Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بسام تهمه وزیر نفت سوریه در بررسی وضعیت نفت در مجلس این کشور با اشاره به کمبود شدید سوخت به دلیل غارت نفت و نیز تحریم‌های اعمال‌شده علیه سوریه، گفت: درحال‌حاضر خسارت واردشده به بخش نفت، 91.5 میلیارد دلار است که 19.3 میلیارد دلار آن خسارت مستقیم به تجهیزات نفتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ازجمله این خسارت‌های مستقیم، خسارت 3 میلیارد دلاری توسط بمباران ائتلاف بین‌المللی به‌اصطلاح مبارزه با داعش است و 72.2 میلیارد دلار نیز خسارت غیرمستقیم و به دلیل از دست رفتن درآمدهای حاصل از فروش نفت است.

به گزارش فارس، سوریه در سال 2010 روزانه 380 هزار بشکه نفت تولید می‌کرد که علاوه بر تأمین نیازهای خود، بخشی را نیز صادر می‌کرد و مقصد 90 درصد  این صادرات،کشورهای اروپایی ازجمله ایتالیا و اسپانیا بودند. این کشورها با آغاز بحران در این کشور و اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا، خرید نفت را متوقف کردند.

از سوی دیگر، مناطق نفت خیز سوریه که در شمال و شمال شرق این کشور قرار دارند، ابتدا توسط گروه تروریستی داعش و بعد از آزادسازی این مناطق توسط کردهای سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار داشتند، توسط آمریکا غارت می‌شود. به گفته جیمز جفری نماینده سابق رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، در مناطق تحت کنترل کردهای تحت حمایت آمریکا، روزانه 100 هزار بشکه نفت استخراج می‌شود که دولت سوریه به آن دسترسی ندارد. درحال‌حاضر میزان تولید نفت دولت سوریه حدود 25 هزار بشکه در روز است که باعث بروز بحران در تامین سوخت در این کشور شده است؛ چرا که نیازمندی این کشور روزانه 100 هزار بشکه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر نفت سوریه ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش صنعت نفت سوریه هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه

به گزارش جام جم آنلاین، مرکز اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه گزارشی درباره وضع اقتصادی این باریکه هفت ماه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، نرخ فقر در نوار غزه در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

مرکز اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه همچنین تأکید کرد که ۹۵ درصد مؤسسات اقتصادی این باریکه به دلیل جنگ اسرائیل کار خود را متوقف کرده‌اند.

این مرکز افزود که خسارات مستقیم اولیه جنگ در نوار غزه بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار بوده است.

این آمار در حالی است که مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه هم در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل یا جزئی ویران و آنها را به بازداشتگاه یا محل شکنجه تبدیل کرده است.

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ ویرانگر در غزه
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران