Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، تگزاس یکی از مراکز عمده تولید کننده انرژی در آمریکا است. این ایالت نه تنها تولید کننده نفت، گاز و ال‌ان‌جی است، بلکه پتانسیل خوبی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله باد و خورشید دارد به‌طوری‌که میزان تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در این ایالت از میزان تولید برق از اکثر کشورهای جهان بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

از اواخر هفته قبل بارش شدید برف در برخی از ایالت‌های آمریکا و همزمان موج سرما و یخبندان مشکلات عمده‌ای برای شهروندان این ایالت‌ پدید آورده است. تداوم یخبندان در این مناطق، به‌ویژه تگزاس باعث یخ بستن توربین‌های بادی و تعطیلی برخی پالایشگاه‌های مهم این ایالت شد. این امر امنیت تولید و عرضه انرژی را با چالش جدی روبه‌رو کرد.

 

خاموشی‌های سراسری در اثر سرما و یخبندان، شمال تا جنوب  آمریکا را فراگرفته است و اخبار این موج سرما در رسانه‌های آمریکا با دقت رصد می‌شود.

 

تاکنون تلاش‌های دولت ایالتی در تگزاس برای حل کامل قطعی برق و سرما و یخبندان به نتیجه نرسیده و خاموشی در غرب تگزاس ادامه دارد.

 

به گزارش ایندیپندنت، با توجه به حل نشدن کامل بحران یخبندان در تگزاس و تداوم خاموشی در سطح این ایالت، گرگ آبوت، فرماندار تگزاس، روز ۱۷ فوریه برای جبران  كاهش فشار بر شبکه ایالتی گاز به‌خاطر برودت زیاد و سرمای شدید هوا، از تولیدكنندگان گاز طبیعی خواست تا روز ۲۱ فوریه از فروش گاز به خارج از این ایالت خودداری کنند. 

 

طوفان اخیر مسئله آسیب‌پذیری امنیت عرضه انرژی در آمریکا را با وجود منابع گسترده شیل، برجسته‌تر کرد.

 

تولیدکنندگان و پالایشگاه‌های نفت تگزاس به دلیل یخبندان و سرمای هوا تعطیل هستند و ظرفیت تولید نفت به میزان چهار میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

 

اگر بحران سرمای شدید و یخ‌بندان در تگزاس ادامه یابد و دامنه سرما به سایر ایالت‌های تولیدکننده انرژی هم گسترش پیدا کند، صنعت انرژی آمریکا با بحران جدی مواجه خواهد شد.

 

تداوم بحران می‌تواند نه تنها باعث بروز خسارت اقتصادی زیاد در آمریکا، بلکه کشورهای همسایه مانند مکزیک شود. در صورت تکرار چنین حوادثی، آمریکا کار دشورای برای جلب رضایت مشتریان خویش در بخش انرژی خواهد داشت.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: یخبندان آمریکا برق سرما انرژی سرما و یخبندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # سریال ، سریال تلویزیونی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم)
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت