Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، رقابت‌های لیگ برتر وزنه برداری باشگاه‌های کشور پس از ۴ روز برگزاری در شهر اهواز، روز گذشته با قهرمانی تیم گهر زمین سیرجان که هدایت آن را بهداد سلیمی، قهرمان سابق المپیک کشورمان بر عهده داشت به اتمام رسید. این دومین قهرمانی متوالی بهداد سلیمی در سمت سرمربیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمان سابق کشورمان سال گذشته نیز با هدایت تیم بازار بزرگ ایران به مقام قهرمانی رسیده بود. قهرمانی که در سال گذشته و با شرایط عجیب لیگ آن هم به علت همه گیری ویروس کرونا قبل از اتمام هفته‌های پایانی لیگ و توسط فدراسیون وزنه برداری نتایج آن  اعلام شد و در اتفاقی عجیب جوایز رتبه‌های برتر لیگ سال قبل وزنه برداری، امسال و در خلال برگزاری مسابقات فینال این فصل به برندگان و رتبه های اول تا سوم اهدا شد.

رتبه‌های اول تا سوم فصل قبل لیگ برتر وزنه برداری:

بازار بزرگ ایران ۲۲۷۱ رتبه اول

دانشگاه آزاد اسلامی ۲۲۱۵ رتبه دوم

ملی حفاری اهواز ۲۲۰۳ رتبه سوم

اما لیگ برتر وزنه برداری کشورمان در سال جدید و با توجه به ادامه روند کرونایی کشورمان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و به میزبانی شهر اهواز و با حضور ۷ تیم عقاب نیروی هوایی، نیروی زمینی، رعد پدافند، ملی حفاری، گهر زمین سیرجان، فولاد خوزستان و مناطق نفت خیز جنوب در ۲ دور،  یک بار به میزبانی فولاد خوزستان و بار دیگر به میزبانی تیم ملی حفاری اهواز برگزار شد. در لیگ برتر وزنه برداری کشورمان تیم‌هایی حضور داشتند که بعضی از آن‌ها مانند تیم‌های فولاد خوزستان و همچنین گهر زمین که عملکرد مطلوبی نیز داشتند، اولین سال تجربه حضور خود در لیگ برتر وزنه برداری را پشت سر می گذاشتند .

رتبه‌های اول تا سوم لیگ برتر وزنه برداری:

گهر زمین سیرجان ۱۵۳۲ رتبه اول

ملی حفاری اهواز ۱۴۹۲ رتبه دوم

فولاد خوزستان ۱۴۷۶ رتبه سوم

در همین ارتباط حمید رشیدی، سرمربی تیم فولاد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ما، درباره شرایط تیم خود و همچنین برگزاری لیگ برتر گفت: در مسابقات فینال لیگ برتر وزنه برداری شیوه نامه‌های بهداشتی سخت گیرانه‌تر از هفته‌های اول رعایت شد و به این علت که هم رقابت‌های جوانان و هم لیگ بزرگسالان برگزار شدند، مسابقات فشردگی و حساسیت‌های بالایی را از دارا بود، اما از عملکرد تیممان راضی هستم؛ چرا که مقام ارزشمند سومی برای باشگاهی که سال اول حضور خود را در این مسابقات می‌گذراند، بسیار مهم و ارزشمند است و این مقام را با افتخار به کارکنان زحمتکش باشگاه فولاد خوزستان و تمام کادر مدیریتی این تیم تقدیم می‌کنم. از آن‌ها بسیار سپاسگزارم که در رشته‌ای غیر از فوتبال سرمایه گذاری کردند و به رشد رشته ای انفرادی مانند وزنه برداری نیز کمک کردند . 

رشیدی درباره نتایج تیم وزنه برداری فولاد خوزستان گفت: تیمی که سال اول فعالیت خود را می‌گذراند تا بخواهد خود را با شرایط برگزاری مسابقات وفق بدهد و نام خود را میان ورزشکاران و سایر تیم‌ها جا بیندازد، زمان می‌برد.

او ادامه داد: خدا را شکر قهرمان‌های ارزنده‌ای به تیم پیوستند و توانستیم در دور اول این مسابقات نتایج خوبی بگیریم؛ اما هر چه زمان گذشت، با توجه به وضعیت کرونایی کشور و همچنین آسیب دیدگی‌های ملی پوشان امتیاز‌ها و رکورد هایمان کمی تحت تاثیر این موارد بود.

او گفت: متاسفانه در تیم ما علی هاشمی و ایوب موسوی را به علت مصدومیت‌هایی که داشتند، از دست دادیم. در جریان مسابقات وزنه برداری وزن ۶۱ کیلوگرم ما مصدوم شد و باعث شد که ترکیب تیم ما بهم بریزد. البته تیم ما تنها تیمی بود که با توجه به سیاست گذاری‌های باشگاه و بودجه‌ای که داشتیم، تنها با ۱۳ وزنه بردار در این مسابقات شرکت می‌کردیم و سایر تیم‌ها ۱۸ نفره بودند که این موضوع باعث شد ما جای مانور را نداشته باشیم .

او ادامه داد: اگر آسیب دیدگی در تیم ما رخ نمی‌داد، حتما می‌توانستیم در سکوی اول و یا دوم لیگ قرار بگیریم؛ اما متاسفانه این موضوع اتفاق نیفتاد.

سرمربی تیم وزنه برداری فولاد خوزستان درباره رکورد علی داوودی، وزنه بردار ملی پوش کشورمان گفت: علی داوودی یکی از وزنه برداران اصلی ما برای المپیک پیش رو است و باید به خاطر این که بتواند روحیه بهتر و بیشتری را برای آمادگی خود کسب کند،  رکورد‌های خوبی را به دست می آورد. این اتفاق نیز پیش آمد.

او افزود: داوودی یک ضرب را با وزنه ۱۹۵ شروع کرد و در حرکت دوم ۲۰۱ را زد و با وزنه ۲۰۶ که رکورد خوبی هم است، کار خود را در یک ضرب به اتمام رساند. در ۲ ضرب نیز با وزنه ۲۳۵ شروع کرد و با ۲۴۳ ادامه دادیم. شاهکار علی و پایان بخش مسابقات لیگ وزنه ۲۵۰ کیلوگرم بود که علی داوودی توانست به شایستگی آن را مهار کند و همه علاقه‌مندان به وزنه برداری را برای حضور قدرتمند در المپیک و اهتزار پرچم کشورمان در این مسابقات امیدوار کند.

رشیدی درباره تفاوت برگزاری و سطح لیگ امسال وزنه برداری کشورمان با سال های گذشته عنوان کرد: امسال را با هیچ سال دیگری به خاطر شرایط شیوع کرونا نمی‌شود مقایسه کرد. امسال در لیگ باشگاه‌های قدرتمندی مانند گهر زمین، فولاد خوزستان، ملی حفاری و سایر تیم‌های دیگر شرکت داشتند؛ اما حیف که ویروس کرونا زمان برگزاری مسابقات را کم کرد.

رشیدی افزود: به دلیل شرایط همه گیری کرونا، برگزاری مسابقات دور برگشت فینال در هاله‌ای از ابهام بود و این موضوع شور و هیجان ورزشکاران و مربیان را کاهش داد، اما می‌توان گفت که شاید از نظر رکورد وزنه برداران کمی نسبت به سال گذشته افت کرده بودند. البته این را هم باید بگوییم که در بعضی از اوزان، برخی مانند علی داوودی در ۱۰۹+، رسول معتمدی در ۱۰۲ کیلوگرم و  علی هاشمی و کیا قدمی در ۱۰۹ کیلوگرم رکورد‌های خوبی را داشتند، اما نسبت به سال گذشته کمی رکورد وزنه بردارانمان با افت روبه رو شده بود.

رشیدی گفت: در کل با توجه به وضعیت فعلی که در کشورمان حکم فرما است، شرایط خوبی را در برگزاری لیگ وزنه برداری داشتیم و با حضور تیم‌های پر قدرت، رشد خوبی را در لیگ بزرگسالان امسال داشتیم .

رشیدی در پایان افزود: از کادر پزشکی باشگاه فولاد خوزستان بسیار تشکر می‌کنم که بسیار به بچه‌های ما با توجه به مصدومیت‌هایی که داشتند کمک کردند و همچنین از تیم نفت اهواز نیز به خاطر در اختیار گذاشتن سالن تمرین خودشان، بسیار سپاسگزارم. 

بیشتر بخوانید 

سلطانی: تلاش می‌کنم رکورد‌های خودم در وزنه برداری را به سطح جهانی برسانم

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فولاد خوزستان لیگ وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

به گزارش "ورزش سه"، بعد از حدود 14 ماه بلاتکلیفی قرار است انتخابات فدراسیون ژیمناستیک 24 اردیبهشت ماه برگزار شود، فدراسیونی که سال گذشته تا آستانه تعلیق پیش رفت، اما در نهایت با بازگشت زهرا اینچه درگاهی به صندلی ریاست به آرامش رسید و اخیرا توانست سهمیه المپیک پاریس را هم توسط مهدی الفتی کسب کند. 

در آستانه برگزاری انتخابات بار دیگر برخی حواشی باعث برهم خوردن آرامش این رشته شده و حتی سهمیه به دست آمده برای المپیک را هم تحت تاثیر قرار داده است.

در همین راستا با فرامرز سنگینی، دبیر سابق فدراسیون ژیمناستیک همکلام شدیم. او درباره شرایط این روزهای ژیمناستیک گفت: از زمانی که من ژیمناستیک را شروع کردم آرزویم  این بود که در عرصه قاره ای بدرخشیم. خیلی وقت ها اجازه شرکت در بازیهای آسیایی را به ما نمی دادند. چون ژیمناستیک ایران سطح پایینی داشت و می گفتند شانسی برای کسب مدال نداریم. واقعیت هم اینگونه بود که به دلیل تفاوت تکنیک در آموزش ژیمناستیک و اختلافی که با ژیمناستیک دنیا داشتیم نمی توانستیم شگفتی ساز شویم و کار خاصی انجام دهیم. این آرزوی همه اهالی ژیمناستیک کشور بود که به المپیک برویم آن هم در شرایطی که ژیمناستیک ایران سابقه طولانی تری نسبت به بسیاری از رشته های ورزشی کشور دارد و از دهه 20 فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرده است ، این سابقه طولانی و عدم درخشش در رقابت های قاره ای یک نقطه ضعف بود. این دوران گذشت و با وجود زحمت های زیادی که کشیده شد و اردوهای مشترک و برون مرزی که داشتیم تلاش شد طلسم عدم توفیق در کسب مدال را بشکنیم.

وی افزود: بالاخره طلسم کسب مدال در آسیا در سالهای ابتدایی دهه نود رخ داد و عبدالله جامعی موفق به کسب مدال برنز خرک حلقه در قاره کهن شد. این کورسوی امیدی بود تا ژیمناستیک ایران بتواند موفقیتهای بیشتری کسب کند. اینکه این موفقیت تکرار شود نیازمند امکانات و زمان بیشتری هم بود. برای موفقیت در یک مسابقه نیازمند تمرینات حرفه ای هستیم و در آن زمان من متاسف می شدم که چرا نمی توانیم بیشتر از این به بچه ها رسیدگی کنیم. در دوره جدید فدراسیون که از سال 96 آغاز شد ژیمناست های جوانی مثل محمدرضا حمیدی ، مهدی احمد کهندی، محمدرضا شفیعی ، خسرو نژاد ، بهلولزاده و ... پا به عرصه تیم ملی گذاشتند. آنها نیازمند حضور در مسابقات بین المللی زیادی بودند و این اتفاق هم صورت گرفت.

دبیر اسبق فدراسیون ژیمناستیک عنوان کرد: در دوره هایی ما نمی توانستیم به دلایل مختلف حضوری مداوم در مسابقات بین المللی داشته باشیم اما از بعد از سال ۹۶ خصوصا در ژیمناستیک هنری مردان ، ژیمناست ها حضوری مداوم در مسابقات داشتند. حضور انها در سطوح مختلف مسابقات مثل جام های جهانی و تلاش های جمعی خانواده ژیمناستیک و مسئولان فدراسیون نتیجه داد و در بازی های آسیایی ، الفتی موفق به تاریخ سازی شد. به نظر من تاریخ ژیمناستیک ایران به قبل و بعد از مدال بازی های آسیایی تقسیم شد و این یک رنسانس بود. ما مدال قهرمانی آسیا داشتیم اما منتظر بودیم یک ژیمناست از کشورمان در بازی های آسیایی مدال بگیرد. در هانگژو یک پرواز تاریخی از الفتی را شاهد بودیم و این رقابت ها برای ما شادکامی به دنبال داشت. این مدال توقع جامعه را بالا برد و پس از آن هم توقع کسب سهمیه المپیک را داشتیم.

سنگینی در ادامه گفت: کسب سهمیه المپیک برای ما یک آرزو بود. پیش از این 2 حضور در المپیک توسط جمیله سروری و جلال بازرگان داشتیم که البته آنها بدون ورودی و کسب سهمیه اعزام شدند. چون در آن زمان کمیته بین المللی المپیک از حضور ورزشکاران استقبال می کرد. ژیمناستیک دنیا آنقدر قوی شد و در عرصه جهانی توسعه پیدا کرد که کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت که مسابقات کسب سهمیه را در نظر بگیرد تا قوی ترین و بهترین ورزشکاران در این رویداد شرکت کنند. کسب سهمیه الفتی واقعا یک اتفاق تاریخی بود. او روحیه بالایی دارد و وقتی در قطر حرکت اول خود را خراب کرد در حرکت دوم با قدرت پرش خود را اجرا کرد. انشالله او بتواند نمایش خوبی در المپیک داشته باشد و  همین که در عرصه بزرگ المپیک نمایش قابل قبولی داشته باشد توفیق بزرگی است. فراموش نکنیم ژیمناستیک ایران دو سال دچار بی تدبیری شده بود و آرامشی که لازم بود را از بچه ها گرفته بودند. مسیر حرکت ژیمناستیک ایران را غیرمدبرانه دچار چالش کردند و همین مسئله دشواری کسب سهمیه المپیک را دوچندان کرد.

دبیر اسبق فدراسیون ژیمناستیک درباره انتخابات پیش روی این فدراسیون عنوان کرد: در انتخابات فدراسیون باید اخلاق رعایت شود و در یک فضای آرام هر کسی برنامه خودش را ارائه بدهد.  این برنامه ها باید در جهت ارائه برنامه خودشان باشد نه اینکه به دنبال تخریب یک کاندیدا باشیم در هیچ منطقی نمی گنجد. به کسانی که اهل ژیمناستیک نیستند توصیه می کنم که در انتخابات شرکت نکنند. آنها اصلا نمی دانند نیازهای ژیمناستیک چیست چون ژیمناستیک ظرافت هایی دارد و خیلی راحت یک فرد ناآشنا فریب می خورد و به بیراهه می رود. شاید آنها افراد خوبی باشند اما باید در جای خودشان قرار بگیرند.  اگر هم دنبال ریاست فدراسیون هستند حداقل افراد را مقابل هم قرار ندهند. چون اقدام آنها بر خلاف مصالح ژیمناستیک است.

دیگر خبرها

  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید