Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@18:23:23 GMT

دشمنان قلب را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۰۳۱۳

آفتاب‌‌نیوز :

محمدجعفر دهزاد افزود: این سه عامل جزو لیست بدترین‌ غذاها برای سلامت قلب و عروق طبقه بندی شده و می‌تواند به جای کمک به سلامت بدن، ما را در معرض مخاطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دهد.

او با بیان اینکه طبق نظر متخصصان تغذیه، غذا می تواند بدن ما را تغذیه کرده و سلامت نگاه دارد، یا اینکه انسان را مسموم و بیمار کند، گفت: بنابراین نوع غذایی که مصرف می کنیم بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه مصرف نامتعادل بعضی از موادغذایی امکان گرفتگی عروق و به دنبال آن پیامدهای قلبی را برای هر انسان به دنبال دارد، گفت: نوشابه، انواع شیرینی و دسر، مارگارین پودرهای خامه و کف قهوه و هات داگ، جزو غذاهایی است که مصرف نامتعارف آن، سلامت را با مخاطره مواجه می‌کند.

او ادامه داد: نوشابه، غنی از قندهای ساده است و می‌تواند افزایش شدید قند خون و ایجاد التهاب را به دنبال داشته باشد، این التهاب بر عروق تاثیرگذار بوده و افزایش دهنده خطر حمله های قلبی است، بنابراین هرچه نوشابه بیشتری مصرف کنیم، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار خواهیم گرفت.

این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به مطالعات دانشمندان علم تغذیه در کانادا، گفت: در این مطالعات مشخص شده است که مصرف زیاد هر ماده غذایی غنی از شکر سفید و قهوه ای، عسل زیاد، ملاس، شربت ذرت یا شهد، در ایجاد حالات التهابی در بدن افراد تاثیرگذار بوده و ریسک بیماری قلبی و عروقی را افزایش می دهد.

دهزاد همچنین از مارگارین به عنوان یکی از غذاهای تاثیرگذار بر سلامت قلب و عروق یاد و اضافه کرد: مارگارین یا "کره گیاهی" بسیار مضرتر از چربی کره حیوانی است؛ اگرچه در مارگارین از روغن گیاهی استفاده شده اما چون حالت جامد و سفت دارد بنابراین مخاطراتش بیشتر خواهد بود.

این کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: برای تولید مارگارین از روغن‌های گیاهیه هیدروژنه استفاده می‌شود، در نتیجه این مواد از اسیدهای چرب ترانس غنی شده و دشمن شماره یک سلامت به شمار می‌روند.

او همچنین گفت: پودرهای خامه و کف قهوه نیز اغلب حاوی اسیدهای چرب ترانس است و همان طور که گفته شد، بسیار برای سلامتی قلب مضرند. برای مطمئن شدن از اینکه چنین موادی اسید چرب ترانس دارد یا خیر، می‌توانید اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی این پودرها را مطالعه کنید.

کارشناس ارشد تغذیه و علوم غذایی با بیان اینکه یکی از غذاهای مضر برای سلامت قلب و عروق، هات‌داگ است، گفت: کلا فرآورده‌های گوشتی به دلیل داشتن مواد نگهداراند و موادی که هنگام سرخ کردن یا پختن ‌داشتن در آنها به وجود می آید، علاوه بر سرطانزا بودن، باعث افزایش ریسک بیماری های قلبی و عروقی می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قلب تغذیه سلامت کارشناس ارشد تغذیه قلبی و عروقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد

 فریبرز راشدی  اظهار کرد: در ششمین روز از هفته سلامت و در راستای اجرای طرح تشدید کنترل بهداشتی واحدهای عرضه کننده مواد غذایی ، یک انبار زیرزمینی که مملو از مواد غذایی تاریخ گذشته بود کشف شد.

وی ادامه داد: اقلام غذایی کشف شده در این انبار شامل انواع آبمیوه و آبلیمو به وزن تقریبی سه تن است که چهار تا پنج ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان تصریح کرد: این مرکز بهداشت، سلامت شهروندان را خط قرمز خود دانسته و با متصدیان متخلف از مقررات بهداشتی برخورد قانونی خواهد کرد.

وی افزود: در روز جاری نزدیک به ۱۹ تن مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیر قابل توزیع معدوم شد.

راشدی بیان کرد: این میزان مواد غیرقابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط از انبارها و مراکز تهیه و توزیع سطح شهر زاهدان جمع آوری شده است.

وی تاکید کرد: پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوزهای لازم در محل سایت زباله شهرداری زاهدان و با حضور نماینده قوه قضائیه معدوم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید