Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی سه نفره متشکل از نادر برهانی‌مرند نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر و تهیه‌کننده فعال در رادیو، اردشیر صالح‌پور نویسنده، پژوهشگر و مدرس تئاتر و شادی پورمهدی نمایشنامه‌نویس و مترجم تئاتر داوری آثار مسابقه نمایشنامه‌نویسی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک را بر عهده دارند.

جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک، جشنواره‌ای غیررقابتی است ولی برای تقویت جریان نمایشنامه‌نویسی در حوزه عروسکی، در ادوار مختلف خود بخشی را به عنوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی تعریف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار برگزیده این بخش در آیین پایانی این جشنواره معرفی می‌شوند و در صورت تایید داوران این بخش از سوی انتشارات نمایش منتشر خواهند شد.

مهلت فراخوان مسابقه ویژه «کودک و مبارک» تمدید شد

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک، پیش از این با انتشار فراخوانی از همه کودکان دعوت کرده بود تا در بخش ویژه «کودک و مبارک» شرکت کنند و بر این اساس دعوت عروسک‌ها از کودکان برای شرکت در هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک همچنان ادامه دارد.

این بخش با هدف مشارکت بیشتر کودکان در این رویداد هنری برگزار می‌شود و بر اساس جدیدترین تصمیم ستاد برگزاری این دوره از جشنواره، به دلیل درخواست تعدادی از متقاضیان، فراخوان بخش «کودک و مبارک» تا پایان روز ۵ اسفند ماه تمدید شده است.

شرایط خاص امسال و خانه‌نشینی کودکان و نوجوانان، سبب شده جشنواره هجدهم نتواند همچون دوره‌های قبلی، میزبان کودکان و نوجوانان باشد. به همین دلیل برگزارکنندگان این جشنواره تصمیم گرفتند بخشی را با نام «کودک و مبارک» تعریف کنند. این بخش با هدف آشنایی بیشتر کودکان با نمایش‌های عروسکی ایرانی، کمک به تقویت خلاقیت هنری کودکان و نوجوانان، ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و شناخت بیشتر قصه‌های ایرانی، تقویت روحیه کار جمعی و مشارکت در امر هنری گروهی، با محوریت اعضای خانواده برگزار می‌شود.

برای حضور در این مسابقه، کودکان و نوجوانان تا ۱۲ سال می‌توانند با همکاری اعضای خانواده، عروسک «مبارک» را با استفاده از امکانات ساده و وسایل در دسترس ساخته و یک قطعه کوتاه نمایشی را با این عروسک اجرا و فیلم آن را برای حضور در این بخش ارسال کنند.

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک با یاد زنده یاد گلزار محمدی، دبیر فقید این جشنواره، با دبیری اجرایی مهدی حاجیان و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، دهم تا هفدهم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک تئاتر تئاتر کودک و نوجوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک تئاتر تئاتر کودک و نوجوان جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک تئاتر تئاتر کودک و نوجوان اخبار کنکور هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران کودکان و نوجوانان نمایشنامه نویسی کودک و مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روزهای پایانی اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هیات داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌ عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی»، «هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب‌کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس از امیرحسین میرزائی است.

کد خبر 6089905 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید