Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@07:02:56 GMT

ایمنی‌زایی شیر مادر کرونایی برای نوزاد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۹۷۹۲

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر مبتلا به کرونا موجب انتقال ویروس کووید-۱۹ به نوازد نمی‌شود بلکه نوزاد دارای آنتی‌بادی‌هایی از این شیر می‌شود که می‌تواند ویروس کرونا را خنثی کند.

محققان دانشگاه «روچستر» در آمریکا در این مطالعه، ۳۷ نمونه شیر ۱۸ مادر مبتلا به کرونا را تجزیه و تحلیل کردند و متوجه شدند که هیچ یک از آنها حاوی هیچ گونه ماده ژنتیکی ویروسی نبود بلکه حدود دو سوم از این نمونه ها حاوی ۲ آنتی بادی خاص برای ویروس کرونا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه نشان داد: نوزادن مادران مبتلا به کووید-۱۹، با تغدیه از شیر مادر خود از آنتی بادی هایی برخوردار می شوند که می تواند ویروس کرونا را خنثی کند.

به گفته محققان، نتایج این مطالعه شواهدی ارایه می دهد دال بر اینکه مادران مبتلا به کرونا نباید از نوزادان خود جدا شوند. نتایج اولیه این مطالعه نشان می دهد شیر مادرانی که به عفونت کووید-۱۹ مبتلا شده اند حاوی آنتی بادی های خاص و فعال علیه ویروس کرونا است و این ویروس از طریق شیر مادر منتقل نمی شود.

دکتر مارک سنگستر استاد بخش میکروب شناسی و ایمونولوژی دانشگاه روچستر، گفت: ما مقادیر زیادی IgA - آنتی بادی مشترک در خون و سایر مایعات بدن - را در شیر مادر مبتلا به کرونا پیدا کردیم.

این محققان برای مرحله بعدی تحقیق خود افراد مورد مطالعه را افزایش می دهند و ۵۰ زن شیرده مبتلا به کرونا را ثبت نام می کنند. آنها قصد دارند پیشرفت خود را در این بیماری طی دو ماه دنبال کنند

پژوهشگران در مرحله بعدی مطالعه خود علاوه بر این که این تحقیق را در گروه های بزرگتری تکرار می کنند، می خواهند بررسی کنند که آیا واکسن کووید-۱۹ نیز به همین ترتیب بر شیر مادر تأثیر می گذارد یا خیر.

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹، اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر «ووهان» در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در روز ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

انتخاب/

برچسب ها: شیر مادر ، کرونا ، نوزاد لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MqF

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شیر مادر کرونا نوزاد مبتلا به کرونا ویروس کرونا آنتی بادی کووید ۱۹ شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد