Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:28:06 GMT

٧۵ درصد ارز حاصل از صادرات استان فارس به کشور بازگشت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۵۰۱۰

٧۵ درصد ارز حاصل از صادرات استان فارس به کشور بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا ایزدی ظهر پنجشنبه در آئین گرامیداشت روز صادرات بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه با وجود داشتن بسیاری از شرکت‌های دولتی نتوانستند نسبت به تأمین مایحتاج مورد نیاز کشور اقدام کنند این در حالی است که بخش خصوصی توانست از این ظرفیت استفاده کرده و در راستای تأمین نیاز کشور اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بالغ بر ۷۵ درصد ارز حاصل از صادرات توسط فعالین اقتصادی استان فارس به کشور بازگشته این در حالی است که مابقی این ارز نیز در حال بازگشت به کشور است.

ایزدی تاکید کرد: با توجه به میزان فعالیت فعالین اقتصادی استان فارس تاکنون هیچ کارت بازرگانی توسط سازمان صنعت معدن و تجارت تعلیق نشده و فعالین اقتصادی در حال فعالیت هستند.

او ادامه داد: تجربه انتخاب صادرکنندگان برتر توسط اتاق بازرگانی شیراز مورد استفاده قرار گرفت و این درحالی بود که شاهد واگذار کردن بخشی از اختیارات سازمان صنعت معدن و تجارت به بخش خصوصی هستیم.

به گفته رئیس سازمان صنعت تجارت در سال ۹۹ طرح‌های حمایتی ویژه ای مختص فعالین اقتصادی در نظر گرفته شده است که این سیاست‌ها موجب ایجاد طرح‌های مختلفی در سطح استان فارس شد.

او ادامه داد: شرکت آلومینیوم جنوب از جمله شرکت‌هایی است که توانست فعالیت‌های اقتصادی خوبی طی سال ۹۹ داشته باشد و بالغ بر دو هزار شغل ایجاد کند، تکمیل زنجیره فولاد نیز در استان فارس موجب ارزآوری بیش از ۵۲ هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه‌گذاری را داشته باشد این در حالی است که کربنات سدیم کاوه نیز بالغ بر ۱۶۰ اشتغال ایجاد کرده با یک هزار میلیارد تومان ارزآوری داشته است.

کد خبر 5150323

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز صادرات غیرنفتی ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شهرکرد شیراز زلزله شهرستان کرج مشهد همدان اردبیل بارش برف سی سخت فعالین اقتصادی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام در این دو سال تکمیل و بسیاری را آغاز کردیم هم رشد تولید داشتیم و هم صادرات و هم رشد اقتصادی بی نظیری در سال های اخیر را تجربه کردیم که به دلیل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد که نیمی از ۶.۱ مربوط به بخش نفت و گاز است.

به گفته وزیر نفت امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: هر شرکت و هلدینگ که بخواهد میتواند برای سرمایه گذاران اقدام کند بیش از ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۲۵ میلیون دلار را آغاز می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به اتمام می‌رسد

اوجی ادامه داد :۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

ادامه دارد....

کد خبر 6092754 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد