Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی عام) به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران از یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ تا سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ عرضه عمومی می شود.

غلامرضا ابوترابی با اعلام این خبر  گفت: شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را برای تامین مالی اجرای پروژه HDPE شرکت پتروشیمی سروش مهستان عسلویه در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش تعداد ۳,۵۹۲,۸۱۴,۳۷۱ سهم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حداقل قیمت سه ماهه هر سهم ۸,۳۵۰ ریال به نهاد واسط (شرکت واسط مالی تیر چهارم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود.

وی اظهار داشت: ضمانت پرداخت اصل و اجاره بهای این اوراق با در نظر گرفتن رتبه اعتباری بلند مدت و کوتاه مدت بانی که توسط موسسه رتبه بندی پارس کیان به ترتیب A- و A۱ تعیین شده از طریق توثیق بخشی از سهام تحت تملک بانی در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پتروشیمی مارون صورت می پذیرد.

به گفته ابوترابی، بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت تامین سرمایه سپهر بوده و عامل فروش اوراق هم شرکت کارگزاری خبرگان سهام است.

شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا پیش از این یک مرتبه در اسفند ماه ۱۳۹۸ از طریق انتشار صکوک اجاره به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کرده است که اوراق آن در نمادهای تابان۰۱، تابان۰۲ و تابان۰۳ در حال معامله اند.

 

سنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های

به گزارش صدای ایران،زاکانی، شهردار تهران در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی گفت: آن شرکت تامین کننده مالی است، خط یک، دو و سه مترو ما تامین کننده اش یک بخش نظامی چینی است. اصلا این موضوعیت ندارد، بخاطر این است که توجه و دقت ندارند.

وی افزود: شرکت‌ها شرکت‌های مشهور چینی هستند، که حتی وزارت صمت گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، قابلیتش آنقدر بالاست. فقط برای فلان جای عالم میفرستند، در کشور‌های از ما بهترون.

شهردار تهران در ادامه گفت: ما در آنجا با تک تک آنها جلسه گذاشتیم و قیمت را بین آنها رقابتی کردیم و قیمت‌ها را پایین آوردیم، اما با آن ویژگی‌های ثابت.

دیگر خبرها

  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران