Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@16:49:50 GMT

خواب فرمول پاسخ به مسائل ریاضی

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۷۶۷۷

خواب فرمول پاسخ به مسائل ریاضی

محققان به تازگی دریافتند افراد هنگام خواب دیدن می‌توانند دستورالعمل‌ها را دنبال کنند، ریاضیات ساده انجام دهند، پاسخ بله یا خیر بدهند و تفاوت بین محرک‌های حسی را تشخیص دهند

مطالعات جدید نشان می‌دهد صحبت کردن با فرد در حال رویا دیدن امکان‌پذیر است.

به گزارش سایمکس، دانشمندان بین‌المللی دریافتند که افراد در هنگام خواب همراه با حرکت سریع چشم REM(مرحله‌ای از خواب که در آن بدن در خواب عمیق است اما واکنش مغز در حالت بیداری است) می‌توانند به محققان گوش کنند و پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها می‌گویند شرکت‌کنندگان سوالات را درک می‌کنند و حتی پاسخ می‌دهند. محققان ۳۶ نفر که رویای شفاف می‌دیدند(حالتی که فرد از رویا دیدن خود آگاه است) را در چهار کشور مورد مطالعه قرار دادند.

رویاها ما را به واقعیتی متفاوت می‌برند و هنگامی که در خوابی عمیق هستیم اتفاق می‌افتند. بنابراین توقع نداریم فردی که در دیدن رویای شفاف است بتواند سوالات را درک کند و به آن‌ها پاسخ دهد اما تحقیقاتی که به تازگی در مجله‌ی "Current Biology" به چاپ رسیده نشان می‌دهد این امر امکان پذیر است.

کن پلر(Ken Paller) نوسینده‌ی اصلی مقاله از دانشگاه نورث‌وسترن (Northwestern) می‌گوید: افرادی که در خواب همراه با حرکت سریع چشم REM (مرحله‌ای از خواب که در آن بدن در خواب عمیق است اما واکنش مغز در حالت بیداری است) هستند می‌توانند با یک محقق ارتباط برقرار کنند و و وارد بحث شوند.
ما همچنین متوجه شدیم که افرادی که در خواب هستند می‌توانند سوالات را درک کرده، پردازش کنند و به آن پاسخ دهند. بیشتر مردم تصور می‌کنند که این موضوع امکان پذیر نیست و وقتی از فرد سوالی پرسیده می‌شود یا فرد بیدار شده و یا نمی‌تواند به سوال پاسخ دهد.

اگرچه خواب دیدن تجربه‌ای مشترک برای همه است اما داشمندان هنوز موفق به یافتن توضیح مناسبی برای آن نشدند. تعریف‌هایی که یک فرد از خواب خود می‌کند قابل اتکا نیست و با فراموشی جزئیات همراه است، بنابراین پلر و همکارانش تصمیم گرفتند با افراد هنگامی که در حال دیدن رویای شفاف هستند ارتباط برقرار کنند.

محققان نوشتند: هدف ما یافتن راهی برای ارتباط با فضانوردی در جهان دیگر است. اما این‌ بار این جهان از خاطرات ذخیره شده در مغز ساخته شده است. محققان دریافتند یافتن راهی برای این ارتباط به تحقیقات آینده در مورد درک بهتر رویاها، حافظه و ارتباط خواب دیدن و حافظه کمک می‌کند.

محققان ۳۶ نفر را که رویای شفاف داشتند مورد مطالعه قرار دادند. رویای شفاف رویایی است که فرد در آن از اینکه رویا می‌بیند مطلع است. این مقاله غیرمعمول است زیرا در آن از چهار آزمایش مستقل برای رسیدن به هدفی یکسان انجام شده است. علاوه بر محققان دانشگاه نورث‌وسترن در ایالات متحده، گروهی دیگر در دانشگاه سوربون فرانسه، گروهی در دانشگاه Osnabrück آلمان و محققان دانشگاه پزشکی رادبود هلند در این تحقیقات شرکت داشتند.

کارن کنکلی(Karen Konkoly) دانشجوی دکترا در دانشگاه نورث‌وسترن و نویسنده‌ی اصلی مقاله می‌گوید: ما همه‌ی این نتایج را در کنار هم قرار می‌دهیم زیرا معتقدیم ترکیب این نتایج که با چهار رویکرد مختلف در چهار آزمایشگاه انجام گرفته، حقیقت این پدیده‌ی ارتباط دو طرفه را اثبات می‌کند.

یکی از افرادی که در برقراری این ارتباط دو طرفه موفق بود فردی مبتلا به حمله خواب بود که به طور مکرر رویای شفاف می‌دید. در میان باقی افراد برخی تجربه زیادی در دیدن رویای شفاف داشتند و برخی نداشتند. به طور کل محققان فهمیدند که افراد در هنگام خواب دیدن می‌توانند دستورالعمل‌ها را دنبال کنند، ریاضیات ساده انجام دهند، پاسخ بله یا خیر بدهند و تفاوت بین محرک‌های حسی را تشخیص دهند. آن‌ها می‌توانستند با حرکات چشم یا عضلات صورت برای پاسخ دادن استفاده کنند. محققان این موضوع را "رویا دیدن تعاملی" نامیدند.

کنکلی می‌گوید: در تحقیقات آینده در مورد خواب دیدن از روش‌های مشابه برای بررسی تفاوت توانایی‌های شناختی در هنگام خواب و بیداری استفاده خواهد شد. همچنین از این روش‌ها می‌توان برای تشخیص صحت حرف‌های افراد پس از خواب استفاده کرد.
خارج از محیط آزمایشگاه این روش‌ها می‌توانند به گونه‌های مختلف به افراد کمک کند.

به طور مثال: حل کردن مشکلات در طول خواب و یا ارائه راه‌حل‌هایی جدید برای مقابله با کابوس دیدن. هدف تحقیقات بعدی توسط محققان هر چهار گروه درک بهتر ارتباط بین خواب و پردازش حافظه و تاثیر خواب دیدن بر روی حافظه است./ ایسنا 

خواب نامنظم افسردگی می‌آورد راه حل درمان بی‌خوابی دوران کرونا مدت زمان خواب و خطر ابتلا به آلزایمر نسخه ژاپنی برای تقویت حافظه و رفع اختلال خواب خواب کمتر از ۵ ساعت و خطر ۲ برابری ابتلا به زوال عقل    

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رویای شفاف هنگام خواب خواب دیدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون مجدد برای کنکوری‌های «زیرکوه» ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • فیلم تعجب و بهت عرب‌ها از دیدن نیسان طلایی سایپا!
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی