Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ درحالی ‌که مسئولان ستاد تنظیم بازار فارس از افزایش تولید و تامین مرغ شب عید در استان خبر می‌دهند اما گویا داستان کمبود و گرانی مرغ همچنان ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، قیمت مرغ که تا دو ماه پیش دستخوش تحولات بسیاری شده بود آخرین بار با تامین 100 درصدی نهاده‌های طیور و تصویب قیمت 20 هزار 400 تومان پرونده‌اش بسته شد اما هنوز خیال مصرف‌کنندگان از ثبات قیمت‌ها جمع نشده است که در آستانه عید نوروز باری دیگر سودای افزایش قیمت‌ها و کمبود این محصول از سر گرفته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی چند روز اخیر در سطح استان فارس شهروندان با کمبود مرغ در فروشگاه‌های سطح شهر مواجه شده‌اند و آن‌ها از نبود مرغ کشتار روز و نوسان قیمت‌ها گلایه‌مند هستند.

این در حالیست که بیستم بهمن ماه امسال؛ مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس به رسانه‌ها اعلام کرد که مرغ، گوشت و نهاده‌ها به میزان مورد نیاز ذخیره شده و در تامین و توزیع این محصولات پروتئینی برای شب عید، مشکلی نداریم و خوشبختانه آمار تولید نشان می‌دهد که وضعیت تولید دامی مناسب است به طوری که حتی ممکن است مازاد تولید داشته باشیم.

نقره‌داغ مرغداران متخلف در گلستان/ معرفی به تعزیرات، قطع دان دولتی و ندادن مجوز برای جوجه‌ریزیاستاندار کرمان: خروج مرغ از استان کرمان تا اطلاع ثانوی ممنوع استمشکل کمبود مرغ در استان کرمان کجاست؟ تأمین و توزیع یا احتکار و خروج مرغ از استان

به گفته سید محمد ملک سعیدی مدیر بازرسی و نظارت اصناف فارس، قیمت مصوب اعلامی ستاد تنظیم بازار کشور که برای مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم مرغ 20 هزار و 400 است به دست فروشندگان مرغ نمی‌رسد و این ایراد از کمبود مرغ و عدم تحقق قیمت اعلامی تنظیم بازار است و مرغ فروشان مقصر نیستند.

یکی از شهروندان شیرازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم گفت: از صبح که برای خرید مرغ به فروشگاه‌های سطح شهر مراجعه کردم، مرغی نبود و اگر هم بود با قیمت گزاف فروخته می‌شد و انتظار است نهادهای نظارتی به این مسئله ورود پیدا کنند و اجازه ندهند در این شرایط اقتصادی به قشر متوسط و ضعیف جامعه فشار وارد شود.

دیگر شهروند شیرازی نیز با بیان اینکه متاسفانه چون در کشور شاهد تنوع گوشتی نیستیم و مصرف تنها متمرکز بر گوشت مرغ و گوشت گوسفندی شده است، اظهار کرد: به همین دلیل در چند ماه اخیر نوسان قیمت در اجناس تاثیر گذاشته، متعاقبا روی قیمت مرغ و گوشت هم تاثیر داشته است و مردم برای خرید منتظر کاهش قیمت هستند.

قیمت مرغ در استان‌های همجوار بالاتر است

سید محمد صالح مشکات مدیرعامل کشتارگاه های مرغ استان فارس در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: متاسفانه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ زنده کیلویی  16 هزار تومان اعلام و با توجه به اینکه قیمت مرغ زنده در استان‌های همجوار کیلویی 23 هزار تومان خرید و فروش می‌شود، مرغداران اعلام کردند که این قیمت منطقی نیست و به این دلیل حاضر نیستند مرغ خود را به‌فروش برسانند.

وی با اشاره به فعالیت 13 کشتارگاه در سطح استان، افزود: نیاز مرغ استان روزانه حدود 450 تن است و امروز میزان 80 تن مرغ توزیع شده که کشت کشتارگاه‌ها طی چند روز اخیر چشمگیر نبوده است.

مشکات همچنین ادامه داد: تقاضا برای مصرف گوشت مرغ بالا است و عرضه مرغ زنده کم است و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت مرغ هستیم هر چند نباید استان فارس را همانند یک جزیره دید.

به گزارش تسنیم اگرچه طی ماه‌های گذشته برخی در تلاش بودند تا گرانی مرغ را به بازگشایی رستوران‌ها و افزایش تقاضا گره بزنند اما کمبود مرغ در بازار را باید به مافیای پشت پرده و در این حوزه نسبت داد.

انتهای پیام/422/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تنظیم بازار استان فارس کمبود مرغ قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: عمل به تقوا در بین مسئولان به معنای انجام دادن وظایف قانونیشان است.

وی ادامه داد: روند عفاف و حجاب در طول یک سال و نیم گذشته، سبب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

شعبانی افزود: فارغ از هر نوع دیدگاهی، همه خانواده‌ها بر این باور هستند که رها کردن این فضا به ضرر همه جامعه است.

وی تصریح کرد: واقعیت اجتماعی نشان می‌دهد استمرار این مسیر باعث آسیب همگانی در جامعه می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدت انجام طرح نور، تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم، گفت: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند و به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه در عرصه حجاب و عفاف نیازمند اقناع سازی هستیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است

وی اضافه کرد: دولت، قرارگاه عفاف و حجاب و نهادهای فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را ارائه دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست، گفت: در روابط بین الملل شرق و غرب تفاوتی ندارد، مهم حرکت در مسیر منافع اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، افزود: دولت اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها را با تمام توان پیگیری کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مردم باید اثرات این سفرها و قراردادها را در زندگی روزمره خود ببینند، گفت: امروز وظیفه مسئولان و متولیان، حمایت از کارگران و جامعه کارگری است.

شعبانی ادامه داد: حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند و مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است.

وی با بیان اینکه باید از کارفرما حمایت شود تا او هم بتواند از کارگر حمایت کند، گفت: تجمعات دانشجویان بر علیه نسل کشی کودکان در غزه در کشورهای مدعی حقوق بشر، با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: زمانی که عده‌ای به صورت مسلح قصد براندازی کشوری را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در برابر دانشجویان کشور خودشان چنین رفتارهایی انجام می‌دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه مدعیان دروغی حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند، گفت: اقدامات یک روحانی در سریال مشاور، می‌تواند به الگویی برای مساجد سراسر کشور و معرفی مسجد به عنوان محور حل مشکلات مردم تبدیل شود.

کد خبر 6089160

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند