Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، هویت این گروه از بیمه‌شدگان تا اطلاع ثانوی، با استفاده از کد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه درمانی(۱۰ رقم اول شماره سریال دفترچه) صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، ارائه «جلد دفترچه درمانی» در مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی برای برخورداری از خدمات تشخیصی و درمانی توسط اتباع ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش حاکی است: همچنین آن ‌دسته از بیمه‌شدگان اتباع خارجی که تازه‌وارد هستند، می‌توانند با ارائه شماره اختصاصی فراگیر(فیدا) از خدمات درمانی در تعهد سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است، در حال حاضر قابلیت استعلام اعتبار دفترچه درمان تامین اجتماعی برای افراد غیر ایرانی با وارد نمودن کد شناسایی اتباع خارجی از طریق تمامی بسترهای ارائه خدمت اعم از USSD،Web و نسخه ۱.۰.۳ Web App عملیاتی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم پیش‌ازاین به خبرنگار ایرنا،‌ گفته بود: با تسهیل فرآیند بیمه اتباع خارجی تاکنون یک هزار و ۸۹۰ نفر از اتباع خارجی ساکن در این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

علی‌اصغر دادخواه  افزود: این تعداد بیمه ‌شده تبعه کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، آمریکا، مصر و هند هستند که با رعایت ضوابط و قوانین زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۸۵۱ تَن از این تعداد بیمه‌شده، مرد بوده و ۳۹ تَن نیز زن هستند.

به گفته وی، اتباع کشورهای افغانستان و عراق به ترتیب بیشترین تبعه خارجی بیمه‌شده تامین اجتماعی قم می‌باشند.

دادخواه بیان کرد: اتباع بیگانه دارای مجوز اشتغال و اقامت در ایران بیمه می‌شوند و در حال حاضر بیمه اتباع بیگانه بدون هیچ مشکلی در تامین اجتماعی استان اجرایی می‌شود.

در حال حاضر ۲۱۰ هزار تبعه از ۹۰ کشور مختلف در قم ساکن هستند که ۱۳۰ هزار نفر آن‌ها تبعه افغانستانی می‌باشند؛ قم چهارمین استان کشور در موضوع اتباع خارجی است، ولی با توجه به تک شهرستان بودن، پس از تهران دومین استان دارای بیشترین اتباع کشور به شمار می‌آید./

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی اتباع خارجی قم پروندهٔ خبری درمان رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی اتباع خارجی قم سازمان تامین اجتماعی اتباع خارجی قم اخبار کنکور تامین اجتماعی قم اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6091380

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند