Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@04:11:56 GMT

ووشوی کرمان نیازمند توجه بیشتر

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۷۰۰۵

ووشوی کرمان نیازمند توجه بیشتر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت ووشو استان کرمان که با حضور مرادی معاون توسعه امور ورزش، ریاحی سرپرست معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و سایر اعضا در محل هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، گفت: باتوجه به شرایط موجود ووشو در استان کرمان به ویژه به خاطر شرایط و پتانسیل‌های بالایی که این استان دارد، نمی‌توانم بگویم که کرمان جایگاه واقعی خودش را در این ورزش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: استان کرمان از نظر ارزیابی فدراسیون‌های ووشو رتبه هفدهم در بین استان‌های کشور را دارد و این رتبه در کنار استان‌هایی که از نظر امکانات و تجهیزات ضعیف هستند، پایین است و استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان که همجوار استان کرمان هستند، به مراتب رتبه‌های بسیار بالا‌تر و بهتری دارند.

صدیقی تصریح کرد: اطمینان داریم، با توجه به پتانسیل‌های بالایی اقتصادی که استان کرمان دارد، می‌تواند حامی ورزشکاران استان باشد و به کمک اساتید، همه اعضای مجمع، ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتان ما می‌توانیم شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران استان کرمان در سطح ملی باشیم.

او بیان داشت: این روز‌ها با توجه به شرایط کرونا که وضعیت باشگاه‌ها و مسابقات به شکل ناراحت کننده به تعویق افتاده و تعطیل شده اند، ولی ما فدراسیون ووشو پا پس نکشیده ایم و تمام تلاش خود را کرده ایم و تمرکزمان را بیشتر در بخش همگانی، توسعه همگانی، بخش سلامت محور و مسئولیت اجتماعی ورزش نسبت به جامعه قرار داده ایم که اتفاقات بسیار خوبی هم افتاد.

رئیس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از تلاش‌های دیگری که ما در فدراسیون ووشو داشتیم، بحث افزایش ارتقاء دانش مربیان، داوران، ورزشکاران بوده است، اکنون نیز که اینجا جمع هستیم، ۲۵۰ مربی از سراسر کشور در یک دوره‌ای که از سوی فدراسیون ووشو در حال برگزاری است، برای ارتقاء و همسان سازی سطح دانش فنی مربیان شرکت کرده اند که از استان کرمان هم نمایندگانی در این دوره حضور دارند.

صدیقی افزود: دراین ۷ ماهی که بنده در خدمت فدراسیون ووشو بوده ام، ما نزدیک به ۴۰۰ دوره آموزشی برگزار کرده ایم و بیش از ۴ هزار نفر در دوره‌های ما شرکت کرده اند که این یک اتفاق ویژه بود و سبب شد، فدراسیون جهانی ووشو هم از ما تقدیر کند.

او تصریح کرد: گرچه کرونا محدودیت‌هایی ایجاد کرد، اما از طرفی ظرفیت‌های را به ما نشان داد که یکی از این ظرفیت‌ها آموزش مجازی بود که بسیار کار‌ها را تسهیل کرده است و از هیئت ووشو استان کرمان درخواست دارم که به شکل ویژه‌ای در آموزش مجازی ورود کند و با توجه به وسعت زیاد استان کرمان و پراکندگی شهر‌ها و روستاهایش شاید آموزش مجازی یکی از بهترین مسیر‌هایی باشدکه می‌تواند کمک کند.

رئیس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ۲۳ شهرستان در استان کرمان وجود دارد که ۱۵ یا ۱۶ شهرستان هیئت‌های آن فعال هستند که باید این عدد کامل شود، یعنی انتظارمان این است، شهرستان‌هایی که در حال حاضر، هیئت ووشو دارند تقویت شوند و شهرستان‌هایی که هیئت هایشان هنوز شکل نگرفته اند، سریعاً به کمک اداره کل و اداره ورزش شهرستان‌ها فعال و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

صدیقی افزود: استان کرمان چهار خانه ووشو دارد که خودش ظرفیتی است که استان تهران ندارد و در تهران که پایتخت ایران است، هیئت ووشو یک محل تمرین ندارد و هر آنچه هست متعلق به فدراسیون ووشو است که آن هم برای ملی‌پوشان ما است.

او بیان داشت: بخش بانوان در فدراسیون ووشو و بخش بسیار مهم و جدی است و هم شانه و یا حتی بیشتر از آقایان در حال رشد و پیشرفت در ووشوی ایران است که این یک اتفاق خوب و خاصی است که دراین ورزش شاهد آن هستیم.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون ووشو اخبار ورزشی مجمع انتخاباتی فدراسیون ووشو استان کرمان هیئت ووشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذرخش جان یک نفر را در مردهک عنبرآباد گرفت

جواد افشارمنش افزود: این حادثه ساعت ۱۵.۴۵ عصر امروز در روستای کوشک‌مور شهرستان عنبرآباد رخ داده است.

روستای کوشک مور در ارتفاعات جبالبارز جنوبی قرار دارد؛ از اینرو احتمال وقوع حوادث ناشی از آذرخش یا صاعقه در آن بیشتر است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان جیرفت گفت: آذرخش موجب مرگ یک زن ۲۸ ساله در شهر مردهکِ شهرستان عنبرآباد در جنوب کرمان شد. 

جواد افشارمنش افزود: این حادثه ساعت ۱۵.۴۵ عصر امروز در روستای کوشک‌مور شهرستان عنبرآباد رخ داده است.

روستای کوشک مور در ارتفاعات جبالبارز جنوبی قرار دارد؛ از اینرو احتمال وقوع حوادث ناشی از آذرخش یا صاعقه در آن بیشتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • آذرخش جان یک نفر را در مردهک عنبرآباد گرفت
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است