Web Analytics Made Easy - Statcounter

از صبح روز گذشته آتش سوزی درمنطقه نهر رودبار واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی کجور(نوشهر) آغاز شده بود امروز با بارش باران در منطقه آتش سوزی توانسته کمک حال اکیپ‌های مستقر باشد و بطور تقریبی آتش مهار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، از صبح روزگذشته آتش سوزی درمنطقه نهر رودبار واقع درمنطقه حفاظت شده البرز مرکزی کجور(نوشهر) آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کامبیز محسن سلطانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر گفت: حریق از صبح روز گذشته در منطقه نهر رودبار مشرف به روستای بین وبرکن واقع درمنطقه حفاظت شده البرز مرکزی کجور آغاز شد که بلافاصله مامورین یگان محیط زیست نوشهر به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: بدلیل وزش باد گرم در منطقه حجم آتش سوزی گسترده شده و در حال حاضر علاوه بر مامورین یگان حفاطت محیط زیست شهرستان نوشهر،یگان حفاظت منابع طبیعی و گروههای مردمی نیز در منطقه حضور دارند و در حال اطفاء حریق هستند.

سلطانی با اشاره به شیب زیاد منطقه حریق که ازبرگ درختان پوشیده شده گفت: با توجه به صعب العبور بودن منطقه آتش سوزی و وزش باد شدید، مهار آتش بسیار سخت است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر، عامل آتش سوزی را در حال بررسی دانست و پوشش گیاهی منطقه را جنگلی انبوه از گونه های درختان راش و بلوط عنوان کرد.

سلطانی از مهار تقریبی آتش سوزی در منطقه البرز مرکزی و نهررودبار و اطراف روستاهای بین و برکن توسط اکیپ های محیط زیست، منابع طبیعی، بسیج و گروه های حامی محیط زیست خبر داد.

وی تاکید کرد: بارش باران که از صبح امروز در منطقه آتش سوزی آغاز شده توانسته کمک حال اکیپ های مستقر باشد و بطور تقریبی آتش مهار شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر بیان کرد: تا اطمینان کامل اکیپ های محیط بانی در محل آتش سوزی مستقر خواهند بود.

همچنین شب گذشته نیز آتش سوزی در جنگلهای روستای  پارت کلا بخش دودانگه ساری که از ساعت ۲۳ شب گذشته شروع شده بود، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ساری و همکاری مامورین اجرایی منابع طبیعی، در ساعت ۵ صبح بطور کامل اطفاء شد.

به گفته عباس زارع رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری، عامل این آتش سوزی، انسانی و شناسایی متخلف یا متخلفین با جدیت در حال پیگیری است.

در این آتش سوزی حدود دوهکتار از اراضی جنگلی در آتش سوخت.

وی با اشاره به افزایش دما و وزش بادهای گرم در استان ازشهروندان خواست تا از روشن کردن آتش در جنگلها، مزارع و مراتع خودداری نمایند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محیط زیست شهرستان نوشهر البرز مرکزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس