Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@11:37:02 GMT

پر از رنگ و شور و شادی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۳۹۷۲

پر از رنگ و شور و شادی

عروسک برگزیده، گندم و نارنج و پونه
عروسک‌ها امسال در بخشی جداگانه به رقابت پرداختند و هیات داوران ششمین دوره جشنواره ملی اسباب‌بازی، چهار عروسک برتر را شایسته تقدیر دانستند. روز سه‌شنبه روابط عمومی جشنواره اعلام کرد عروسک‌های خانواده کلوچه، بزبزقندی و گندم تولیدشده توسط برند گیسو به خاطر کیفیت عالی تولید، طراحی و اصالت ایرانی، نگاه ویژه به استفاده از مواد و عنصر روایت توسط هیات داوران شایسته دریافت لوح تقدیر، تندیس ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی و جایزه نقدی رتبه اول برترین عروسک ایرانی تشخیص داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لوح تقدیر جشنواره، نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی و جایزه نقدی رتبه دوم این بخش هم به خاطر آزادی‌عمل کودک در حین بازی، کیفیت ویژه تولید و قابلیت تجاری‌سازی و تولید انبوه، به عروسک نوزاد از مجموعه پویا و پونه اختصاص یافت و هیات داوران در رتبه سوم، لوح تقدیر جشنواره، نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی و جایزه نقدی را به صورت مشترک به عروسک نارنج محصول مجموعه آوین بافت و عروسک مریم تولید گروه هنری فاش به خاطر کیفیت عالی تولید، طراحی منحصر به فرد، به خاطر توجه به عنصر روایت تقدیم کرد.
اسباب‌بازی برتر، ماشین فلزی سگال و سفالگر
هیات انتخاب بخش رقابتی جشنواره امسال هم پس از بررسی ۲۱۷محصول از ۸۰شرکت و نشان تولیدی ثبت شده در سامانه، ۱۵۸ اثر از ۴۶تولیدکننده را به‌عنوان راه‌یافته به بخش داوری معرفی کرده بودند. اما هیات داوران این دوره از میان این ۴۶شرکت، بیش از ۱۰شرکت را در بخش‌های مختلف رقابتی نظیر بسته‌بندی، تصویرسازی و شخصیت‌پردازی، کیفیت تولید و اسباب‌بازی از نظر هدف و ۱۳بخش فرعی براساس مؤلفه‌های مطرح در اسباب‌بازی از قبیل گروه سنی، مکانیک بازی، ایمنی، فرهنگ، طراحی ایرانی، کیفیت تولید و اقبال در بازار به عنوان برترین‌ها معرفی کردند.
ماشین‌های فلزی از محصولات شرکت طاها تویز در بخش کیفیت تولید با توجه به حجم سرمایه‌گذاری، کیفیت قالب و رنگ‌آمیزی مناسب، به عنوان برترین اسباب‌بازی فلزی معرفی شد. در بخش برترین اسباب‌بازی پلیمری، محصولات شرکت زرین تویز به عنوان رتبه اول، محصولات شرکت جهادین پرند، نوباوه، رتبه دوم و محصولات شرکت آروین تجارت کیوان به عنوان رتبه سوم شناخته شدند. در بخش کیفیت تولید، بازی سگال از شرکت کوروش تجارت کاویان و محصولات شرکت‌های توسعه هوش افزار کودک آوند، بیس و سرگرمی‌های فکری بلوط را به ترتیب حایز رتبه‌های اول تا سوم برترین اسباب‌بازی چوبی معرفی کرد.
البته در بخش کیفیت، برترین اسباب‌بازی کاغذی و چاپی، برترین اسباب‌بازی پارچه‌ای، برترین اسباب‌بازی‌های ترکیبی و برترین اسباب‌بازی فکری و ذهنی به طور جداگانه داوری و شرکت‌های برتر معرفی شدند. به این ترتیب محصولات شرکت بازیمن به‌عنوان رتبه اول اسباب‌بازی کاغذی و چاپی، زمین بازی محصول نشان ماهلی برترین اسباب‌بازی پارچه‌ای، تولیدات شرکت طرح و توسعه هفت هامون (بازی دوست)، رتبه اول اسباب‌بازی‌های ترکیبی شناخته شدند. از امیر اردشیری، وحید اسماعیلی و فاطمه علاءالدین برای طراحی بازی سفالگر به عنوان رتبه اول برترین اسباب‌بازی فکری و ذهنی تجلیل شد.
در بخش برترین تصویرسازی و شخصیت‌پردازی از کامیار نصیری‌فر و داوود دیبا برای تصویرسازی بازی بلاد، سرزمین شمشیر و قلم به عنوان رتبه اول، محمد نورالدینی برای تصویرسازی بازی سفالگر رتبه دوم و حسن نوزادیان برای تصویرسازی بازی شاهراه به عنوان رتبه سوم تجلیل شد. همچنین در بخش سازه و جورچین سرگرمی تکنیک، تولید شرکت مهارت‌افزا رتبه اول، سرگرمی بلوک‌های ۸۰ قطعه تولید مجموعه بازیتا رتبه دوم و سرگرمی بامیک، تولید برند آهوک رتبه سوم را به عنوان برترین اسباب‌بازی‌های این بخش معرفی شدند.
مجمع اسباب‌بازی‌سازها
اما از اتفاقات مهم دیگر در این دوره جشنواره باید به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامعی از تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌های ایرانی اشاره کرد. اتفاقی که می‌تواند به شکل‌گیری یه حرکت جمعی جدی برای ارتقای صنعت اسباب‌بازی کشور کمک کند و همزمان اطلاعات تولیدکنندگان را هم در اختیار مردم بگذارد و دسترسی به تولیدات را آسان‌تر کند.
 محسن حموله، دبیر جشنواره در این باره گفته است: «با توجه به این‌که ششمین دوره جشنواره ملی اسباب‌بازی از رویدادهای ملی است که به صورت مجازی برگزار می‌شود، بانک اطلاعاتی جامعی از تولیدکنندگان اسباب‌بازی در یک تارنمای مرجع به نشانی irantoyfestival.ir برای همگان قابل دسترسی شده است.» با توجه به گردش مالی ۳۵۰میلیون دلاری بازار اسباب‌بازی در ایران، این اتفاق می‌تواند اقدامی موثر در جهت تشکیل اتحادیه‌ای مستقل برای تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌باشد.
اما رویکرد تخصص و حرفه‌ای جشنواره اسباب‌بازی به تولیدات در این زمینه به این مقدار هم محدود نمی‌شود. اضافه شدن رویکرد جهانی و فراملی به اسباب‌بازی علاوه بر توسعه اقتصادی صنعت اسباب‌بازی می‌تواند گامی موثر در جهت معرفی فرهنگ ایرانی به کشورهای دیگر باشد. به گزارش روابط‌عمومی جشنواره، امسال در بخش کمیته علمی، سخنران‌هایی از ۱۰کشور صاحب صنعت اسباب‌بازی برای ارائه دستاوردهای علمی خود اعلام آمادگی کردند و در مجموع ۳۶کارشناس صاحب‌نظر از هشت‌کشور جهان برای شش نشست انتخاب شده‌اند. همچنین دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در این باره اضافه کرده که این حرکت ارزنده گام مهمی برای برنامه‌های علمی آینده صنعت اسباب‌بازی است تا بتواند کنفرانس بین‌المللی اسباب‌بازی را با استفاده از ظرفیت‌های کمیته علمی جشنواره به سرانجام برساند.
گشت‌وگذاری در سایت نمایشگاه و فروشگاه اسباب‌بازی
ششمین دوره جشنواره ملی اسباب‌بازی از ۲۸بهمن آغاز شده و تا ۱۱اسفند ادامه دارد. اما همه ماجرا همین نیست. در این روزها شما با مراجعه به سایت جشنواره می‌توانید از تخفیف‌ها و مزایای خرید در جشنواره ازجمله ارسال رایگان اسباب‌بازی‌ها بهره‌مند شوید. به‌علاوه می‌توانید از مشاوران جشنواره که به صوررت آنلاین در دسترس هستند، بپرسید کدام بازی‌ها برای نیازها، رده سنی و علایق شما مناسب‌ترند تا به‌راحتی در میان تولیدات متکثر و متنوع موجود به بازی دلخواه‌تان هدایت شوید.
اگر به آدرس www.irantoyfestival.ir سری بزنید خواهید دید لینک ورود به فروشگاه در اولین بنر سایت قابل مشاهده است. اما برگزیدگان جشنواره هم در بخش جداگانه‌ای آدرس داده شده‌اند. لینک جالب‌تر دیگر اما تحت عنوان بخش ترویجی جشنواره روی سایت قرار دارد. در این بخش به اسباب‌بازی‌هایی دسترسی خواهید داشت که تولید ارگان‌هایی نظیر سازمان اورژانس کشور، سازمان آتش‌نشانی کشور، شرکت بهره‌برداری متروی تهران و برخی دیگر از سازمان‌ها و نهادها هستند.
اگر به لینک فروشگاه سایت جشنواره بروید در بنر اصلی، بخشی به شما معرفی می‌شود که اسباب‌بازی‌های آموزشی را از سایر اسباب‌بازی‌ها جدا کرده است. از آنجا که در بخش فروش این جشنواره بیش از ۱۲۵۰ اسباب‌بازی و سرگرمی از ۱۴۰تولیدکننده عرضه شده شاید نیازمند مشاوره‌ای بر‌ای خرید سریع‌تر و دقیق‌تر باشید که امکان آن مهیا شده است. در کنار آن قسمتی دیده می‌شود که می‌توانید با ارائه شماره تماس خود از خدمات مشاوران جشنواره بهره‌مند شوید. در بخش‌های دیگر سایت دسته‌بندی‌های متنوع‌تری برای هدایت کردن خریداران به اسباب‌بازی مدنظرشان ارائه شده که از آن میان می‌توان به خرید بر اساس سن، پرفروش‌ترین محصولات و خرید بر اساس دسته‌بندی‌های کارکردی و محتوایی اشاره کرد.   منبع: فاطمه ترکاشوند - فرهنگ و هنر / روزنامه جام جم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جشنواره اسباب بازی عروسک تقدیر جشنواره ملی اسباب بازی برترین اسباب بازی عنوان رتبه اول اسباب بازی برتر صنعت اسباب بازی اسباب بازی اسباب بازی اسباب بازی ها محصولات شرکت دوره جشنواره هیات داوران کیفیت تولید رتبه سوم رتبه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسلان قبل از استقلال گیتار به دست شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، امیرارسلان مطهری مهاجم باتجربه تراکتوری‌ها که نیم فصل از استقلال جدا شد و به جمع‌ سرخ‌پوشان پیوست چهره ویژه بازی این هفته دو تیم است.

مطهری که سال‌ها در استقلال توپ زد و یکی از مهاجمان محبوب هواداران آبی‌پوش محسوب می‌شود، همواره با شادی گل خاص خود که ادای گیتار زدن درمی‌آورد مورد توجه بوده و حالا او قبل از رویارویی با استقلال بار دیگر این شادی را به نمایش گذاشته است.

باشگاه تراکتور در فاصله باقیمانده تا دیدار با استقلال از پوستر جالب خود برای این بازی رونمایی کرده که تصویر مطهری روی آن قرار دارد. مهاجم باتجربه سابق استقلال در این تصویر لبخندی زیبا بر لب دارد و شادی گل معروف خود که ادای گیتار زدن است را به نمایش گذاشته است.

گفتنی است دیدار تراکتور و استقلال ساعت 17 روز چهارشنبه 12 اردیبهشت در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سقوط کمد جان پسر بچه ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • تراکتور، قبل از استقلال، گیتار را به دست ارسلان داد + عکس
  • ارسلان قبل از استقلال گیتار به دست شد (عکس)
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند