Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی نیروهای ارزیاب بنیاد مسکن از همان ابتدای وقوع زلزله در منطقه سی سخت حاضر شده اند گفت: هم اکنون نیروهای بنیاد مسکن در حال ارزیابی میزان خسارت های وارد شده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا یکی دو روز آینده ارزیابی ها به اتمام می رسد و کار آوار برداری از واحدهای مسکونی خسارت دیده آغاز می شود.

جنتی توضیح داد: در حدود ۴۲۰ واحد احداثی شهر و ۳۸۰ واحد احداثی روستایی، ۱۵۰۰ واحد تعمیرات شهری و ۱۲۰۰ واحد تعمیرات روستایی کارشناسی اولیه صورت گرفته که این ارزیابی‌ها هنوز توسط کارشناسان بنیاد مسکن در حال انجام است و در مجموع ۸۰۰ واحد مسکونی تاکنون دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شده اند.

او ادامه داد: نتیجه نهایی و جمع بندی جهت تصویب در هفته آینده به هیئت دولت ابلاغ می‌شود که البته پیش از اعلام وصول به هئیت دولت طبق دستور تابش رئیس بنیاد مسکن از منابع داخلی این شرکت استفاده می‌شود تا در هیئت دولت تصویب شود.

جنتی تاکید کرد: در پی این حادثه به ۲۳۰۰ واحد تاکنون خسارت معیشتی نیز وارد شده و کار ارزیابی خسارت به واحد‌های مسکونی در شهر و روستا‌ها هنوز به پایان نرسیده  است که به دلیل حجم بالای کار از نیرو‌های استان‌های فارس و خوزستان هم برای ارزیابی دعوت شده است.

این مقام مسئول توضیح داد: بنیاد مسکن و ستاد بازسازی مستقر در شهرستان از اوایل هفته آینده کار پرونده سازی را  با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته شروع خواهند کرد و با همکاری و مشارکت خود مردم عملیات بازسازی در این مناطق نیز آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: بنیاد مسکن و سایر نهاد‌های حمایتی مرتبط تا پایان بازسازی کامل در کنار مردم جهت ساخت خانه‌های بهتر و مقاوم خواهند بود.

جنتی با اشاره به اینکه تمامی امکانات لازم برای اسکان موقت زلزله زدگان سی سخت فراهم شده است افزود: برای اسکان موقت علاوه بر تهیه چادر سعی کرده ایم تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به زلزله زدگان پرداخت کنیم  که تا حدودی بتوانند بخشی  از نیاز در حوزه اجاره و خرید را تامین کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تمامی امکانات لازم در حوزه مصالح ساختمانی و تهیه نقشه برای واحدهای احداثی  رایگان است و بنیاد مستضعفان هم سیمان رایگان برای ساخت  این واحد‌ها تامین کرده است.

جنتی گفت: تا چند روز آینده ارزیابی‌ها به اتمام می‌رسد و اقدامات لازم برای آوار برداری واحد‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن واحد مسکونی بنیاد مسکن ارزیابی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: بخش مسکن کشور پیشران توسعه اقتصادی است و هیچ هدف‌گذاری این مهم‌تر از آن نیست که در مسیر جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به هدف ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب سه گروه مجزا در کشور تولید خواهد شد، خبر داد.

وی تصریح کرد: گروه اول، مسکن اجتماعی ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک الی ۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی برای دهک‌های هدف ۵ الی ۷ به منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌شده است و گروه سوم نیز مسکن اقتصادی ویژه دهک‌های ۸ تا ۱۰ است که می‌تواند در جهت محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

وی افزود: باید فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کنیم تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تأمین مسکن مردم را کاهش دهیم.

کد خبر 6089975 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است