Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:30:07 GMT

مهمترین رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۷۸۸۱

مهمترین رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

به گزارش خبرنگار ایرنا اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته اعلام نظر مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص صدور رای قطعی مراجع قضایی استان برای مقصرین خسارت وارده به بیمارستان اسلام آبادغرب در زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ بود.

«خلیل عسگری» گفت: پس از طی مراحل مختلف دادرسی با رای قطعی مراجع قضایی مرتکبین و مسببین به مجازات‌های حبس تعزیری، جزای نقدی، ممنوعیت از فعالیت در زمینه ساخت بنای دولتی یا عمومی غیردولتی یا خصوصی (مورد استفاده عموم مردم) به مدت های تعیین در دادنامه ‌و انتشار احکام قطعی در روزنامه محلی محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکری اضافه کرد: پرونده نسبت به بعضی از متهمین و جبران خسارات وارده مفتوح به رسیدگی است.

استاندار: تا آخر با مردم کرمانشاه می‌مانم

استاندار کرمانشاه با اشاره به مطرح شدن پیشنهاد تصدی استانداری خوزستان به او گفت: من به طور قطع به خوزستان نمی‌روم و تا آخر دولت در خدمت مردم استان کرمانشاه می‌مانم.

هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران گفت: در جریان سفر اخیر معاون اول رییس‌جمهوری به استان کرمانشاه، پیشنهاد استانداری خوزستان به من داده شد که البته پاسخ دادم بعد از سه و نیم سال کار و خدمت در کرمانشاه که یکی از خروجی‌های آن جذب ۷۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز استان است، رفتن از این استان امکان‌پذیر نیست زیرا این خدمات شروع بسیار خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌های کرمانشاه است و لازم است که پیگیری شود و به سرانجام برسد.

به گفته بازوند، معاون اول رییس جمهوری از پاسخ‌های من متقاعد شد اما این موضوع روز جمعه بار دیگر مطرح و پیگیری شد با این ‌حال با توضیحات من و تاکید بر این ‌که تا آخر دولت در کرمانشاه خواهم ماند، مختومه شد.

هزینه‌های چشم‌پزشکی افراد نیازمند در قالب وام درمان تامین می‌شود

کلینیک فوق تخصصی چشم‌پزشکی بیستون و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کرمانشاه قرارداد همکاری با هم امضا کردند که براساس آن افرادی که توان مالی لازم برای انجام امور درمانی چشم ندارند می‌توانند از طریق دریافت تسهیلات از بانک مهر ایران هزینه‌های خود را از این طریق تامین کنند.

این قرارداد همکاری به امضای دکتر «حمید آریایی تبار» رییس کلینیک چشم پزشکی بیستون و «محمدرضا نجفی شعاع»؛ مدیر بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات این بانک رسید.

کلینیک فوق تخصصی چشم بیستون از حدود ۲ سال پیش فعالیت خود را در شهر کرمانشاه آغاز کرده و با استفاده از جدیدترین، مدرن‌ترین و به‌روزترین دستگاه‌های چشم‌پزشکی به مردم استان، غرب کشور و کشور عراق خدمات ارایه می‌دهد.

۸۰ درصد روستاهای استان کرمانشاه از آب شرب برخوردار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه گفت: از ۲ هزار و ۵۹۱ روستای دارای سکنه استان تاکنون به ۲ هزار و ۳۰۰ روستا آبرسانی شده و شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب ۸۰ درصد است.

«علیرضا کاکاوند»  فرسودگی و عمر بالای تاسیسات آب را از دلایل عدم پوشش ۱۰۰ درصدی روستاها دانست و افزود: البته این شاخص در کشور به صورت میانگین ۷۶ درصد است که ما از این لحاظ نسبت به  شاخص کشوری از سطح بالایی برخوردار هستیم.

وی اظهار داشت: در بخش آب روستایی طبق برنامه تنظیم شده، پیش بینی شده که هر ساله ۱۰۰ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شود که در سال جاری ۱۱۲ روستا در سطح استان از این نعمت بهرمند شد.

او گفت: در ابتدای سال ۱۶۰ روستا با تانکر سیار آبرسانی می‌شد که خوشبختانه همکاران پرتلاش ما این تعداد را به ۱۲۰ روستا کاهش دادند.

عامل شهادت سرگرد «کوروش حاجی‌مرادی» در ترکیه دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری عامل پنجم و اصلی شهادت سرگرد «کوروش حاجی‌مرادی» رییس پلیس آگاهی شهرستان اسلام‌آبادغرب در شهر «دنیزلی» ترکیه توسط پلیس اینترپل خبر داد.

سردار «علی اکبر جاویدان»  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهید «حاجی‌مرادی» شامگاه یکشنبه پنجم خرداد سال گذشته که مصادف با شب قدر و شهادت حضرت علی(ع) بود حین گشت زنی در اسلام آبادغرب با اشرار مسلح درگیر و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

وی ادامه داد: به دنبال این حادثه تحقیقات گسترده و همه جانبه‌ای برای شناسایی عاملان شهادت سرگرد حاجی مرادی آغاز و کارآگاهان پلیس آگاهی استان در چند مرحله موفق به دستگیری چهار نفر از این افراد شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در حالی که تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی عامل اصلی شهادت رییس پلیس آگاهی اسلام آبادغرب ادامه داشت، کارآگاهان با ردیابی‌های تخصصی متوجه شدند این شخص به صورت غیرقانونی از کشور خارج و در شهر «دنیزلی»  ترکیه زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده است که پس از حصول اطمینان از حضور عامل اصلی شهادت شهید حاجی مرادی در «دنیزلی»، هماهنگی های لازم با پلیس اینترپل به عمل آمد و ماموران پلیس ترکیه پس از شناسایی مخفیگاه وی، در اقدامی غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

۳۷۵ قلم کالای غیراستاندارد در بازار کرمانشاه کشف شد

مدیرکل استاندارد کرمانشاه با اشاره به اینکه هفت هزار و ۲۰۰ بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون امسال از بازار استان انجام شده است، گفت: در این بازرسی‌ها ۳۷۵ فرآورده فاقد علامت استاندارد، نشانه‌گذاری و جعل علامت استاندارد کشف شده است.

محمودرضا نیازی گفت: متناسب با نوع تخلف اقداماتی از جمله توقیف، جمع آوری، جلوگیری از عرضه و یا معدوم سازی کالا صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این بازرسی‌ها در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، مکانیک و فلزشناسی، صنایع شیمیایی، برق و الکترونیک و مهندسی پزشکی در سطح استان انجام شده است.

حریفان تیم بوکس کرمانشاه در لیگ برتر مشخص شدند

مسابقات لیگ برتر بوکس باشگاه‌های کشور امسال با حضور ۱۰ تیم از استان های کرمانشاه، اراک، اردبیل، تهران، لرستان، خوزستان، خراسان رضوی، کردستان و فارس و در ۲ گروه پنج تیمی برگزار خواهد شد.

براساس قرعه کشی انجام شده تیم هیات بوکس کرمانشاه در گروه اول با تیم های باران پل اراک، خدمات خودرویی قبادی اردبیل، بیمه حکت تهران و شهید همت تهران مبارزات خود را برگزار می کند.

از هر گروه ۲ تیم راهی مرحله نیمه نهایی خواهند شد و تیم های اول و دوم گروه یک به ترتیب به مصاف تیم های دوم و اول گروه مقابل خواهند رفت تا تیم های برنده راهی فینال و بازنده ها نیز به رده بندی بروند.

مسابقات لیگ برتر بوکس از روز چهارم تا دهم اسفند برگزار و بنا بر تصمیم فدراسیون رقابت ها به صورت متمرکز در شهر اراک انجام خواهد شد.

خیرین هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان به استان کرمانشاه کمک کردند

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در دولت دوازدهم و در بحران‌های زلزله، سیل و کرونا، خیرین هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان به استان کمک کردند، گفت: این کمک‌ها در حوزه‌های مدرسه‌سازی، بهداشت و سلامت، معیشت نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا، توسعه روستاها و مناطق عشایری و کمک به محرومین انجام شد.

«هوشنگ بازوند»  در همایش تجلیل از خیرین عرصه توسعه روستاها و مناطق عشایری که با حضور معاون اول رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: خیرین همیشه خاطره خوبی را در ذهن مردم بر جای می گذارند و با احسان و نیکی به یاری و کمک همنوعان می آیند، در کرمانشاه شاهد بودیم که در زلزله خیرین و مردم چه نقش مهمی در کنار دولت ایفا کردند و امروز هم در توسعه روستاها و مناطق عشایری پیشگام شده اند.

بازوند، به برخی اقدامات خیرین در استان اشاره کرد و گفت: در مناطق زلزله زده هزار و ۲۲۱ کلاس درس احداث شد که ۵۴۱ کلاس را خیرین کمک کردند و ۱۵۵ میلیارد تومان هزینه کردند.

وی ادامه داد: کمک ۲۶۰ میلیارد تومانی خیرین برای ایجاد خانه های بهداشت و درمان و ۲۵۰ میلیارد تومان در ایام کرونا نیز بسیار قابل تقدیر است و امیدوارم روند مساعدت و همدلی خیرین برای کمک به نیازمندان آسیب دیده از شیوع کرونا تداوم داشته باشد.

۹۹ درصد روستاهای کرمانشاه برق دارند

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه با بیان اینکه ۹۹ درصد روستاهای استان دارای برق هستند، گفت: ۱۷۰ هزار مشترک جدید در دولت تدبیر و امید برقدار شدند.

علی مرآتی افزود: اکنون حدود ۷۹۵ هزار مشترک در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه داریم که از این تعداد مشترک، حدود ۶۶۰ هزار مشترک خانگی در استان داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به رونق کشاورزی در سطح استان از برق رسانی به هزار و ۲۷۵ چاه کشاورزی خبر داد و گفت: در همین راستا ۵۷ روستا برقدار شده اند و مفتخریم که اعلام کنیم ۹۹ درصد روستاهای استان کرمانشاه برقدار هستند.

مرآتی اظهارداشت: هم اکنون ۱۶۵ هزار خانوار روستایی دارای اشتراک برق بوده و تعداد روستاهای دارای برق در استان نیز به ۲ هزار و ۵۴۴ روستا می رسد که نسبت به سال های قبل افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

استاندار اعضای ستاد انتخابات استان کرمانشاه را منصوب کرد

استاندار کرمانشاه در احکام جداگانه‌ای رئیس، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان و همچنین روسای کمیته‌های امنیت، حراست و استعلامات و مالی و پشتیبانی این ستاد را منصوب کرد.

«هوشنگ بازوند» در حکمی، «حسین خوش‌اقبال» معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه را به عنوان رییس ستاد انتخابات استان در امر برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا منصوب کرد.

همچنین براساس احکام صادره از سوی استاندار کرمانشاه؛ «نصرت‌الله مرادی»،  مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی به عنوان رئیس کمیته امنیت؛   «رضا محمودیان» مشاور استاندار و مدیرکل اداره حراست به عنوان رییس کمیته حراست و استعلامات؛ «افشین کریمی»  معاون توسعه مدیریت و منابع به عنوان رییس کمیته مالی و پشتیبانی و «جلیل بالایی»  مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری به عنوان دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه منصوب شدند.

استاندار همچنین «محمد ایمانی»؛ مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت را نیز به عنوان رییس کمیته فناوری اطلاعات؛ «وحید خسروی»  مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل را به عنوان رییس کمیته اطلاع‌رسانی و حجت الاسلام  «عبدالله عزیزی» مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی را به عنوان رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان کرمانشاه منصوب کرد.

ریزش ساختمان متروکه در کرمانشاه جان ۲ نفر را گرفت

رییس سازمان آتش نشانی کرمانشاه گفت: بر اثر ریزش یک ساختمان متروکه در خیابان شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه ۲ نفر جان باختند.

آتشپاد «غلامرضا رضایی»  افزود: این واحد غیرقابل سکونت به علت بارندگی شدید ۴۸ ساعت اخیر تخریب شده است.

وی اظهار داشت: در این حادثه یک مرد حدود ۴۰ ساله و یک زن ۳۰ ساله که در این ساختمان متروکه زندگی می کردند جان خود را از دست دادند.

رییس سازمان آتش نشانی کرمانشاه گفت: عملیات آواربرداری این ساختمان متروکه ساعت ۱۵ عصر امروز بعد از حدود چهار ساعت به پایان رسید.

نمایندگان کرمانشاه یک تساوی و یک شکست در لیگ فوتسال کسب کردند

مسابقات هفته اول رقابت‌های لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور با یک تساوی و یک شکست برای تیم‌های شاهین و خانه صنعت ۲ نماینده کرمانشاه همراه بود.

تیم های شاهین و خانه صنعت کرمانشاه در آغاز رقابت های لیگ دسته اول به ترتیب با نمایندگان زنجان و ایلام مسابقه دادند.

تیم شاهین در کرمانشاه میزبان اسپیناس زنجان بود و در پایان مقابل حریف خود با حساب ۲ بر ۲ متوقف شد.

خانه صنعت کرمانشاه نیز در اولین حضور خود در رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور به مصاف شهدای چوار ۶۵ ایلام رفت و با حساب ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد.

جنگ نرم دشمن علیه تفکر وحدت است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جنگ نرم دشمن را علیه تفکر تقریبی و وحدتی در کشور دانست و گفت: دشمنان از طریق شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ماهواره ای در راستای ایجاد تفرقه و اختلاف تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حمید شهریاری»  در آخرین روز از سفر خود به استان کرمانشاه در نشست خبری با خبرنگاران استان افزود: یکی از ابزارهای دشمن برای دستیابی به اهداف و توطئه های شومشان را استفاده از روحانیون و علمای اهل تسنن و تشییع است که با حضور در برنامه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی احساسات عمومی را تحریک می کنند.

او اظهار داشت: برخی از روحانیون چه شیعه و چه اهل تسنن به دلیل جهالت تنها نام اسلام را یدک می کشند و به جای آنکه در خدمت اسلام و وحدت اسلامی باشند در راستای اهداف شوم دشمنان قدم برمی دارند.

او تربیت دینی و تقویت مدارس علوم دینی را از راهکارهای مهم در راستای جلوگیری از آسیب رساندن به وحدت دانست و گفت: باید سطح علمی و دانش روحانیون را بالا ببریم و از این طریق اجازه ندهیم به سرسپرده دشمن تبدیل شوند و در راستای اهداف شوم آنها گام بردارند.

والیبال کرمانشاه حریف اسپانسر خود نشد

دور برگشت مسابقات زیرگروه لیگ دسته اول والیبال باشگاه‌های کشور در حالی از امروز (جمعه اول اسفند) به میزبانی تبریز آغاز شد که تنها نماینده کرمانشاه در این رقابت‌ها به دلیل آنچه که بدعهدی اسپانسر عنوان شده از مسابقات کنار کشید تا به نوعی حریف همراه مالی خود نشده باشد.

در حالی که تیم والیبال کرمانشاه خود را آماده حضور در دور برگشت مسابقات به میزبانی تبریز می کرد خبرهایی از بدعهدی باشگاه «بعثت» حمایت کننده مالی تیم به گوش رسید، اسپانسری که ظاهرا تنها حاضر به پرداخت حدود ۴۰ درصد قرارداد چهار بازیکن غیربومی این تیم شده بود و به بقیه تعهداتش عمل نکرد.

طبق آنچه که مربیان باشگاه می گویند، مدیرعامل باشگاه بعثت حتی در روزهای اخیر دیگر جواب تلفن آنها را نیز نمی داد و عملا والیبال کرمانشاه را در حالت بلاتکلیف قرار داد تا این تیم از حضور در دور برگشت انصراف خود را اعلام کند.

رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان کرمانشاه اعلام شد

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان از روز شنبه (۲ اسفند) را اعلام کرد.

مهدی محمدی افزود: براین اساس شهرستان های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب در وضعیت زرد قرار دارند.
وی همچنین وضعیت شهرستان های ثلاث باباجانی، دالاهو، صحنه، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب، جوانرود و روانسر را آبی اعلام کرد.

آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در کرمانشاه به ۱۶۳ نفر افزایش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آمار بستری‌های کرونایی در استان رو به افزایش است، گفت: ‌اکنون ۱۶۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند.

محمدی، از بستری‌ شدن ۴۱ نفر در شبانه‌روز گذشته با علایم ویروس کرونا خبر داد و افزود: در این مدت ۳۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.
وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۲۷ هزار و ۲۰۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند و در این مدت نیز ۲۵ هزار و ۵۶۴ نفر پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

وحدت امت اسلامی همواره مورد تاکید امام (ره) بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از ابتدای آغاز نهضت مبارزه در سال ۴۲ بر موضوع وحدت میان مسلمانان تاکید داشتند، گفت: این وحدت، انسجام و یکپارچگی امروز رمز پیروزی ملت ایران است.

آیت‌الله «مصطفی علما» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع، تمام تلاش دشمن را خدشه دار کردن وحدت مسلمانان دانست و افزود: دشمن بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به روش های مختلف در راستای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان در کشورمان تلاش کرده اما با هوشیاری و بصیرت ملت مسلمان ایران این توطئه همواره خنثی شده است.  

او یکی از روش‌های جدید دشمن در راستای ایجاد اختلاف و تفرقه را جنگ نرم دانست و گفت: در جنگ نرم دشمن از طریق ابزارها و فناوری های در اختیار از جمله ماهواره، اینترنت و شبکه های اجتماعی به تفرقه و اختلاف دامن می زند.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه والیبال فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه والیبال فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه استانداری کرمانشاه والیبال فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه اخبار کنکور کرمانشاه با اشاره ستاد انتخابات استان استاندار کرمانشاه باشگاه های کشور ساختمان متروکه روستاهای استان استان کرمانشاه اسلام آبادغرب میلیارد تومان درصد روستاهای مراکز درمانی لیگ دسته اول رییس کمیته حاجی مرادی چشم پزشکی رقابت ها انجام شد شده اند جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان نقش و اهمیت کارگران در رونق تولید و پیشرفت جامعه؛ اساس و بنای توسعه کشور را کارگران دانست که در همه عرصه ها اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی با تلاش و پشتکار در پی آبادانی کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه- یازدهم اردیبهشت- روز کارگر را به کارگران کشور، که با عرق جبین در پی کسب روزی حلال هستند تبریک گفت.

وی همچنین به نقش مهم کارفرمایان در رونق تولید و سرمایه در کشور اشاره کرد که محصولات مورد نیاز را تولید و برای کارگران اشتغال ایجاد می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه؛ هفته معلم را به معلمان و فرهنگیان استان تبریک و از آنان خواست در کنار تعلیم، به تربیت اخلاقی و رفتاری دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد گفت: پهلوان در تاریخ کشورمان یعنی فرهنگ انسانیت، جوانمردی و مردانگی؛ پهلوانان محلات از حق مظلوم و فقرا در مقابل زورگویان و ظالمان دفاع می‌کردند و همیشه به اخلاق‌های جوانمردی و خوب مزیّن بودند و الگوی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شدند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.

سفر رئیس جمهور به پاکستان مهم بود

حجت‌الاسلام غفوری سفر رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا را مهم ارزیابی کرد و گفت: این سفر پس از عملیات غرور آفرین «وعده صادق» به رژیم صهیونیستی و تهدیدات و تحریم‌های آمریکا صورت گرفت، یعنی زمانی که آمریکا کشورها را به تحریم در صورت مبادله با ایران تهدید می‌کرد از این نظر در عرصه بین المللی مهم است.

وی همچنین به تفاهم نامه‌های اقتصادی و امنیتی این سفرها اشاره و بیان کرد از اولویت‌های ما باید مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه با توجه به اشتراکات فرهنگی و اقتصادی امنیتی باشد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان این خطبه‌ها؛ وفات ماموستا؛ «فخری» امام جمعه شهر جوانرود را به مردم اهل تسنن استان کرمانشاه تسلیت گفت.

کد خبر 748131

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • بمب خبری فوتبال؛ آنتونیو کونته مربی ناپولی شد
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند