Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@21:22:42 GMT

جو بایدن نظر مساعدی به پروژه «نورداستریم-۲» ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۰۹۶۲

جو بایدن نظر مساعدی به پروژه «نورداستریم-۲» ندارد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سخنگوی کاخ سفید گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا معتقد است که پروژه خط لوله گازی «نورد استریم-۲» برای اروپا مناسب نیست.

به نوشته وبگاه لهستانی «پولانداین» «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در این زمینه گفت که رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی این است که آیا برای جلوگیری از ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان تحریم‌هایی را اعمال کند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه دولت آمریکا در حال تجزیه و تحلیل وضعیت مربوط به پروژه نورد استریم-۲ است، افزود که جو بایدن معتقد است این پروژه برای اروپا مناسب نیست.

آمریکا سالهاست که به پروژه نورد استریم-۲ معترض است، زیرا معتقد است شرکای اروپایی به گاز روسیه وابسته می‌شوند. از سوی دیگر، منتقدان ایالات متحده را متهم می‌کنند که می‌خواهد گاز مایع خود را در اروپا بفروشد.

سناتور دموکرات «جین شاهین» و سناتور جمهوریخواه «جیم ریش» در ۱۲ فوریه نامه‌ای به دولت بایدن نوشتند و خواستار اعمال تحریم‌ها برای متوقف کردن ساخت پروژه خط لوله گازی نورد استریم- ۲ شدند.

طبق گفته شرکت روسی «گازپروم» مجری اصلی این پروژه، ۹۴ درصد ساخت این خط لوله به پایان رسیده است. برخی کشور‌های اروپایی از جمله لهستان و فرانسه مخالف این پروژه هستند. این پروژه توسط آلمان و روسیه برای افزایش امنیت انرژی برلین و وابستگی کمتر به کشور‌های ثالث طراحی شده است و این امر قیمت را نیز کاهش می‌دهد. با این حال، خط لوله از نظر واشنگتن تهدیدی برای توانایی شرکت‌های آمریکایی در صادرات گاز به بازار اروپا است.

«آلکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه روز یکشنبه گفت که تلاش برای متوقف کردن این پروژه عظیم بی‌فایده است و این خط لوله به زودی به پایان می‌رسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسلام قلعه قیام مردم تبریز غلامرضا شریعتی گادوین منشا لیله الرغائب آلکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه نورداستریم 2 تحریم اسلام قلعه قیام مردم تبریز غلامرضا شریعتی گادوین منشا لیله الرغائب نورد استریم استریم ۲ خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

کد خبر 847198 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند