Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ سید فرشاد موسوی تبار معاون وظیفه عمومی خوزستان گفت: برابر ماده ۶۲ قوانین و مقررات وظیفه عمومی استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه‌ها و موسسات وابسته به دولت و در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و موسسات خصوصی بدون داشتن کارت پایان خدمت و معافیت ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به استناد ماده ۶۳ قوانین و مقررات وظیفه عمومی استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهاد‌ها برای هر یک از افراد اول و دوم به کسر نصف از حقوق از ۶ ماه الی یک سال و در صورت تکرار ۳ مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت از سوی دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.

سرهنگ موسوی تبار در پایان به ماده ۶۳ مکرر (الحاقی ۲۲/۸/۹۰) اشاره کرد و بیان داشت: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها به کارگیری نمایند از سوی نیروی انتظامی، وزراتخانه‌های تعاون و کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و تجارت شناسایی و به محاکم صالحه قضائی معرفی می‌شوند.

به گفته معاون وظیفه عمومی خوزستان، مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر سالانه ۳ سرباز است و در تبصره نیز آمده که ثبت نام در مراکز آموزشی خصوصی و آزاد برای ارائه آموزش به منزله به کارگیری محسوب می‌شود و مشمول این مجازات است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارت پایان خدمت استخدام سرباز وظیفه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد کفراشی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید میدانی از سطح شهر از وضعیت ناخوشایند سد معبر در پیاده‌روها و خیابان‌های سطح شهر، با بیان اینکه سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها و میدان‌ها و پارک‌ها به هر دلیلی ممنوع است، اظهار کرد: معابر عمومی متعلق به شهروندان است و کسی حق ندارد تحت هر شرایط و نامی معابر را انتفاع شخصی کرده و آن را مسدود کند..

دادستان کامیاران تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و همچنین پلیس نظارت بر اماکن عمومی باید صنوف و افرادی که به هر نحو نسبت به سد معبر در خیابان‌ها، پیاده‌روها، بازار و مسیرهای عبور و مرور اقدام می‌کنند و حقوق مردم را نادیده می‌گیرند؛ در وهله اول تذکر و اقدامات قانونی در بحث رفع مزاحمت‌های شغلی اجرایی شود و در صورت عدم رعایت و تکرار مطابق قانون با آنان برخورد قانونی انجام شود.

در این بازدید مقرر شد؛ هیچیک از دستفروش‌ها و کسبه‌های سیار در شب وسایل خود را در محل رها نکنند و با ارائه دهندگان غیرمجاز قلیان در معابر و پیاده‌روهای پارک و اماکن تفریحی با توجه به مسائل بهداشتی و اینکه معابر پارک‌ها، مسیر ورزش و تفریح شهروندان بوده برخورد جدی شود.

همچنین طی دستوری به مسؤولان شهری، در رابطه با جمع‌آوری و ساماندهی سه‌چرخه‌های موتوری سطح شهر که باعث ترافیک در مسیرهای اصلی شهر شده‌اند و فاقد پلاک هستند مقرر شد مکان مناسبی که در نظر گرفته شده، منتقل و ساماندهی شوند.

در پایان دادستان کامیاران از تعدادی از املاک که رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در رابطه با آن‌ها صادر شده، ولی اجرا نشده، بازدید کرد، پرونده‌های مربوطه را مطالبه، علت اجرا نشدن آن‌ها را جویا شد و دستورات لازم را درباره هریک صادر کرد.

کد خبر 6097116

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال