حتی وقت تغییر رخت هم نداشته باشی، رد سرخ و کبود زخم فشار ماسک بر چهره، دردش کمتر از سوز و رنج بی مهری مردمانی می‌شود که جانت را به خاطرشان کف دستت گذاشته‌ای تا یکی از همین‌ها جلو دوربین تلویزیون سینه اش را با جهالت سپر کند و بگوید: چرا ماسک بزنم؟ از اطرافیان ما که کسی گرونا نگرفته؛ اصلا از کجا معلوم که کرونا وجود دارد و شایعه خودشان نیست. صدای خنده اطرافیان در حال باد زدن جوجه کباب پرستاری خسته نیز بی آنکه دیده و شناخته شود و در حالی که قامتش از غم جانکاه مرگ هموطنانش خمیده شده، پشت زره سفید رزمش نوشته است: "خسته‌ام از مردمی که دغدغه تمام شب‌هایمان هستند و ما دغدغه‌ای برای آن‌ها نیستیم. "

پرستاری خسته نیز بی آنکه دیده و شناخته شود و در حالی که قامتش از غم جانکاه مرگ هموطنانش خمیده شده، پشت زره سفید رزمش نوشته است: "خسته‌ام از مردمی که دغدغه تمام شب‌هایمان هستند و ما دغدغه‌ای برای آن‌ها نیستیم. "

سرمایه‌های گرانبهای کشور یکی یکی از شاخه آفت زده بی مبالاتی و بی مسئولیتی ما بر زمین می‌افتند و خجالت آور است که هنوز کسانی هستند که در خیابان‌های ما بدون ماسک، قدم می‌زنند.

آقای احمدی از شهروندان دیگر مهابادی نیز که مادر خود را در اثر ابتلاء به کرونا از دست داده است به خبرنگار ما گفت: در این مبارزه نفس‌گیر که به راحتی عزیزانمان را به کام مرگ می‌کشاند، کادر پرستاری، پزشکی و تمامی پرسنل حوزه سلامت از جان، وقت خود و خانواده‌شان همانند سال‌های ۸ سال دفاع مقدس گذشته‌اند بنابراین مردم بیماری کرونا را جدی بگیرند و اجازه ندهند این ویروس عزیزان خودشان و این مدافعان سلامت را به کام مرگ بکشاند.

او افزود: بسیار دردناک است که جوانی که برای خود هزاران آرزو در زندگی دارد بر اثر غفلت و سهل‌انگاری به کرونا مبتلا شود و از بین برود درحالی‌که می‌توان به راحتی تنها با رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی این دوران را سپری کرد افسوس که برخی‌ها هنوز این بیماری را باور ندارند و جدی نمی‌گیرند.

کادر درمان به شدت خسته است

اکنون تخت‌های بیمارستان شهرستان مهاباد، پر و کادر درمان پس از ۱۱ ماه مبارزه بی امان با این ویروس به شدت خسته است مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

بهاالدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در ایام پاندمی کرونا خصوصا در شرایط فعلی که درمان قطعی وجود ندارد پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین راه مقابله با بیماری کرونا است.

این مقام مسئول با اشاره به چرخش ویروس کرونای انگلیسی در کشور، افزود: این احتمال هست که موج چهارم کرونا از نوع کرونای انگلیسی باشد.

بیشتر بخوانید

چگونه بعد از خرید کرونا را به خانه نیاوریم؟

هنگام استفاده عابر بانک به هیچ‌وجه صورتتان را لمس نکنید

حسینی اذعان کرد: در شرایط فعلی با وجود واکسن بیماری کرونا که نیاز به دو دوره ۲۱ روزه دارد اگر به طور متوسط هر ماه یک میلیون نفر را واکسینه نماییم زمان زیادی طول می‌کشد تا کل کشور بر علیه این بیماری واکسینه شود پس در شرایط فعلی باید با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات، کم کردن رفت و آمد‌های خانوادگی و شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون در دفع بیماریی از خود و جامعه کوشا باشیم.

عارف خدرلو ضمن ابراز نگرانی از کاهش استفاده از ماسک در بین شهروندان اظهار کرد: در چند روز گذشته شمار مبتلایان به کرونا در مهاباد با شدت بیشتری افزایش یافته و به عدد ۶ هزار و ۷۱۱ نفر رسیده است.

او افزود: در سطح ملی و استانی نسبت به شیوع موج چهارم در آذربایجان غربی هشدار داده شده و انتظار داریم شهروندان مهابادی به منظور حفظ سلامت عزیزانشان و جلوگیری از تعطیلی بازار در آستانه عید نوروز، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این مقام مسئول ضمن تشکر از زحمات کادر و درمان اذعان کرد: کادر حوزه بهداشت و درمان آن روز نترسیدند و به میدان دفاع مقدس رفتند و امروز در جبهه‌ای دیگر در مقابله با کرونا خود در صف مقدس قرارگرفته‌اند.

خدرلو تصریح کرد: از امروز باید همه افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور افراد مبتلا به کرونای انگلیسی و جهش یافته تلقی شوند و آتش پیک از هر جایی بلند شد، باید بلافاصله این آتش را خاموش کنیم.

سپید جامگان این روز‌ها در صف مقدم مبارزه با کرونا بر اساس وظیفه انسانی خود تنها به نجات جان مردم فکر می‌کنند و می‌کوشند تا درد و رنجی از تن رنجور بیماران کم کنند و نعمت سلامتی را به آنان بازگردانند.

بی‌شک این جهاد و از خود گذشتگی مدافعان سلامت همچون مدال زرینی بر سینه جامعه پزشکی در تاریخ این مرز و بوم خواهد ماند و یادآور خاطره حضور مجاهدان جامعه پزشکی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و کمک‌رسانی به رزمندگان دفاع مقدس است.

باید اعتراف کردن این روز‌ها نوشتن از پرستار و پرستاری و جامعه پزشکی نیاز به قلمی قوی و زبانی شیوا دارد البته هر چقدر هم که قوی باشی باز هم واژه‌ها در برابر عظمت کارشان کم می‌آورد. پرستار که باشی تنها خودت می‌دانی و دیگر هیچ که باید به لباس سفیدت که این روز‌ها به نماد پاکی و فداکاری تبدیل شده و همه آن‌ها را مدافعان سلامت می‌نامند عشق بورزی و دوستشان داشته باشید.

گزارش از سپیده خشمن

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت علوم پزشکی کرونای انگلیسی مدافعان سلامت بیمارستان ها جامعه پزشکی دفاع مقدس خط مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: دفاع مقدس برای مجموعه انتظامی پایان نیافته است و امروز همکاران ما در جنگ نرم با دشمن، آماده جانفشانی هستند و در خط مقدم قرار دارند.

به گزارش مشرق، سردار احمدرضا رادان در جلسه شورای عالی حفظ ارزش‌های انتظامی و دفاع مقدس با تاکید بر ادبیات سازی در این حوزه، افزود: برای این دوران که همکاران ما برای مقابله با جنگ نرم دشمن در میدان هستند و از طرق مختلف مورد هجمه قرار می‌گیرند و طعنه می‌خورند، باید نامی برازنده برگزید؛ (پیشگامان جنگ نرم و دوران دفاع جنگ نرم) و این نام را برای آنان و دیگران تبیین کرد.

فرمانده کل انتظامی خاطر نشان کرد: در این روزها تعدادی از همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند و باید با تعریف یک شاخص از مجروحان و شهدای این جنگ نیز همانند دیگر مجروحان و شهدایی که در دیگر ماموریت‌ها تقدیم می‌کنیم، قدردانی کنیم و این عزیزان نیز نباید از چشم مردم مخفی و جهاد آنان مغفول بماند و عزیزان در این راه باید به اقدامات خود افتخار کنند.

سردار رادان با تاکید بر لزوم بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مناطق مختلف عملیاتی و یادمان شهدایی که در استان‌های مختلف وجود دارد، اظهار داشت: باید سهم بخش‌های مختلف مجموعه انتظامی در این میان مشخص شود و از ظرفیت‌های مختلف برای تسهیل و برنامه‌ریزی برای هرچه مناسب‌تر این برنامه‌ها اقدام شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر تهیه یک نرم افزار خاص برای معرفی یادمان‌های شهدا در استان‌های مختلف برای مردم اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس ظرفیت‌های بسیار بالایی برای معرفی دوران دفاع مقدس به نسل جوان دارد که تاکید می‌کنم باید در سال ۱۴۰۳ تعداد زیادی از همکاران در این موزه برای بازدید و آشنایی با دوران دفاع مقدس و آشنایی با نقش انتظامی اعزام شوند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: باید در کلانتری‌های ما شهدای محله آن بخش به عنوان نماد و یادمان تعریف شود و خلاصه‌ای از زندگینامه آنان در کلانتری‌ها در معرض دید همگان باشد و مراجعان از خصوصیات اخلاقی و خانوادگی آنها آشنا شوند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان