Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:25:01 GMT

۳۰ بهمن ماه و مهمترین اخبار کرونایی استان ها

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۶۹۸۱

۳۰ بهمن ماه و مهمترین اخبار کرونایی استان ها

 نگرانی مسئولان وزارت بهداشت و درمان از موج چهارم کرونا در حالی است که ویروس جهش یافته انگلیسی در برخی نقاط کشور چرخیده است و به باور متخصصان حوزه سلامت؛ شیوع این ویروس جهش ‌یافته در صورت عدم پایبندی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند منجر به ایجاد موج خیلی وحشتناکی شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تاکنون ۲۱ نفر مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور شناسایی شده گفت که این تعداد مبتلایان در استان‌های تهران، البرز، قزوین و خوزستان بوده و از این تعداد، ۴ نفر فوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رضا رییسی اظهار داشت : میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور افت قابل توجهی داشته و در میانگین در کل کشور ۱۴ درصد افت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داریم، اما در برخی استان ها به شدت افت کرده است. مثلا برخی شهرهای خوزستان به زیر ۲۰ درصد رسیده بود. در عین حال در قسمت های مختلف هر استان هم میزان رعایت فرق دارد. مثلا اگر رعایت پروتکل در تهران ۷۰ درصد باشد، اما وقتی در مترو یا بازار می روید، مشاهده می‌کنید که پروتکلی رعایت نمی‌شود.

بر اساس گزارش های آماری ،موارد ابتلابه کووید- ۱۹ طی یک ماه گذشته بیانگر افزایش ملایم مبتلایان به این ویروس همه‌گیر در کشور است و مسئولان بهداشتی ضمن ابراز نگرانی از بروز موچ چهارم کرونا می گویند اینکه مردم فکر کنند که میزان بیماری بسیار کم شده و بیماری عملا از بین رفته، تصوری واقعا خطرناک است.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت و درمان ، روند بیماری کرونا و بستری های مربوط به آن در برخی استان ها شیب افزایشی به خود گرفته ولی در ۲ استان بویژه خوزستان این وضعیت نگران کننده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از قرار گرفتن ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی خبر داد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: شهرستان های اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، خرمشهر، رامهرمز، شادگان، هویزه، کارون، دشت آزادگان و ماهشهر اکنون به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت  قرمز قرار دارند که این موضوع بسیار نگران کننده است.

 فرماندار خلخال نیز با بیان اینکه سیر صعودی و افزایش آمار بستری بیماران کرونا در بیمارستان این شهرستان نگران‌کننده است  گفت : بستری بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان این شهر افزایش یافته که جای سوال دارد.

 سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان نیز گفت: عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در زمینه استفاده از ماسک و فاصله گذاری در بسیاری از شهرستان‌ها، روند نزولی شیوع کرونا را در این استان متوقف کرده است.

حجت‌اله غلامی اظهار داشت: هم اینک شیوع کرونا و بیماری کووید ۱۹ در برخی شهرهای استان اصفهان صعودی یا ثابت است.

وی ادامه داد: ادامه این روند بیانگر این است که بطور قطع در صورتی که حساسیت ویژه و خاص در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نداشته باشیم به سمت شهرهایی با وضعیت نارنجی پیش خواهیم رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت نارنجی پنج شهرستان استان گفت: با وجود تبدیل وضعیت ۲ شهرستان بوکان و سلماس از نارنجی به زرد، شهرستان های ارومیه و اشنویه وضعیت بدتری نسبت به هفته گذشته پیدا کرده اند.

علی مصطفوی افزود: نارنجی شدن وضعیت شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآّب، نقده و اشنویه نشان دهنده کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان است.

کرونا جان ۸۰ نفر دیگر را در کشور گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۴۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۹ هزار و ۲۶۴ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۷۸ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

شهرستان‌های خرمشهر و رامهرمز در استان خوزستان هم به وضعیت قرمز بیماری تبدیل شدند و تعداد شهرستان‌های قرمز در حال حاضر به ۱۱ شهرستان رسیده است.

به گفته لاری ، شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی ‌و تقارن آن با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، زنگ خطری جدی در جهت ورود به خیز چهارم بیماری است و مطمئنا در صورت ورود به خیز جدید، شرایط بسیار سختی در هفته‌های آتی در پیش رو خواهیم داشت.

برچسب‌ها فاصله اجتماعی بیماری های ویروسی علائم کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فاصله اجتماعی بیماری های ویروسی علائم کرونا فاصله اجتماعی بیماری های ویروسی علائم کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • محور کندوان از سمت شمال به جنوب یک‌طرفه شد
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • مهمترین اخبار ۱۶ اردیبهشت/ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت