Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین توحیدی‌فر مدیر درمان تأمین اجتماعی یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی درمان از ابتدای اسفندماه، گفت: از امروز بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه عکس دار و یا جلد دفترچه درمان به عنوان مدارک هویتی، خدمات درمانی را از کلیه مراکز کلینیک، پاراکلینیک، بستری و مطب پزشکان دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بیمه شدگان قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند استحقاق درمان خود را با یکی از روش‌های اعلام شده استعلام بگیرند.

توحیدی‌فر ادامه داد: روش اول؛ شماره گیری کد# ۱۶۶۶* از طریق تلفن همراه و انتخاب گزینه استحقاق سنجی، روش دوم؛ شماره گیری کد # ۱۴۲۰۴ و انتخاب گزینه استعلام اعتبار درمانی، روش سوم؛ شماره گیری کد# ۱۱۴۲۰، ۴*، روش چهارم؛ مراجعه به سایت medical.tamin.ir و روش پنجم؛ مراجعه به سایت pwa.tamin.ir است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد اظهار داشت: استفاده از سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی ep.tamin.ir ساده است و در جلسات متعدد و کلیپ‌های آموزشی به پزشکان آموزش داده شده است.

توحیدی فر درباره نسخه نویسی و دریافت دارو پس از حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی، افزود: پزشکان با نام کاربری که در اختیارشان قرار گرفته می‌توانند به صورت کاملا الکترونیک برای بیماران دارو، ازمایش و یا خدمات پاراکلینیکی تجویز کنند، البته در صورتی که پزشکی امکانات یارانه‌ای در اختیار نداشته یا به این طرح وارد نشده باشد، می‌تواند در سرنسخه اختصاصی خود با درج کد ملی بیمار خدمات را تجویز نماید.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد ادامه داد: بخش زیادی از مراجعات بیمه شدگان به کارگزاری‌ها برای تمدید یا چاپ دفترچه به طور کامل و صد درصد حذف می‌شود.

محمدحسین توحیدی فر به مزیت‌های این طرح برای پزشکان اشاره کرد و افزود: هشتاد درصد فرانشیز سهم سازمان فردای روز ویزیت به حساب پزشک واریز می‌شود. ضمنا پزشکان می‌توانند به درمان‌های گذشته بیمار و دارو‌های مصرفی او دسترسی داشته و مسیر درمان را ساده‌تر کنند. همچنین سامانه به پزشکان اجازه می‌دهد قالب‌های درمانی برای دسترسی ساده‌تر خود ایجاد کنند.

او افزود: از دیگر مزیت‌های حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی جلوگیری از تحویل اشتباه دارو از سوی داروخانه‌ها و بروز خطرات احتمالی، رفع مشکلات ناشی از تمام شدن برگ دفترچه بیمه و تحمیل هزینه‌های ناشی از آن، مشخص بودن نوع و میزان دارو دریافتی به عنوان سابقه برای بیماران است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد اظهار داشت: چرخه درمان یک چرخه به هم پیوسته است و طبیعی است که نفع این موضوع به همه خواهد رسید. داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها از مشکلات بدخطی پزشکان و خوانا نبودن نسخ رهایی خواهند یافت و دیگر نیازی به نگهداری و جمع آوری نسخ و تحویل آن به دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی نخواهند داشت.

توحیدی فر با اشاره به استقبال پزشکان و مراکز پزشکی از طرح حذف دفترچه‌های بیمه ادامه داد: تقریبا ۱۰۰ درصد پزشکان و ۹۹ درصد مراکز درمانی در این طرح ثبت نام نموده اند و در حال حاضر پزشکان بیش از ۸۵ درصد و مراکز درمانی بیش از ۴۵ درصد نسخ را بصورت الکترونیک تولید می‌کنند.

او با تأکید بر این که تمهیدات لازم برای قطع احتمالی اینترنت و یا در دسترس نبودن سامانه دیده شده است، گفت: سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به صورت آفلاین نیز طراحی شده تا پس از اتصال مجدد اینترنت نسخه الکترونیک تولید شود. ضمنا در صورت بروز مشکل در سامانه سربرگ مطب پزشکان حکم برگ دفترچه را خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی داروخانه شبانه روزی مدیر درمان تأمین اجتماعی نسخه الکترونیک تامین اجتماعی حذف دفترچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند

به گزارش خبرنگارسلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی موسی‌خانی فوق تخصص آنکولوژی کودکان در نشست خبری کنگره دوسالانه بین‌المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» با بیان اینکه ۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرند، گفت:شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد که در محک به این موضوع توجه خاصی می‌شود.

وی با بیان اینکه اساتید حاضر در محک هیئت علمی‌های با سابقه دانشگاه هستند، گفت: در این بیمارستان پلن‌های درمانی خاصی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه درصد درمان کودکان مبتلا به سرطان در کشور‌های توسعه یافته بین ۷۵ تا ۸۰ درصد است، گفت: در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان درمان می‌شوند، ما در محک تلاش می‌کنیم که این فاصله کاهش پیدا کند.
 
دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک نیز در این نشست تصریح کرد: کنگره کودکان ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد، این موضوع در کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه  بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

میترا قالیبان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان بیان کرد:هدف اول این کنگره این است که بگوییم که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحوه برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.


این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

روزسرخ جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها  کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودک سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند؛ ضمن اینکه از ابتدا تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است، گفت: حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود:مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده