Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان شرکت آروِن یکی از گروه‌های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا است که در مرحله پیش‌رشد قرار دارد. فعالیت این گروه فناور، در حوزه تصفیه پساب‌های صنعتی و حذف آلاینده های باارزش از این پساب‌ها است.

دکتر حمید اصفهانی، مدیرعامل آروِن، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: محصول تولیدی شرکت ما در بازیافت و به چرخه برگرداندن مواد باارزشی که همراه با پساب‌های مختلف نیروگاهی، آلاینده‌های شهری، بیمارستانی و کشاورزی هستند، کارآیی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ میلیارد ریال پروپوزال نوشتیم و به مراکز مختلفی مانند ادارات آب و فاضلاب استان‌ها و کارخانه‌های متعدد ارسال کردیم تا بتوانیم در این زمینه با آنها فعالیت داشته باشیم، ادامه داد: از بسته ما در نیروگاه شهید مفتح همدان استفاده شده است که به حذف آلاینده‌های فلزات این نیروگاه از پساب آن کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت آروِن با بیان اینکه نمونه‌های خارجی و داخلی مشابه محصول ما وجود ندارد، توضیح داد: این محصولات در یک گرید مشخص برای تصفیه آب‌های خانگی تا واحدهای صنعتی نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اما از آنجایی که ما در اسکیل نیمه صنعتی کار می‌کنیم، یک گروه بی‌رقیب هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه با توجه به تیم مهندسی که ما در اختیار داریم، تمام مراحل طراحی، ساخت، راه اندازی و بهره برداری از محصول را خودمان انجام می‌دهیم، افزود: محصول ما از فناوری نانو استفاده می کند که مهمترین مزیت آن محسوب می‌شود و همین مسئله راندمان کار را به صورت قابل توجهی نسبت به محصولات رایج و مشابه صنعتی خارجی و داخلی افزایش داده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا مطرح کرد: از آنجایی که ما بازوی دانشگاه را در اختیار داریم، می‌توانیم در بحث آموزش با مراکز مختلف همکاری داشته باشیم و در حوزه پژوهش نیز تحقیقاتی در مقیاس آزمایشگاهی انجام دهیم و دانش فنی به دست آمده را به عنوان محصول بفروشیم و یا حتی در تمام این زمینه‌ها به دیگران مشاوره دهیم.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از گروه‌های فناور، توضیح داد: در توسعه فعالیت‌های نوپا، گروه‌های فناور، هسته ها و به صورت کلی ارگان‌های کوچکی مثل گروه ما که براساس ایده محور بودن شکل گرفتند و فعالیت دانشجویی نقش پررنگی در آنها دارد، حمایت مسئله مهمی است و اگر نباشد، کار سخت می‌شود.

اصفهانی ادامه داد: این حمایت‌ها می‌تواند از طریق شتاب دهنده‌هایی که در پارک‌های علم و فناوری، شتاب دهنده‌هایی که به صورت خصوصی کار می‌کنند و یا  صندوق‌های حمایتی صورت بگیرد اما متأسفانه در برخی مواقع به قدری سازوکارهای این مراکز  نامشخص و کُند است که ما تصمیم می‌گیریم با سرمایه گذاری خصوصی و یا با حداقل فعالیت‌هایمان این کار را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آروِن در پایان بیان کرد: شرایط کرونا نیز باعث محدودیت‌هایی برای ما شده است و با حداقل توانمان در حال انجام کار هستیم بنابراین نیازمند حمایت مسئولان در جهت تخصیص پروژه به شرکت هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصفیه پساب استانی علمی و آموزشی فناوري نانو دانشگاه بوعلی سینا مرکز رشد و فناوری مرکز رشد واحدهای فناور نيروگاه نیروگاه مفتح پساب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تکمیل خطوط و شبکه جمع آوری فاضلاب هم راستا با تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب به صنایع غرب را مهم ارزیابی و تخصیص اعتبار برای اجرای آن را خواستار شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان امروز ( ۱۴ اردیبهشت ماه )در بازدید مهدی دوستی استاندار هرمزگان و شهروز شجاعی رئیس شرکت ساخت و توسعه خلیج فارس از روند بازسازی و احداث فازهای تصفیه تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، با بیان اینکه دستورات استاندار هرمزگان در تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب همواره راهگشا و تسریع کننده امور بوده است، افزود: نگاه جامع و آینده نگری استاندار هرمزگان در این بازدید نشان داد عزمی جدی در استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود به پساب به دریا وجود دارد که نوید روزهای خوب با هدف بهبود شرایط زیست محیطی ساحل بندرعباس را می‌دهد.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس در حال حاضر ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در این بازدید موانع پیش روی این پروژه به صورت میدانی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.به گفته حمزه پور ۳۸ کیلومتر از خطوط جمع آوری بتنی و در شرایط بحرانی است که می طلبد با هدف جلوگیری از ریزش آن، نوسازی شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: یکی دیگر از چالش های شهر بندرعباس جمع آوری فاضلاب محلات بافت فرسوده شامل محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری و سنگ کن است که فاضلاب خام آنها وارد خورها می شود.

وی مجموع اعتبار پیش بینی شده برای نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

در این بازدید، به مناسبت هفته کارگر، استاندار هرمزگان با اهدای گل از تلاش کارگران قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر