Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، محمدحسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش درباره نظارت بر فرآیند آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی کرونایی گفت: نظارت ما بر فرآیند آموزش و پرورش در گذشته که مدارس فعال بودند راحت‌تر انجام می‌شد اما با توجه به آموزش مجازی کار دشوارتر شد و باید نظارت می‌کردیم چه تعداد دانش‌آموز تحت پوشش تحصیلی و چه تعداد معلم در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اهدافی را برای نظارت در نظر گرفتیم از جمله بررسی میزان اهتمام مناطق در فرآیند آموزش، درصد پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق محروم، بررسی وضعیت فعالیت مدیران و معلمان، سنجش میزان رضایتمندی اولیا، رصد میزان احراز و عضویت در شاد، شناسایی و تشویق کارکنان و معلمان خلاق.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: ۳۲ اداره کل و ۱۰۵ هزار مدرسه فرم‌های خوداظهاری را تکمیل کردند و از برنامه شاد هم اطلاعاتی دریافت کردیم تا بدانیم چه تعداد دانش‌آموز تحت پوشش آموزش نیستند و دانش‌آموزانی که در مناطق محروم تحت پوشش نیستند، شناسایی شدند.

اعزام ۳۷۵ ناظر برای رصد جریان آموزش 

کفراشی ادامه داد: ۳۷۵ ناظر به تمام مناطق کشور رفتند تا وضعیت آموزش رصد شود و از ۲۹ اداره کل آموزش و پرورش بازدید شد، از سه شهرستان شمالی به دلیل وضعیتی که داشتند و ممنوعیت ورود بازدیدی انجام نشد.

وی یادآور شد: نظارت‌ها تصادفی بود و استان‌ها دخالتی نداشتند، دوسوم بازدید در مناطق محروم و یک‌سوم در مناطق برخوردار بود چون هدف بررسی عدم پوشش تحصیلی بود.

۴۷ درصد دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در شاد

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به بازدید از ۲۸۷۵ مدرسه در سطح کشور گفت: ۱۱۸۳ مدرسه ابتدایی، ۷۶۲ مدرسه متوسطه اول، ۶۳۳ مدرسه متوسطه دوم و ۲۹۷ هنرستان بازدید شدند. 

طبق اطلاعات موجود در شبکه شاد تا ۳۰ بهمن، ۸۵ درصد دانش‌آموزان حضور داشتند که این میزان در سیستان و بلوچستان ۴۷ درصد و در قم و البرز ۹۳ درصد است. در مناطقی که پوشش دانش‌آموزان در شاد پایین است و مناطق محروم هستند مانند سیستان و بلوچستان دانش‌آموزان به شکل حضوری در مدرسه هستند.

نداشتن گوشی مهم‌ترین دلیل نبودن در شاد

کفراشی درباره دلایل عدم احراز هویت در شاد بیان کرد: از بین مدارس بازدید شده،۱۷۷۷ مدرسه از یک تا سه دانش‌آموز عدم احراز هویت در شاد داشتند که دلایل آن بدین شرح است: ۶۷ درصد به تعداد ۱۱۸۱ نفر نداشتن گوشی و تبلت، ۸ درصد به تعداد ۱۵۴ نفر نبود اینترنت، ۹ درصد به تعداد ۱۷۰ نفر اشکالی فنی شاد، ۱۶ درصد به تعداد ۲۷۳ نفر سایر دلایل مانندگوشی مشترک، عدم قابلیت گوشی‌های قدیمی؛ در قالب طرح هدایت هر دانش‌آموز یک تبلت، تلاش می‌کنیم تبلت در اختیار بگذاریم و بیش از ۲۰۰ هزار تامین شده است.

وی افزود: ۲ میلیون  و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در شاد احراز هویت نشده‌اند و از آموزش تلویزیونی استفاده می‌کنند.

بازدید از ۲۸۷۵ مدرسه و ۳۷۷۴ بازمانده از تحصیل

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت دانش‌آموزان جامانده از شاد در خودارزیابی استان‌ها عنوان کرد: ۱۰۵۳۳۹ مدرسه در خودارزیابی حضور داشتند و ۱۴۷۶۴۰۸۲ دانش‌آموز در این ارزیابی بودند که ۱۲۴۹۶۱۹۰ نفر در شاد احراز هویت شدند و ۲۱۴۳۸۷۷ نفر یعنی ۱۴.۵ درصد در شاد احراز هویت نشدند.

کفراشی درباره دانش‌آموزان جامانده از شاد در مدارس بازدیدشده گفت: ۲۸۷۵ مدرسه به تعداد ۶۲۳۵۷۷ دانش‌آموز بازدید شدند، ۵۶۵۹۶۴ نفر در شاد حضور داشتند و ۵۷۶۳۱ نفر یعنی ۹ درصد در شاد حضور نداشتند.

وی درباره روش‌های آموزشی جایگزین برای دانش‌آموزان جامانده از شاد گفت: ۲۴ درصد آموزش حضوری دریافت می‌کنند، ۳۹ درصد از خودآموز و ۳۱ درصد از آموزش تلویزیون استفاده می‌کنند. ۶.۵ درصد به تعداد ۳۷۷۴ دانش‌آموز تحت آموزش نبودند و از تحصیل بازمانده‌اند که درصد دانش‌آموز فاقد آموزش به تعداد کل دانش‌آموزان در مدارس بازدیدشده ۰.۰۶ درصد است.

پسران بیشتر از دختران از تحصیل بازماندند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش درباره آمار تفکیکی دانش‌آموزان بازمانده از آموزش توضیح داد: ۱۶۸۵ دانش‌آموز دوره ابتدایی (۱۰۱۳ پسر، ۴۹۵ دختر و ۱۷۷ مختلط)، ۹۸۸ دانش‌آموز متوسطه اول (۶۶۶ پسر، ۳۱۵ دختر و ۷ مختلط)، ۳۸۹ دانش‌آموز متوسطه دوم (۱۹۸ پسر و ۱۹۱ دختر) و ۷۱۲ دانش‌آموز هنرستانی (۴۷۰ پسر و ۲۴۲ دختر) از تحصیل بازماندند.

دلایل اصلی ترک تحصیل 

وی گفت: دلایل اصلی بازماندن دانش‌آموزان از آموزش عبارت است از تکرار پایه خصوصا در کلاس اول، اشتغال به کار دانش‌آموز در مناطق محروم به ویژه دانش‌آموزان هنرستان‌ها، ازدواج، تعطیلی خوابگاه‌ها و مهاجرت.

کفراشی ادامه داد: ۹۳ درصد معلمان در شاد احراز هویت شدند که درصد معلمان احراز هویت شده در شاد در مدارس بازدید شده ۹۷ درصد بود، دلیل عدم احراز هویت، مشکل نرم‌افزاری است از مدارس بازدید شده ۴۸۲۸۱ معلم حضور داشتند که  ۴۶۸۰۹ در شاد هستند و ۱۴۷۲ نفر در شاد نیستند و دلیل اصلی عدم فعالیت معلمان، مرخصی، بیماری و عدم دسترسی است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نظرخواهی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان بیان کرد: ۱۷۰۱۲ تماس با خانواده‌ها داشتیم که ۹۴ درصد رضایتمندی داشتند و دسترسی به حداقل آموزشی ۹۹ درصد بود هر چند ممکن است کیفیت مناسب نباشد و ۹۹.۷ درصد میزان فعالیت معلمان در فرایند آموزشی است.

کد خبر 586115 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) معلمان مدرسه و مدارس دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش شبکه اجتماعی دانش آموزان شاد معلمان مدرسه و مدارس دانش آموز مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شاد احراز هویت آموزش و پرورش مناطق محروم دانش آموزان درصد به تعداد مدارس بازدید حضور داشتند بازدید شد دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل