Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:01:44 GMT

رویای سعودی‌ها برای بومی سازی تجهیزات نظامی

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۳۲۲۳

رویای سعودی‌ها برای بومی سازی تجهیزات نظامی

ه گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «احمد بن عبدالعزیز العوهلی» رئیس سازمان کل صنایع نظامی عربستان سعودی روز شنبه گفت که این کشور به عنوان بخشی از برنامه‌های بلند پروازانه خود برای افزایش هزینه‌های نظامی داخلی،  در دهه آینده بیش از ۲۰ میلیارد دلار در صنعت نظامی خود سرمایه گذاری خواهد کرد.  

به نوشته رویترز، عربستان سعودی در صدد تولید بیشتر سلاح و سامانه‌های نظامی به صورت بومی است و قصد دارد ۵۰ درصد بودجه نظامی خود را تا سال ۲۰۳۰ با این سلاح‌ها تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سعودی ها در حالی از تلاش برای بومی کردن سلاح و سامانه های نظامی خود خبر می دهند که کارشناسان نظامی منطقه بارها تاکید کرده اند که این کشور توان فکری ، علمی و عملی اجرای چنین طرح هایی را ندارد.

العوهلی در یک کنفرانس در ابوظبی گفت: دولت عربستان طرحی را برای سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلار در صنایع نظامی این کشور طی یک دهه آینده با مبلغی معادل با [ بودجه ] تحقیق و توسعه در نظر گرفته است.  

وی افزود که ریاض همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌های تحقیق و توسعه نظامی را از ۲ دهم درصد به حدود ۴ درصد هزینه‌های تسلیحاتی افزایش دهد.  

بلند پروازی‌های عربستان سعودی در حالی انجام می‌شود که ناظران سیاسی و نظامی پیش از این نیز با اشاره به اقدامات غرب برای فروش اسلحه و مهمات به ریاض هشدار داده‌اند که مخارج نظامی سنگین عربستان، منطقه غرب آسیا را به انبار مهمات آماده انفجار تبدیل کرده است.    

برچسب‌ها کنترل تسلیحاتی خبرگزاری رویترز آسیای غربی عربستان سعودی فروش تسلیحات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنترل تسلیحاتی خبرگزاری رویترز آسیای غربی کنترل تسلیحاتی خبرگزاری رویترز آسیای غربی عربستان سعودی فروش تسلیحات اخبار کنکور عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟