Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ، یک سال پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی زنگ خطر را به صدا درآورد و کرونا را یک پاندمی معرفی کرد، نشانه‌هایی امیدوارکننده از سقوط وحشتناک آمار مبتلایان در هفته‌های اخیر به چشم می‌خورد.

تازه‌ترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز از مبتلایان کرونا در هفته منتهی به ۱۴ فوریه عدد ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون نفر را نشان می‌دهد که کمترین رقم از ماه اکتبر گذشته است. این آمار نسبت به هفته پیش از آن فقط ۲.۵ درصد افزایش یافته که از زمان همه‌گیری کووید-۱۹ کمترین رقم و کمتر از ۵۰ درصد میزان افزایش ماه گذشته است.

آمار کشته‌های کرونا هم در شیب نزولی است اما نه به اندازه شتاب کاهش ابتلا. در شرایطی که تا میانه‌های ماه ژانویه هر هفته ۱۸۰۰۰ نفر در دنیا قربانی کرونا می‌شدند، این آمار در هفته دوم فوریه به ۱۰ هزار نفر کاهش یافته است. هر چند هنوز زود است این روند نزولی را به آغاز واکسیناسیون کرونا مرتبط بدانیم اما جدی گرفتن رعایت فاصله اجتماعی و افزایش موارد اعمال قرنطینه عمومی بی‌تاثیر نبوده است.

با این حال، نمی‌توان از همین امروز در مبارزه با کرونا اعلام پیروزی کرد. سویه‌های مختلف ویروس، آنها که شناسایی شده و گونه‌های در راه یک تهدید بسیار جدی و واقعی هستند و می‌توانند آمارها را دوباره رو به بالا کنند. مقام‌های بهداشتی نسبت به ابراز خوشنودی از روند امروزی هشدار می‌دهند و معتقدند تا رسیدن به ایمنی گله‌ای سال‌ها زمان باقی است.

دو عامل می‌توانند در کاهش آمار مبتلایان و کشته‌های کرونا در ماه‌های پیش رو موثر باشند؛ اول فرارسیدن فصل بهار در نیمکره شمالی و کند شدن فعالیت ویروس در آب و هوای گرم‌تر و دیگر، آغاز فرآیند بزرگ‌ترین واکسیناسیون سراسری تاریخ. تا امروز بیش از ۱۸۶ میلیون واکسن در ۸۲ کشور تزریق شده و مایه‌کوبی در چند منطقه دیگر در هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

کد خبر 585901 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره

ایسنا/ایلام رئیس دامپزشکی شهرستان بدره از انجام واکسیناسیون ۴ هزار و ۶۲۵ راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره طی اردوی جهادی خبر داد.

آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی عفونی نشخوارکننده کوچک است. این بیماری با شدت متوسط در گله‌های داشتی در مناطق اندمیک دیده شده اما عموما در بره و بزغاله که به تازگی به دنیا آمده‌اند کشنده است. ضرر اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به تولید چرم و چشم و دیگر ضررهای تولیدی از جمله‌ی آن است. همچنین این بیماری خرید و فروش دام سبک را کاهش داده و باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت در آن مناطق می‌شوند.

«بهمن محمدی» به ایسنا اظهار کرد: رزمایش جهادی دامپزشکی طی فروردین ماه در منطقه زرانگوش بدره برگزار شده است.

وی گفت: در این طرح چهار هزار و ۶۲۵  راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۰۰ راس علیه بیماری آبله بزی، ۷۴۳ رأس علیه بیماری بروسلوز بز و بزغاله واکسینه شده‌اند.

رئیس دامپزشکی بدره تصریح کرد: مشاوره‌های بهداشتی و معاینه رایگان در دام‌های بازدید شده انجام  گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده