Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@23:08:56 GMT

روسیه موشک مافوق صوت جدید می‌سازد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۰۵۲۸

روسیه موشک مافوق صوت جدید می‌سازد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روزنامه ایزوستیا روز شنبه نوشت: موشک جدید مافوق صوت جدید قابل هدایت روسیه «گرملین» نام دارد و ساخت آن از سال ۲۰۱۸ آغاز شده است.

مطابق برنامه زمانی وزارت دفاع روسیه، موشک گرملین در سال ۲۰۲۳ برای آزمایش آماده خواهد شد.

این موشک توسط شرکت تسلیحاتی موشک سازی «تاکتیچسکی راکتنی واروژنی» ساخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزوستیا نوشت: سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در جمع مقام‌های نظامی این کشور اعلام کرده است که موشک های مافوق صوت گوناگون روسیه برای تقویت توانمندی نظامی غیرهسته‌ای این کشور بکار گرفته خواهد شد.

بر اساس اسناد ساخت موشک «گرملین»، این موشک حد اکثر دارای برد پروازی ۱۵۰۰ کیلومتر با سرعت ۶ برابر سرعت صوت خواهد بود.

روسیه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ موشک مافوق صوت جدید هوایی خود به نام کینژال را آزمایش کرد.

در آن زمان یک مقام صنایع دفاعی روسیه به خبرگزاری دولتی تاس گفت: این موشک اواسط ماه نوامبر در میدان نظامی پمبوی در شمال شرقی وارکوتیا در منطقه همجوار قطبی روسیه مورد آزمایش قرار گرفت.

در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ هم روسیه یک فروند موشک جدید مافوق صوت دریایی به نام سیرکون آزمایش کرد که با موفقیت به هدف اصابت کرد.

وزارت دفاع روسیه فیلمی از پرتاب موشک مافوق صوت دریایی سیرکون را منتشر کرد که از ناو آدمیرال گورشکوف در دریای سفید در شمال روسیه پرتاب شد. این موشک به هدفی در شعاع ۴۵۰ کیلومتری در دریای بارنتز اصابت کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گادوین منشا سی سخت زلزله تروئیکای اروپایی شاهزاده لطیفه روسیه ساخت موشک موشک مافوق صوت گادوین منشا سی سخت زلزله تروئیکای اروپایی شاهزاده لطیفه مافوق صوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد که اسپانیا به‌زودی موشک‌های سامانه «پاتریوت» را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

وزیر دفاع اسپانیا این اظهارات را در نشست مجازی گروه موسوم به «گروه رامشتاین» بیان کرد که متشکل از حامیان غربی اوکراین است.

در بیانیه وزارت دفاع اسپانیا ادعا شده که در چهار روز آینده تعداد نامشخصی مهمات برای سامانه «پاتریوت»، سامانه پدافندی ساخت آمریکا به اوکراین ارسال خواهد کرد. وزیر دفاع اسپانیا چیزی درباره تحویل سامانه‌های پدافندی پاتریوت به اوکراین اشاره نکرد.

پیش از این روزنامه اسپانیایی El Pais گزارش داده بود که مادرید به دلیل فشارهای زیاد اتحادیه اروپا و ناتو، موشک های پاتریوت را به اوکراین عرضه خواهد کرد. به گفته این رسانه، اسپانیا تنها با سه باتری پاتریوت کار می کند و حدود 50 موشک "ذخیره جنگی" برای آنها نگه می دارد.

کد خبر 6090069

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد