Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیتکو به نقل از منابع آگاه گزارش داد، در میان دستیاران ارشد جو بایدن درباره توافق هسته‌ای ایران بحث بر سر این است که آیا بهترین راه بازگشت به برجام است یا اینکه راه‌های دیگری را در پیش بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بنابر نوشته نشریه آمریکایی پلیتکو تحولات تاکنون نشان می دهد که ترمیم کامل توافق اصلی پیچیده است و ممکن است مجموعه‌ای از مذاکرات بسیار طولانی تر را شامل شود البته اگر مذاکره‌ای شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک فرد آشنا به دولت آمریکا گفته است که «دیدگاه‌های بسیار مختلف» در دولت بایدن وجود دارد و من فکر می کنم انگیزه‌ای برای بازگشت به توافق وجود دارد، اما این یک نتیجه از پیش تعیین شده نیست.

یکی از بحث‌های داخلی در دولت بایدن در مورد مراحل بعدی تا حد زیادی به این موضوع خلاصه شده است: این که آیا ابتدا باید به برجام برگشت یا از همان ابتدا به دنبال توافق گسترده تری بود.

بنا بر نوشته پلتیکو، در هر صورت، یک گزینه روی میز این است که نوعی توافق موقت شکل بگیرد که بتواند برای دو طرف اعتمادسازی کند. این توافق موقت لزوما به توافق اصلی نگاه نخواهد کرد بلکه بعضی تحریم‌ها همانند فروش نفت به صورت محدود لغو خواهد شد و در عوض تهران بعضی اقدامات خود از جمله غنی سازی 20 درصدی را متوقف خواهد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

تروئیکای اروپایی: ایران بیش از این برجام را تضعیف نکند/ از بازگشت آمریکا به برجام استقبال می‌کنیموزیر خارجه آلمان: اقدامات اخیر ایران بازگشت آمریکا به برجام را به خطر می‌اندازدآمریکا: از تهدیدهای ایران درباره توقف پروتکل الحاقی مطلعیم/ می‌خواهیم از برجام فراتر برویم و مدتش را افزایش دهیمآمریکا: پیش از ایران به برجام برنمی‌گردیم/ خواهان توافق جدیدی با تهران هستیم


انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد

عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جز همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

علی‌اکبر صالحی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و وزیر اسبق امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا اظهار کرد: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جزو همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم تصریح کرد: وجدان‌های بیدار با همبستگی به دنبال جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستند، باید از دولت آمریکا و بایدن سؤال پرسید که آیا اقدامی دیگر در جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی مانده است که از سوی دولت آمریکا انجام نشده باشد؟

وی افزود: دامنه کمک‌های دولت آمریکا علاوه بر تأمین بودجه برای جنایت علیه مردم فلسطین ساخت پل و ارائه ماشین‌های جنگی نیز رسیده، این دامنه فراگیر اعتراض جوانان آمریکایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ دهه زندگی مهدی نصیری؛ از کیهان تا بی‌بی‌سی /با من از تغییر سخن نگو...
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • گوترش: حماس و اسرائیل را به دستیابی به توافق دعوت می‌کنم
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق