Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه در یک رویداد تلویزیونی درباره عملکرد چین در رابطه با اقلیت مسلمان در منطقه سین‌کیانگ گفت، این کشور آسیایی بابت آنچه او "سوءرفتارهای حقوق بشری" خواند، بهایی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین بابت اقلیت اویغورها در کمپ‌های "بازآموزی" و دیگر مسائل حقوق بشری مورد انتقاد جهانی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره این مساله در نشستی که از سی‌ان‌ان پخش شد، تحت فشار قرار گرفت، درباره شی گفت: خب تبعاتی برای چین خواهد بود و او این را می‌داند.  

به گفته بایدن، ایالات متحده نقش جهانی خود را با حمایت از حقوق بشر دوباره نشان خواهد داد و با جامعه جهانی همکاری می‌کند تا چین ملزم به حمایت از آنها شود.

بایدن در اولین سفر رسمی خود به یکی از ایالت‌ها از زمان روی کار آمدن در ژانویه گفت: چین به سختی در تلاش است تا یک رهبر جهانی شود و آن لقب را بگیرد و اینکه بتواند اعتماد دیگر کشورها را جلب کند. تا وقتی آنها رفتارهایی دارند که مغایر با اساس حقوق بشر است، انجام چنین کاری برای آنها دشوار خواهد بود.

جو بایدن این ماه در تماس تلفنی دو ساعتی با رهبر چین تاکید کرد، اولویت آمریکا حفاظت از منطقه آزاد و باز هند – پاسیفیک است؛ جایی که ایالات متحده و چین رقبای استراتژیک جدی هستند.

او همچنین درباره سیاست‌های تجاری "قهری و ناعادلانه" و مسائل حقوقی نظیر سرکوب در هنگ‌کنگ، کمپ‌های سین‌کیانگ و افزایش اقدامات موکدانه در آسیا از جمله در قبال تایوان که چین آن را برای خودش می‌داند، ابراز نگرانی کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/003EcC

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم