Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم یزد واشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: زنجیره تولید فولاد در یزد به ثمر نشسته ولی همچنان شاهد واگذاری معادن استان به افرادی خارج از استان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد صالح جوکار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد که با حضور وزیر صمت برگزار شد اظهار داشت: باید کاملا نیاز کشور به فولاد مشخص و طبق همان نیاز برای هر منطقه برنامه ریزی صورت گرفته و درهمین راستا مشکل واحدهای فولادی که مشکل تامین خوراک دارند باید برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان یزد دومین قطب معدنی کشور می باشد اخیرا افرادی از خارج استان به یزد سرازیر و در حال تصرف معادن استان می باشند که این حرکت اصلا مناسب نیست  وبا توجه به وجود سرمایه گذاران فراوان در داخل استان ، مسئولین استان تاکید دارند که چرخه فولاد به ویژه در صنایع پائین دستی در داخل خود استان شکل بگیرد.

جوکار با اشاره به توان استان برای تولید یک ونیم میلیون تن ورق فولادی در داخل استان ابراز داشت: در زمینه سرب و روی مهدی آباد صحبت هایی مطرح شده که کنسانتره این معدن باید به خارج استان منتقل شود واین در حالی است که معادن خود استان مشکل خوراک دارند بنابراین اولویت باید تامین خوراک معادن خود استان باشد.

وی خواستار شفاف سازی در حوزه اکتشافات معادن شد و ابراز داشت: متأسفانه الان وضعیت اکتشافات در کشور سبب ایجاد رانت شده است، وزارت صمت باید به گونه‌ای کار کند که عده‌ای با دسترسی به اطلاعات اکتشافات نتوانند سرمایه‌گذاری در این حوزه را به خود اختصاص دهند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر در حوزه معادن به استانها تفویض اختیار صورت بگیرد بسیاری از مشکلات سریع تر وباکیفیت تر حل خواهد شد و با روند فعلی که بعضا برای جواب یک نامه بیش ازشش ماه زمان لازم است هیچ مشکلی از معدن داران حل نمی شود ولی اگر تفویض اختیار به استانها صورت پذیرد مشکلات به راحتی حل خواهدشد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: با توجه به همکاری وی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت سنجی، همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد.

ایرنا نوشت: اصغر جهانگیر افزود: درخواست عفو محکوم علیه توسط دادگستری استان تهران از ریاست قوه قضاییه مطرح شد و با تأیید و موافقت رهبر معظم انقلاب حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

۴٧۴٧

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901299

دیگر خبرها

  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • وایرال شدن عکسی از جمیله علم‌الهدی در خارج از کشور
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان