Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، وحید مالکی گفت: پس از تکمیل عملیات لوله‌گذاری نخستین خط لوله دریایی این طرح در هفته‌های پیشین، به‌منظور تکمیل مسیر دریایی نخستین فاز زودهنگام پایانه نفتی جاسک، شناور لوله‌گذار بلافاصله در موقعیت احداث دومین رشته خط لوله ۳۶ اینچ زیر دریایی منتهی به مسیر گوی شناور صادراتی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متناسب با زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده، لوله‌گذاری این رشته خط لوله در دو مرحله توسط شناور تحت مالکیت شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران به عنوان پیمانکار طرح انجام و دیروز (جمعه، یکم اسفندماه ۹۹) با موفقیت پایان یافت.

سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک پیشرفت کلی طرح پایانه نفتی جاسک را در فاز زودهنگام و پس از تکمیل دومین رشته خط‌لوله دریایی، ۸۲ درصد اعلام و تصریح کرد: با تکمیل این دو رشته خط لوله دریایی انتقال نفت خام، در روزهای آینده امکان نصب و راه‌اندازی گوی شناور صادراتی و تجهیزات جانبی آن که هم‌اکنون در یارد صنعتی خرمشهر بارگیری شده، فراهم می‌شود.

طرح توسعه پایانه نفتی جاسک به عنوان آخرین حلقه از زنجیره طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، شامل سه مجموعه خطوط لوله ۴۸ اینچ خشکی و سیستم‌های اندازه‌گیری، ۶ رشته خط لوله ۳۶ اینچ زیردریایی، سه مجموعه چندراهه دریایی و سه مجموعه گوی شناور به همراه تجهیزات جانبی است که مقرر است فاز نخست آن تا پایان امسال آماده راه‌اندازی شود.

کد خبر 5151479

منبع: مهر

کلیدواژه: شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران وزارت نفت جاسک اقتصاد مقاومتی شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت قیمت طلا بازار سهام اسیا بورس تهران وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد آمریکا مرز دوغارون لایحه بودجه ۱۴۰۰ دلار پایانه نفتی جاسک رشته خط لوله خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی

تین نیوز

بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در این نشست که به مناسبت روز ملی خلیج فارس برگزار می شود قرار است اقدامات دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دریایی در مسیر دستیابی به اهداف سیاست های کلی توسعه دریامحور ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گیرد. 

همچنین درخواست عضویت های جدید و انتخاب رئیس و دبیر ادواری جدید اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در این نشست، مورد بررسی قرار می گیرد. 

طبق برنامه نشست، مقرر است توسط پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ظرفیت ها و توانایی های «کاوشگر خلیج فارس» معرفی و گزارشی از گشت های اخیر این کاوشگر و برنامه های تحقیقاتی آتی آن در حوضه های آبی جنوبی کشور، ارایه گردد. 

شایان ذکر است، اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی به منظور هماهنگی و گسترش تعامل آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دریایی کشور و نیز ارتقای سطح علوم دریایی به پیشنهاد پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و از آن زمان با برگزاری ۲۱ نشست شورای عالی با حضور روسا یا نمایندگان دانشگاه های عضو، ۱۹ دانشگاه و مرکز پژوهشی را به عضویت پذیرفته است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی، از مهمترین اقدامات و دستاوردهای اتحادیه تابحال، برگزاری نشست های کارگروه های تخصصی، تدوین اساسنامه و آیین نامه های مرتبط با فعالیت های اتحادیه، دیدار با مقامات و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران ارشد دریایی کشور، ورود موضوع اقیانوس شناسی به عنوان یکی از اولویت ها در نقشه جامع علمی کشور، تهیه سند راهبردی توسعه آموزش عالی کشور در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی، همکاری در برگزاری کنفرانس های علمی مانند RCOWA-۲۰۱۷ و RCOWA-۲۰۲۰، برگزاری برنامه های مناسبتی مشترک (روز ملی خلیج فارس، روز جهانی دریا و اقیانوس، روز منطقه ای دریای خزر)، توسعه وب سایت محققان دریای خزر (http://caspianexpert.inio.ac.ir/)و مشارکت در حضور محققان دانشگاه ها در برنامه های کاوشگر خلیج فارس بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد