Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در جلسهٔ ستاد مبارزه با کرونای استان قزوین که عصر امروز به‌طور ویژه در محل فرمانداری آبیک برگزار شد، گفت: مدیریت هوشمندی در شهرستان آبیک زیر نظر فرماندار و همهٔ اعضای ستاد مبارزه با کرونا با حمایت همهٔ جانبهٔ امام جمعهٔ استان شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از استان‌ها با وجود ویروس جهش یافته نتوانسته‌اند قرنطینه را شروع کنند، اما اولین جایی که در کشور قرنطینهٔ واقعی صورت گرفت روستای حسین‌آباد آبیک بود.

نامدار ادامه داد: متأسفانه ویروس جدی بسیار مهاجم‌تر از ویروس قبلی است و جوانان را آلوده می‌کند، تا قبل از این بسیاری از جوانان ما تست مثبت بودند ولی علائمی نداشتند، اما اخیراً تعداد زیادی از جوانان نیاز به بیمارستان پیدا می‌کنند، ما نیز در 24 ساعت گذشته یک فوتی در استان داشته‌ایم که از همکاران استانداری بوده و جوان بودند.

این مسؤول اظهار کرد: شورایی در حوزهٔ مبارزه با کرونا در کشور تشکیل خواهد شد که مصوبات آن در حکم شورای عالی امنیت ملی است، این یک تأکید ویژه است تا دستگاه‌های زیربط فعالیت‌های ویژه‌ای را آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم شرایطی را فراهم کنیم تا به سمتی پیش برویم که بیماران مشخص شده در کل استان بتوانند قرنطینه را رعایت کنند.

نامدار تصریح کرد: نیروی انتظامی و دادستانی‌ها باید ورود جدی‌تری در جهت رعایت محدودیت ها از سوی اصناف و مردم داشته باشند، زیرا از 30 بهمن ماه موج چهارم کرونا در کشور در حال شکل گیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ادامه عنوان کرد: اتفاقی که طی روزهای اخیر در کشور افتاده این است که 39 شهرستان نارنجی کشور در عرض 5 روز به 52 شهرستان نارنجی افزایش پیدا کرده‌اند و این اتفاق خوبی نیست.

وی اضافه کرد: در حال وضعیت تنها شهرستان‌هایی که در کشور قرمز هستند 11 شهرستان استان خوزستان هستند که ویروس انگلیسی به‌سرعت در حال انتشار در این منطقه است.

نامدار بیان کرد: در حال حاضر در کل کشور شرایط سختی حاکم است و کسانی که علائم حاد تنفسی دارند در کشور رو به افزایش هستند.

این مسؤول تأکید کرد: استان قزوین نیز در اوایل بهمن ماه یک پیک سینوسی داشت که با کنترل مناسبی که صورت گرفت خوش‌بختانه شیب این منحنی با دقت پایین آمد.

نامدار اظهار کرد: در استان قزوین در ۲ هفته قبل تعداد موارد مثبت بستری به ۴.۶ رسیده بود اما خوش‌بختانه اکنون این به آمار به 2.۹ رسیده است.

وی تصریح کرد: در این هفته متأسفانه میزان فوتی‌ها در استان قزوین از میانگین فوتی کشور بالاتر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: امروز در استان قزوین 31 بستری جدید و 1 مورد فوتی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: خوش‌بختانه تعداد بیماران بدحال از روزهای گذشته کمتر شده است و 19 بیمار اکنون در استان زیر دستگاه‌های ونتیلاتور بوده و 66 بیمار نیز در آی‌سی‌یو هستند و در حال حاضر 40 تخت خالی در استان آی‌سی‌یو داریم.

این مسؤول عنوان کرد: اکنون از میان شهرستان‌های استان تنها شهرستان آوج در وضعیت آبی قرار دارد و بقیهٔ شهرستان‌ها زرد هستند.

نامدار بیان کرد: تعداد موارد ویزیت در استان به‌شدت بالا رفته است اما تعداد موارد تست مثبت کم شده‌اند که این نشان‌دهندهٔ این است که مردم متوجه شده‌اند که کرونای انگلیسی با کسی شوخی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تست‌هایی که در استان انجام شده 90 هزار تست در میلیون بوده که در حال نزدیک شدن به میانگین کشوری که حدود 103 هزار است، هستیم و بیشترین درصد مبتلایان در حال حاضر جوانان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه تأکید کرد: هفتهٔ پیش حضور در مراسم عروسی و ترحیم ۶.۶ بود اما اکنون به ۱۰ و بالاتر می رسد که این نگران کننده است.

وی بیان کرد: درخواستی که از استاندار محترم داریم این است که بر اساس پروتکل شهرهای زرد، برای برخی فعالیت‌ها محدودیت‌هایی در نظر گرفته شود، اکنون در شهرستان زرد حضور کارکنان در ادارات و ارگان‌ها به یک‌سوم محدود شده است، خواسته‌ای که داریم پروتکل شهرهای زرد در شهرستان‌های استان نیز اجرا شود و نمازها و مراسم آیینی از جمله مجالس عروسی‌ و ترحیم تعطیل شوند و از ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به استان جلوگیری شود.

نامدار در پایان اظهار کرد: متأسفانه اکنون رستوران‌های استان با تمام ظرفیت مشغول به کار هستند و محدودیت‌های تردد از ساعت 21 الی 3 بامداد اجرا نمی‌شود، لازم است دادستان و نیروی انتظامی ورود جدی‌تری به این موضوع داشته باشند و هر رستورانی که بعد از ساعت ۲۰.۳۰ باز باشد تعطیلی ۳ ماهه بر آن اعمال شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اجرای جدی محدودیت تردد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین شهرستان ها محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی

ظهر امروز حجت الاسلام و المسلمین"سیدعلیرضا ادیانی" در جمع کارکنان انتظامی ستاد سازمان عقیدتی سیاسی ضمن قدردانی از همه کسانی که از طرح نور اعلام حمایت و قدردانی کرده اند گفت: با همه وجود از عزم جدی و اراده انقلابی سردار رادان فرمانده کل انتظامی و همه فرماندهان و نیرو‌های مجاهد و جان برکف انتظامی در اجرای طرح نور تشکر و قدردانی می‌کنم و دستشان را می‌بوسم که برای اجرای حکم قطعی و مسلّم اسلام سینه سپر کرده اند.

این مقام مسئول اظهار داشت: انتظامی کشور پیشگام و پیشتاز در مبارزه با بی حجابی است و در این حوزه با قاطعیت و اقتدار کامل، برابر قانون عمل خواهد کرد و تمام زخم زبان‌ها و مشقت‌ها را به جان می‌خرد، اما نمی‌گذارد حکم الهی روی زمین بماند و اجرا نشود.

نماینده ولی فقیه در انتظامی کشور اجرا طرح نور را در راستای حفظ کرامت بانوان جامعه اسلامی و همچنین حفظ مصونیت معابر و اماکن عمومی دانست و افزود: اجرای این طرح موجب خرسندی و حمایت مومنین و متدینین گردیده است و انتظامی مصمم است این طرح که در راستای اجرای حکم الهی است را با قدرت و جدیدت هر چه تمام ادامه دهد و از اقدامات خود هرگز عقب نشینی نخواهد کرد و اجازه نمی‌دهد دشمنان از خطوط قرمز فرهنگی عبور کنند و به حریم مقدس خانواده ایرانی هجمه وارد سازند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به رعایت حجاب اسلامی توسط اکثریت بانوان گفت: عده‌ای محدود با نافرمانی مدنی و تخطی از احکام الهی سعی دارند فساد و بی بندو باری را اشاعه دهند، اما خود بانوان با کرامت جامعه اسلامی این اجازه را به آنان نخواهند داد همانگونه که این روز‌ها بانوان مسلمان با اعلام حمایت زا اجرای طرح نور این مطالبه جدی را از مسئولان دارند.

حجت الاسلام ادیانی با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید در انجام تکالیف دین تفرقه کند افزود: هر کسی هر کار می‌تواند در راستای حمایت از این طرح و اجرا کنندگان آن انجام دهد، با قدم و قلم باید از این طرح که اجرا کننده حکم اسلام است جانانه حمایت و همراهی کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در پایان با تقدیر ازعلما، روحانیون و آحاد اقشار جامعه که این روز‌ها از اقدامات انتظامی کشور در اجرای طرح نور قدردانی و حمایت کردند، تصریح کرد: این حمایت‌ها به کارکنان ما توان مضائف می‌بخشد و دشمنان ما را تضعیف می‌کند، و ان شاء الله این پدیده شوم بی حجابی که چهره ام القری اسلام و مهد تشیع را مخدوش کرده است با مجاهدت کارکنان انتظامی پاک و مطهر می‌گردد.

منبع:روابط عمومی پلیس

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • کوتاهی افراد ونهادهای مسئول درخصوص حجاب سبب ورود نیروی انتظامی شد
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت