Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران تن از شهروندان الجزایری در شرق این کشور برای گرامیداشت دومین سالگرد قیام مردمی جنبش "الحراک" تظاهراتی برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان الجزایری با در دست داشتن پرچم‌ الجزایر شعارهایی برای استقلال این کشور سر دادند.

صدها تن از شهروندان الجزایر در شهر «خراطة» واقع در شرق پایتخت این کشور، تظاهراتی را پس از وقفه‌ای یک ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار کردند و معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار تشکیل یک دولت مدنی، استقلال دستگاه قضایی، آزادی بیان و مطبوعات و آزادی زندانیان عقیدتی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از شخصیت‌های سیاسی و مخالفان در این راهپیمایی شرکت کردند، از جمله آنها کریم طابو، سخنگوی حزب دموکراتیک اجتماعی، محسن بعباس، رئیس حزب تجمع برای فرهنگ و دموکراتیک و زبیده عسول، وکیل مدافع زندانیان الحراک و رئیس حزب اتحاد برای تغییر و پیشرفت هستند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، خراطة که در ۳۰۰ کیلومتری شرق پایتخت الجزایر واقع شده و خاستگاه اصلی جنبش الحراک است، در ۱۶ فوریه ۲۰۱۹ شاهد تجمع اعتراضی هزاران تن از شهروندان الجزایری در اعتراض به نامزدی بوتفلیقه برای تصدی پنجمین دوره ریاست جمهوری این کشور بود.

پس از گذشت یک هفته، در ۲۲ فوریه این تظاهرات به پایتخت الجزایر و سایر نقاط این کشور امتداد یافت و زمینه برای شکل‌گیری یک جنبش مردمی بی‌سابقه در این کشور فراهم شد و معترضان در جریان این تظاهرات‌ها خواستار برچیده شدن نظام برجای مانده از زمان استقلال الجزایر در سال ۱۹۶۲ شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تظاهرات الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین

معترضان و دانشجویان فرانسوی با شعار «فلسطین آزاد»، در دانشگاه «سوربن» پاریس اردو زدند تا همبستگی خودشان را با ملت فلسطین اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، معترضان خشمگین از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، به دانشگاه سوربن پاریس رفتند و در مقابل دروازه دانشگاه شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند و برخی از دانشجویان در حیاط چادر برپا کردند.

به نقل از رسانه عبری «تایمز اسرائیل»، چند روز پس از اعتراضات مشابه در دانشگاه سیانس پو پاریس، گردهمایی در دانشگاه سوربن جدیدترین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد تظاهرات ضد جنگ غزه در دانشگاه‌های ایالات متحده، به اروپا هم سرایت کرده است.

جنگ ویرانگر غزه در هفتمین ماه خود به سر می‌برد و فعلا چشم‌اندازی برای برقراری آتش‌بس دیده نمی‌شود. در جریان حملات صهیونیست‌ها بیش از ۳۴ هزار فلسطینی تاکنون به شهادت رسیده‌اند که اکثر آنها زنان و کودکان هستند.

این اعتراضات در سوربن که باعث شد دانشگاه برای یک روز تعطیل شود، صلح‌آمیز گزارش شده است. دانشجویان از این موسسه که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است، خواستند تا اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

چندین سیاستمدار فرانسوی، از جمله «ماتیلد پانو» که ریاست گروه قانونگذاران چپ‌گرای فرانسه تسلیم‌ناپذیر در مجلس ملی را بر عهده دارد، در رسانه‌های اجتماعی از حامیان خود خواسته بودند تا به اعتراضات سوربن بپیوندند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • دموکراسی علیه آزادی
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران