Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:34:17 GMT

زلزله ۵۰۰ واحد مسکونی را در ۵۰ روستای سمیرم خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۲۶۱۱

زلزله ۵۰۰ واحد مسکونی را در ۵۰ روستای سمیرم خسارت زد

به گزارش ایرنا،  زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شامگاه چهارشنبه شهرهای یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد و همچنین بخش‌ها و مناطقی از جنوب استان اصفهان در شهرستان سمیرم و دامنه‌های ارتفاعات دنا در این خطه را لرزاند.

منصور شیشه‌فروش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: به این واحدهای مسکونی که بیشتر آنها دارای سازه‌های مقاوم نبودند بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین بر اثر این زلزله به ۶ خانه بهداشت، چهار مرکز بهداشت، ۶ باب مدرسه، یک باب مسجد، چند رشته قنات و یک مزرعه پرورش ماهی خسارت وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بر اثر زلزله شبکه آب برخی از روستاها دچار آسیب و اکنون این مشکل رفع شده است و شبکه برق روستای خفر پادنا به دلیل رانش زمین قطع شد که با ژنراتور این مشکل یرطرف شد و به بخشی از مخابرات روستاهای منطقه پادنا خسارت وارده شده است.

وی با اشاره به جلسه شب گذشته ستاد مدیریت بحران شهرتسان سمیرم با حضور مدیرعامل بنیاد مسکن و هلال احمر گفت: دیروز و امروز تیم‌های ارزیاب برای بررسی دقیق میزان خسارت‌ها به منطقه اعزام شدند تا مستندات به تهران ارسال شود.

شیشه‌فروش، حجم کمکها به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد را شامل ۱۰ تن نایلون، ۲۰۰ تخته چادر و اعزام سه گروه کمک‌رسانی برای اسکان اضطراری و امداد به زلزله‌زدگان عنوان کرد و گفت : یک دستگاه لودر و یک دستگاه کمپرسی نیز به آن منطقه اعزام شده است.

وی با اشاره به بارش سنگین برف در روز گذشته در مناطق غربی و جنوبی استان از برف‌روبی ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های جنوبی استان خبر داد و گفت: شب گذشته یخ‌زدگی معابر موجب کندی تردد در این مسیرها شده بود که با حضور پلیس راه و عوامل راهداری این مشکل حل شد.

وی با اشاره به میزان بارشها در سمیرم گفت: در مجموع بارش‌ها شامل ۷۲ میلیمتر باران و ۲۵ سانتیمتر برف در این شهرستان گزارش شده است.

سمیرم باا افزون بر ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها مدیریت بحران اصفهان خسارت مالی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت بحران اصفهان خسارت مالی مدیریت بحران اصفهان خسارت مالی زلزله اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال وقوع گردباد شدید در حومه شهر «اوماها» در ایالت نبراسکای آمریکا، صدها ساختمان مسکونی و غیر مسکونی خسارت دیدند.

نبراسکا و آیوا دیروز چندین گردباد را تجربه کردند اما مخرب‌ترین طوفان در شهر ۴۸۵ هزار نفری اوماها در شمال غرب نبراسکا رخ داد. هنوز گزارشی درباره قربانیان احتمالی این حادثه مخابره نشده است.

تصاویر منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که شهر میندِن در ایالت آیوا که در نزدیکی اوماها واقع شده نیز متحمل خسارت سنگینی شده است.

در نبراسکا فروریختن یک ساختمان صنعتی به مصدوم شدن شماری منجر شد. در زمان حادثه ۷۰ نفر در ساختمان بودند.

همچنین صدها خانه در اوماها خسارت دیده است و تیم‌ها آتش‌نشانی خانه به خانه در جستجوی افراد آسیب‌دیده یا قربانیان احتمالی هستند.

کد خبر 6089728

دیگر خبرها

  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد