Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:28:32 GMT

تقویت تعاملات اقتصادی ترکمنستان و ارمنستان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۶۷۷۳

تقویت تعاملات اقتصادی ترکمنستان و ارمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، مسئولین اتاق‌های بازرگانی و صنایع ترکمنستان و ارمنستان به صورت ویدئو کنفرانس نشستی برگزار کردند.

«بای مراد آنا محمداف» وزیر صنعت و ارتباطات ترکمنستان به همراه رئیس اتاق بازرگانی و صنایع، نمایندگان وزارتخانه‌های تجارت و روابط اقتصادی خارجی، صنعت نساجی، صنعت و ساخت و ساز، اعضای اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان از طرف هیئت ترکمنستان و « واردانیان » مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع ارمنستان، روسا و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع ارمنستان و نمایندگان وزارت اقتصاد و شرکت‌های خصوصی این کشور در گفت‌وگوی آنلاین شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در جریان این گفت‌وگو، تقویت مشارکت بین سیستم اقتصادی و بازرگانی دو کشور گام مهمی در گسترش بیشتر همکاری اقتصادی و تجاری دانسته و اذعان شد که ساختار تجاری را تقویت خواهد نمود.

طرفین اولویت‌ تعاملات اقتصادی خود را در زمینه صنعت نساجی، ساخت و ساز و کشاورزی مشخص کردند.

در چارچوب این دیدار پیشنهادهایی ارائه شد که نشان دهنده پتانسیل موجود برای ایجاد مشارکت‌ها و همکاری‌هایی در زمینه تولید است.

در نتیجه این دیدار، توافق‌نامه‌ای در مورد ایجاد روابط تجاری بین محافل تجاری دو کشور امضا شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان ارمنستان اتاق بازرگانی وزیر صنعت بازرگانی و صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده یکشنبه ۹ اردیبهشت در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: هیات‌هایی از کشورهای چین و ترکمنستان در دومین روز از نمایشگاه اکسپو ۲۲۰۴  در غرفه استانداری خراسان رضوی حضور یافتند و مذاکراتی در خصوص فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو طرف صورت پذیرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی استان برخی از اقدامات اقتصادی صورت پذیرفته از ابتدای دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: حضور دبیرکل اتاق اصناف کشور، اعضای شورای شهر مشهد و رایزن اقتصادی ایران در آفریقای جنوبی از دیگر رویدادهای مهم روز دوم بود.

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟